Gå til innhold

Netshop.no opptrer urimelig og i strid mot loven

Anbefalte innlegg

Ser at Netshop er nr 5. over beste webshoper i webshopguiden, derfor overrasker det meg veldig å oppleve dette. Sendte et kamera med minnekort til dem for flere måneder siden til reklamasjon. Dette har en verdi på rundt 4000 kr! De svarer ikke på noe!

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at Netshop er nr 5. over beste webshoper i webshopguiden, derfor overrasker det meg veldig å oppleve dette. Sendte et kamera med minnekort til dem for flere måneder siden til reklamasjon. Dette har en verdi på rundt 4000 kr! De svarer ikke på noe!

8368554[/snapback]

Netshop er en svært seriøs bedrift, så jeg tviler på at dette er noe de gjør bevisst eller med vilje. Har du prøvd å ta kontakt via telefon? Dette har jeg aldri hatt problemer med, og det meste går ganske smertefritt for seg når man er høffelig med kundebehandleren man møter på.

Lenke til kommentar

8368554[/snapback]

Netshop er en av de bedre, hvis ikke den beste, av de norske nettbutikkene når det gjelder kundeoppfølging.

Selv har jeg kjøpt svært mye hos dem og har fra tid til annen hatt problemer med produkter. Dette har imidlertid alltid løst seg etter en kort samtale per telefon som har resultert i pengene tilbake eller bedre. (Dvs. ny og dyrere vare til samme pris e.l.)

Sannsynligvis har du vært litt uheldig av en eller annen grunn. Ring til dem på 33 42 22 22 og forklar situasjonen og jeg er sikker på at du kommer til å få en fornuftig tilbakemelding.

Lykke til.

Edit: Samme pris, ikke same pris.

Same_6_sized.sized.jpg

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Trådstarter har oppgitt New Zealand som bosted(Dunedin)

Pakken er kanskje bortkommen i posten?

I allefall er topicen misvisende og bør forandres, har ingen tro på at Netshop svindler folk med vitende vilje. Den påstanden faller i sin egen urimelighet.

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar

Det her er jo ekstremt enkelt for trådstarter. Dersom han faktisk mener at han blir svindlet av Netshop, ja da kan han anmelde det til politiet, og Netshop dømmes. Verre er det ikke.

Eller var det kanskje, nok en gang, et tåpelig valg av topic på HW.no?

Lenke til kommentar

Kommer hvertfall ikke langt med å henge ut netshop på dette forumet. De har opparbeidet seg et meget bra og velfortjent renome, men du kan jo evt sende en PM til "netshop" på forumet. De har egen konto her, men tror ikke dem er så keen på å svare på PM i hytt og gevær her men. Kommer du derimot ikke gjennom på tlf engang er det jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Han tråkket åpenbart noen på tærne her. Helt utrolig for noen angrep han får mot seg. Dette er en bruker som åpenbart føler seg svindlet. Og det virker det som han helt åpenbart har grunn til det. Selv om en nettbutikk har superservice i 99% av sakene, kan den jo krølle det til for seg i den ene prosenten.

Vente flere måneder på en vare en har sendt inn? Hvem ville finne seg i det? Nå kan en selvsagt stille seg spørsmål om at han etter så lang tid har ringt butikken... Det regner jeg egentlig med er en selvfølge. Uansett, det er vel opptil brukeren å skrive sitt innlegg. Han føler seg svindlet. Så tittelen stemmer den. Kunne kanskje gardert seg med å sette et spørsmålstegn etter ordet svindler..

Lenke til kommentar

8368554[/snapback]

Heisann FranzJosef.

Vil først si at denne emnetittelen kansje ikke tok seg veldig bra ut.

At vi faktisk svindler deg syntes jeg er en sterk påstand.

Men, hvis du sender meg en PM eller mail med litt mere info angående saken, så skal jeg hjelpe deg på best mulig måte.

Bruk da gjerne denne

Mvh

Stian - NetShop.no

Lenke til kommentar

For ordens skyld, jeg er trådstarter.

Og til den siste kommentaren, DET er svært korrekt. Har vært borti det før. Samme var det med PS Data som hadde en utrolig frekk liten dritunge til å behandle saken min, han nektet å ta i mot den defekte varen. Så går jeg hit og stiller spørsmål om PS Data sin kundebehandling, og VIPS skal jeg love dere det ble fart i sakene.

Men selvfølgelig, man skal ikke spekulere for mye i vinklinger. Min tittel var noe spekulativ, og beklager om den var litt vel i gråsonen. Men den var absolutt ikke usann og synes reaksjonene her fra enkelte er langt over streken andre veien. De har mottatt et kamera med minnekort på en verdi av over 4000 kr som de ikke gidder å gjøre noe med. Dersom de skal selge det utlandet over lengre tid blir det dems problem selvfølgelig, jeg må da få erstatning.

Angående New Zealand, det er noen år siden jeg gjorde det, jeg har bodd i Norge i flere år nå, skal endre det nå.

Nå skal jeg forsøke denne Stian og se om han ordner opp på en ryddig måte. Så kommer jeg tilbake hit og lar dere få beskjed om han og Netshop fortjener skryt eller ikke etter det :)

Lenke til kommentar
Og til den siste kommentaren, DET er svært korrekt. Har vært borti det før. Samme var det med PS Data som hadde en utrolig frekk liten dritunge til å behandle saken min, han nektet å ta i mot den defekte varen. Så går jeg hit og stiller spørsmål om PS Data sin kundebehandling, og VIPS skal jeg love dere det ble fart i sakene

Det hjelper på, hadde ikke jeg godt hit kunne jeg bare glemt å få tak i firmaet jeg slet med. De svarte her på forumet, ikke på epost og telefon og heller ikke på brev.

Men da jeg kom hit svarte de på noen få min

Så jeg skjønner deg godt hvorfor du går hit :thumbup:

Og syns netshop alltid har vært greie på suport siden :)

Og jeg handler ikke der folk furter rundt og er utrolig kipe med oss kunder, det er slitsomt å leke egen dektektiv for å finne ut hva bedriften har gjort med varen...

hehe...

Håper det order seg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor i himmelens navn skulle tråden stenges?? Sjokkerende forslag.

Vel, jeg skal i hvertfall oppdatere hvordan min sak står og den står ikke pent for å si det mildt!

Denne Stian hos Netshop.no driver og fomler med garanti på 2 år. Garanti er fullstendig uvedkommende!! Dette går på forbrukerkjøpsloven og den kan ikke engang Netshop.no lure seg unna. I følge forbrukerkjøpsloven kan selger reparere, men kun dersom dette ikke tar urimelig lang tid og selger må da kunne tilby en lånevare i mellomtiden til kunden. Tar det urimelig lang tid kan kunden få heve kjøpet eller be om ny vare. Jeg ba om lånevare, dette nektet de. Netshop har sendt kameraet til utlandet for reparasjon, der har den vært i flere måneder. Jeg sa jeg ville heve kjøpet, det "kom ikke under noen omstendighet på tale".

Dette er ikke bare fullstendig urimelig, det er jo faktisk i strid med norsk lov. Det er også svært sjokkerende at et firma med en så stor markedsandel og som har vært aktive så lenge og er så store, at de oppfører seg som en simpel gateselger! Svært skuffende å registrere.

Opplevde liknende hos PS Data, men de hadde i det minste anstendighet nok til å rydde opp i det.

Og jeg er ikke den eneste som opplever skitten business fra netshop:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=763221

Her bekreftes nettopp mine ankepunkter! Mixing av garanti opp mot forbrukerkjøpslov og mangel på kunnskap om loven.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det hele frem til nå, så sliter jeg med å ta trådstarter seriøst. Det virker som om vedkommede så krampaktig er ute etter å ramme Netshop hardest mulig for å skape rettferdighet for sine egne følelser.

Legg merke til at Netshop faktisk ER her, og prøver å ordne opp. Hvem ville vel egentlig trives som den omdiskuterte part midt oppi slike usakligheter.

Jeg har selv jobbet i butikk. En MYE mindre en. Og ved siden av å være assisterende butikksjef, har jeg vært returansvarlig; kan love dere at det er utrolig ressurskrevende.

Problemer med de fleste kunder er at de finner seg IKKE i å bli den tapende parten. Krigen skal vinnes uansett pris og midler.

Jeg tror Netshop faktisk prøver å gjøre så godt de kan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg tror Netshop faktisk prøver å gjøre så godt de kan.

Yep. Trådstarter virker å ha litt vel stort fokus på sine rettigheter ...

Off topic; Når det gjelder ting som feiler etter en del tid går jeg gjerne utenom salgstedet og direkte mot produsent. Går ofte fortere. Spørs kanskje litt på hvem produsenten er, noe som vurderes nøye før kjøp.

Lenke til kommentar

Mange Netshop fanboys på forumet ser jeg. La nå denne saken gå sin gang og vent på utfallet. Greit at nesten alle har gode erfaringer med butikken, men det tilsier ikke at de kan være dårlige i enkelte situasjoner. Jeg har forøvrig ingenting imot Netshop ettersom jeg ikke har noen erfaring med de.

Følger spent med på denne saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...