LucarioX Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=376403 Om dette er sant hadde det jo vært super! PS3 til 4800 KR da kanskje? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Smart valg, har en følelse på at det er noen som sitter på gjerdet pga prisen. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det at noen spekulerer i at prisen faller i oktober spiller vel liten rolle. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360. Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år. When asked point blank whether price drops for the PS3 will be "as soon or as drastic as they were for the PlayStation 2," Tretton responded with a curt, "No." He followed with a rationalization to the effect that the sizeable hardware development cost of the Big Black Box makes it difficult for Sony to "cost reduce," apparently justifying that $600 price tag. kilde Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Må nok falle litt mer før jeg skal kjøpe den. Under 3000,- så kanskje. Men rart at ITavisen skriver om at enkelte butikker slutter å føre 20gb-modellen, den er vel ikke ute i Europa? Eller er den ute i Storbritannia? Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360. Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år. Ikke for å være spydig, men historien har vel vist at litt sunn skepsis mot Sony sine uttalelser også er på sin plass. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 En kritisk krok i øyet til alt som blir spyd ut om konsoller er å foretrekke, uansett kilde. I dag er det beste å oppleve det selv, kan ikke stole på noen Lenke til kommentar
morten111340 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hadde ikke forundra meg! men den er verdt 6000 kr syns jeg! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360. Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år. Ikke for å være spydig, men historien har vel vist at litt sunn skepsis mot Sony sine uttalelser også er på sin plass. 8359698[/snapback] Så derfor skal man heller stole på ITavisen? Good job. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360. Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år. Ikke for å være spydig, men historien har vel vist at litt sunn skepsis mot Sony sine uttalelser også er på sin plass. 8359698[/snapback] Så derfor skal man heller stole på ITavisen? Good job. 8359736[/snapback] Rolig nå, det har han ikke sagt, bare at man må ha en sunn skepsis mot det som og sier. Skepsis mot begge 2 ser du Edit: Leif hadde fest med Åge i innlegget. Endret 11. april 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360. Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år. Ikke for å være spydig, men historien har vel vist at litt sunn skepsis mot Sony sine uttalelser også er på sin plass. 8359698[/snapback] Så derfor skal man heller stole på ITavisen? Good job. 8359736[/snapback] For å presisere: Jeg skrev jeg også. Altså begge deler. Alt er ikke svart eller hvitt vet du.... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tror jeg quoter meg selv.. Konsoller er som regel sponset og selges til en pris som ligger under det de er verd den første tiden den er i salg. Etterhvert som komponenter blir billigere og produksjonen blir effektivisert blir dette sponsede beløpet mindre og mindre inntil konsollen går i pluss og man tjener penger. Etter dette setter man ned prisen for å kunne nå fler forbrukere. Hvor og når dette tidspunktet inntreffer er vanskelig å spå.Dette er selvfølgelig forskjellig fra selskap til selskap, men jeg er av den forståelsen at det er slik det i hovedsak har foregått de tidligere generasjonene. I denne generasjonen er det en smule spesielt i og med at man har ganske så forskjellige aktører: - Microsoft er de som sitter med pengene og kan derfor sette ned prisene i konkurranseøyemed. Selger i løpet av 2007 konsoller med profitt, men har tidligere sponset ca 120 US$ per unit siden launch vel ett år siden. - Nintendo er heller ikke dårlig økonomisk stelt etter DS suksessen. Velger å selge sin konsoll med profitt fra dag 1. Har også albuerom for å senke prisene i konkurranseøyemed. - Sony har den konsollen som er dyrest å utvikle per unit. Hele 800 US$ har man regnet seg frem til at kostnaden bare på komponentene er. Ut fra det kan man si at Sony sponser godt over 200 US$ per unit. Sony har slitt med ganske så mange økonomiske "hendelser" i løpet av de siste åra. Men aksjekursene er på vei oppover.. Ut fra dette kan man vel kanskje si at det vil ta tid før PS3 senker seg noe i pris, men det er vanskelig å si. Sony har i denne omgang benyttet seg av mange eksterne leverandører for komponentene til konsollen. Etterhvert som de får kapasitet gjør de denne jobben inhouse i stedet for. Dette gjør at man sammen med effektivisering vil få produksjonskostnadene svært redusert bare i løpet av noen få år. Jeg tror nok at MS og Nintendo vil kjøre de prisene de holder nå inntil Sony klarer å ta flere markedsandeler. Slik det ser ut nå, tror jeg absolutt ikke at de føler seg truet. Men det er vanskelig å anslå noe per i dag. Uansett tror jeg at Sony og deres PS3 vil i stor grad avgjøre hvordan de to andre vil sette prisene sine. Som en liten målestokk kan man vel kanskje henvise til historiske data for forgjengerne til konsollene som er/kommer på markedet i 2007 og utover, selv om situasjonen og premissene for utviklingen er helt annerledes i dag. PS2: * US$299.99 (October 26, 2000, release date) * US$199.99 (May 14, 2002) * US$179.99 (May 13, 2003) * US$179.99 (August 18, 2003) * US$149.99 (May 11, 2004) * US$129.99 (April 20, 2006) Xbox: * US$299 (November 15, 2001, Launch Price) * US$199 (May 15, 2002) * US$179 (May 14, 2003) * US$149 (March 29, 2004) GameCube: * US$199.99 (November 18, 2001, Launch Price) * US$149.99 (May 13, 2002) * US$99.99 (September 25, 2003) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hadde ikke forundra meg! men den er verdt 6000 kr syns jeg! 8359727[/snapback] Tydeligvis er mange som er uenige med deg Hadde helst sett at den blei noe billigere ihvertfall, men slik det ligger ann no haster det ikkje så lenge knalltitlene uteblir. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 spørst om sony har planer og gjøre rent bord til høsten med en mulig pris reduksjon og lansering av knall titler som lair, killzone, heavenly sword, gt5, osv.. det ligger jo i kortene for og si det sånn... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Som den aristokratiske drittsekken jeg er synes jeg at det er greit at PS3 er utilgjengelig og litt mer eksklusiv i så måte.. Er ikke noe gøy med Rolex om alle har en.. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Som den aristokratiske drittsekken jeg er synes jeg at det er greit at PS3 er utilgjengelig og litt mer eksklusiv i så måte.. Er ikke noe gøy med Rolex om alle har en.. 8359969[/snapback] Er det noe gøy med en konsoll (m/internett) når ingen andre har den? Jeg har/hadde en N-Gage og det gikk for det meste i singleplayer. Hadde jeg kjøpt en PSP hadde det blitt mye singleplayer og. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nå Sony lager dere gode bundle pakke til høsten. 1 bra tittel + en blu-ray film og så kan vi begynne å diskutere 4500-5000 Kroner ja. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Når Sony kommer med 4 må ha spill da kjøper jeg konsollen, pr i dag er det ingen spill som intresserer meg i det hele tatt Lenke til kommentar
Kokkolocco Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 HVis dette er sant så blir det PS3 på meg til Bursdag Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nå ble jeg nesten litt glad her, men falt fort ned på jorda igjen når jeg så det var en artikkel fra ITavisen. Bokstavkjeksfolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå