Amored Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe Nintendo Wii eller ikke. Derfor lurer jeg på om noen kunne komme med noen gode grunner til å kjøpe Wii. Noe av det jeg lurer på mest er: - Er den 100% bakoverkompatibel? (GC-spill) - Må jeg ha "arcade"-kontrollen for å kunne spille GC-spill? - Hvor mange set med kontrollere er med i pakken? - Kan Nintendo Wii bruke PC-monitor? Nevn gjerne andre ting som gjør Nintendo Wii til et positivt/negativt kjøp. På forhånd takk! - Amored Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Den funker med alle GC-spill, men du må ha gc-kontroller(e) samt minnekort for å kunne lagre gc-spill. Det følger med remote og nunchuck samt wii-sports i pakken. Om du kan bruke monitor til wii'n veit eg ikkje, har ikkje testa sjølv. Det positive er at dama liker den Liker og muligheten at du kan spille gc-spill samt laste/spille klassikere med vc. Negative, ikkje store spillutvalget enda, samt det meste som kjem ut er porter. Trur det vil ta litt tid før wii'n vert sjikkelig utnytta. Endret 11. april 2007 av PastaJensen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ja skulle mene den den er 100% bakover på GC. du kan ikke bruke wii kotrollen (1stk sett som følger med) men du kan bruke GC kontrollen.. tror ikke det har kommet noen vga kabel til den... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Ok. Det er egentlig det med PC-monitor som er viktigst, da det er dette jeg er nødt til å bruke. En ting til jeg lurer på. Hvilken kontroll brukes til Virtual Console-spill? Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 For å spille NES-, Turbografx- og Mega Drive-spill holder det å ha en vanlig Wii-fjernkontroller, og den følger naturligvis med når du kjøper maskinen. Hvis du vil spille N64- og SNES-spill trenger du enten å kjøpe en Classic Controller eller du kan bruke en GameCube-kontroller. Hvilken kontroller som passer best er for øvrig ganske avhengig av hvilket spill du skal spille, så for den ideelle opplevelsen av Virtual Console bør du nesten ha alle tre. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Classic-kontrolleren er jo ganske billig da Kan den brukes til NES-spill også? Hvordan er det med online muligheter, forresten? Koster det noe? Jeg skulle bare ønske det fantes VGA-kabel til Wii... Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Den kan brukes til alle Virtual Console-spill ja. Internettjenesten på Wii er gratis, men foreløpig innebærer den kun muligheten til å bruke vær-, nyhets-, internett-, stemme- og Virtual Console-kanalene, så vel som muligheten til å bytte Mii-er over nettet med folk på vennelista di. Det vil imidlertid komme spill med onlinestøtte seinere i år. Angående kabel, så finnes det vel måter å konvertere et SCART-signal eller et komponentsignal til VGA, skulle jeg tro? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg ble rett og slett lei nintendo wii! Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg ble rett og slett lei nintendo wii! 8358440[/snapback] Samme her.. Var gøy i starten når jeg spilte Zelda:TP men det dabbet av etterhvert Men jeg kjøpte aldri noen andre spill enn det heller, så tror kansje det har mesteparten av grunnen... Har du sjekket med Nintendo om det finnes noen VGa-kabel? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Angående kabel, så finnes det vel måter å konvertere et SCART-signal eller et komponentsignal til VGA, skulle jeg tro? 8358344[/snapback] Håper da det. Hvis ikke så blir Wii uaktuelt bare fordi jeg bruker PC-monitor Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hvorfor kjøpe Wii? Kan bare poste mine erfaringer om konsollen. Jeg var skeptisk til om Wii ville klare å levere noe bra, og jeg har blitt overasket. Kontrollen er meget god, og i mine øyne er innlevelsen større med Wiimoten. F.eks i GodFather, å bruke dine egene never til å slå inn kassamaskinen i en butikk (med hodet til eieren av butikken) gir en syk men hærlig følelse. Eller kanskje slenge en av kundene hans gjennom vinduet, også med dine egene hender? Jeg synes innlevelsen blir meget god med Wiimoten, og er en god grunn til å kjøpe spillet. Samt at det er interesagnt at en kontroll kan være så mye forskjellig, fra sverd i Zelda til futuristisk våpen i Metroid. Om du skal spille NGC spill må du ha en GC kontroll og minnekort (for å lagre). Du trenger da ikke en classic controller, men det er å anbefale ettersom knappene er mappet til classic controlleren. Det er ikke som jeg vet noe VGA kabel dedikert til Wii, men du kan se om du finner noe komponent til vga eller compositt til vga på nettet, har søkt og fant noe men vet ikke helt hva det er for noe Men det er opp til deg å ta valget, jeg ambefaler en Wii grunnet innovativt kontrollsystem, muligheten for å laste ned klassikere fra svunnende tider og interesange titler på vei, men det er min mening Edit: Fant noe. Kilde Endret 11. april 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg ble rett og slett lei nintendo wii! 8358440[/snapback] Samme her.. Var gøy i starten når jeg spilte Zelda:TP men det dabbet av etterhvert Men jeg kjøpte aldri noen andre spill enn det heller, så tror kansje det har mesteparten av grunnen... Har du sjekket med Nintendo om det finnes noen VGa-kabel? 8358746[/snapback] Jeg ble lei nintendo wii, selvom jeg hadde 14 forskjellige spill. Jeg syns bare det ble kjedelig etterhvert, og bruke den kontrollen osv. Også ble jeg selvfølgelig lei av de "simple" spillene. Endret 11. april 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
Amored Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Kommer nok til å skaffe meg Wii etterhvert, men jeg tror jeg venter bitte litt. Var på kanten til å kjøpe i dag, men var usikker, så jeg droppa det... Takker for alle svar! Endret 11. april 2007 av Amored Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg ble lei nintendo wii, selvom jeg hadde 14 forskjellige spill. Jeg syns bare det ble kjedelig etterhvert, og bruke den kontrollen osv. Også ble jeg selvfølgelig lei av de "simple" spillene. 8359887[/snapback] Personlig spiller jeg bare på min Wii omtrent. Syns det er kjedelig å spille med andre kontrollere nå. Min 360 har ikke blitt rørt omtrent siden november i fjor. Finnes jo mange solide spill til Wii. Hvilke spill hadde du egentlig? Først og fremst bør du jo velge konsollen ut i fra spillene. Wii vil samtidig får veldig mange eksklusive spill som du ikke vil få på noe annet system. Dette gjelder i og for seg også mange multiplatformspill. Det vil si at kontrollene gir deg en ny opplevelse som du ikke får på andre platformer. Dersom du er interessert i eldre spill på tidlgiere platformer er jo Wii ganske perfekt. Til nå kan du velge mellom rundt 70 titler til Virtual Console med diverse klassikere. Og dette øker hver uke. Wii har også blitt et sosialt fenomen mange steder, hvor folk samler seg rundt den og spiller med folk i alle aldre. Spesielt Wii Sports er en slager der. Tror nok det kan være spennende i prøve noe nytt på den måte for mange. Selv spiller jeg Wii Sports den dag i dag, og jeg blir aldri lei av det spillet. Bowling er min favoritt som mange andre. Mange troddet det kom til å bli et kortvarig spill folk glemte fort, men slik ble det ikke akkurat. Det kan riktignok være lurt å se litt an om du er usikker. Til høsten vil det komme mange titler som kan være verdt å invistere en Wii for. Akkurat nå er det kanskje ikke det beste utvalget, men dette syns jeg Virtual Console retter opp mye for. Lenke til kommentar
fender91 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har en wii og er storfornøyd! Forventningene mine var store før jeg kjøpte den og forventningene levde definitivt opp! Kontrollsystemet fungere veldig bra med trykk på veldig Følelsen er også herlig i Zelda når du f.eks må støte hånda fra deg for å støte skjoldet eller støte med sverdet! Fryktelig morsomt! Som nevnt over følger wii sports med som er prikken over i-en i et sosialt arrangement eller lignende! Wii: + Godt kontrollsystem + Bra til sosiale arrangementer + Utrolig spillopplevelse - Lite spill å velge på - Forferdelig skuffende grafikk, visste det ville bli langt dårligere enn ps3 og 360, men den grafikken spillene hittil har prestert er Nintendo 64 noe som skuffet meg enormt. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Slenge meg med lei av wii gjengen.. Zelda var en fantastisk opplevelse (som er likebra på GC). Når det var over, så stoppet morroa på en måte. Har Wiisports, wiiplay som blir fort temmelig kjedelig. Excite truck er morro en stund, men det har ikke det store potensiale for å vare lenge. Dårlig multiplayer del også. Wario Ware er morro en stund, men wario ware til DS er etter min mening mye bedre. Ellers er det ikke mye spennende på konsollen enda.. ser frem til Super Paper Mario og Metroid når de kommer. Men det er helt klart mangel på god spill. Mesteparten er dårlige ports, med en eller annen form for ny kontrollmekanisme. (som ikke alltid funker så bra). Virker på meg også som mange spill har problemer med kameraet pga. mangel på en analog nr. 2. Wii kontrollen er også temmelig møkk å spille med sidelengs over lengre tid. Er utrolig mange som har klaget over at ps3 kontrollen ikke er ergonomisk.. vel.. wii kontrollen sidelengs er omtrent like god å holde som den fine gamle nes firkanten. Endret 11. april 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Synes den gamle NES kontrollen var god å holde i, for en liten barnehånd med tunga på skeiva ut av munnen, sittene på gulvet og småhoppe når Mario hoppet. At det er mangel på gode spill er vel et spørsmål om smak. Jeg har ikke had noen problemer å finne Wii spill å kose meg med etter Zelda, om det er NGC, VC spill eller Wii spill, liksom noe å kose seg med uansett. Men selvfølgelig, kommer ann på smak. Dessverre ser det ut som mange styrer unna alle slags spill til Wii vis de er en "port" eller fått dårlig karakter av en anmelder. Litt synd, for tror folk går glipp av noen gode spill da. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Dessverre ser det ut som mange styrer unna alle slags spill til Wii vis de er en "port" eller fått dårlig karakter av en anmelder. Litt synd, for tror folk går glipp av noen gode spill da. Det er ikke så merkelig da.. har du spilt Trauma Center DS, Wario Ware DS, Godfather, Prince of Persia før, så ser jeg ikke verdien i å betale 500-600 kr for nye kontroller.. som noen ganger funker bra, og noen ganger ikke. Men det er jo klart en mulighet om du aldri har spilt de før. Alikevel har du da som regel et valg å betale 200-300 kr for å få det på pc/ps2/xbox/ds i stedet for wii. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er ikke så merkelig da.. har du spilt Trauma Center DS, Wario Ware DS, Godfather, Prince of Persia før, så ser jeg ikke verdien i å betale 500-600 kr for nye kontroller.. som noen ganger funker bra, og noen ganger ikke. Men det er jo klart en mulighet om du aldri har spilt de før. Alikevel har du da som regel et valg å betale 200-300 kr for å få det på pc/ps2/xbox/ds i stedet for wii. 8363693[/snapback] Jeg skjønner dem som har spillene fra før, men jeg tenker mest i bane av dem som ikke har prøvd spillene før men som styrer unna fordi det er en "port". Greit at ports kan være bad case men enkelte funker helt freit. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg skjønner at dere kanskje kan bli litt lei, men utover sommeren/høsten kommer jo alle perlene! For meg selv som setter pris på Nintendo, både før og nå, er VC en stor bonus for meg. Har ikke spillt så mye på Wii-spillene i det siste, men har spilt en del på aLttP, og SMW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå