Gå til innhold

Asus P5N-E vs Pakkeløsning

Varmo

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det er på tide å oppgradere pc'en litt, og det første som skal fornyes er hovedkort og prossesor. Har i denne anledning ett spørsmål:

Hva blir den beste løsningen, har sett på dette hovedkortet, bør jeg gå for dette og kjøpe en passende prossesor eller bør jeg velge denne pakkeløsningen?

PC'en skal hovedsaklig brukes til media og gaming og vill ha en PC som takler det meste av spill osv.

Om du mener at jeg bør velge en annen løsning (hovedkort eller prossesor) tips gjerne om det også.

-På forhånd takk-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk denne sia www.jmdata.as. vet at .as høres litt rart ut men det er jo aksjeselskap. ellers så ser løsningen fra komplett konge ut eneste minus er at du før 2gb ram i samme frekvens til 900kr. hadde jeg vert deg ville jeg kjøpt delene seperat. da burde du kjøpt deg c2d e4300 veldig klokkevenlig, osså et asus hk til 1000-1500 NOK'S klassen og 1 eller 2gb ram.

Endret av seidon
Lenke til kommentar

Skal se på forslaget :) Kan nevne at jeg trenger AGP inngang på hovedkortet da skjermkortet mitt er av den typen, ble litt usikker på om det var AGP inngang på de hovedkortene, noen som kan bekrefte/avkrefte om det vil fungere.

Lenke til kommentar
Skal se på forslaget :) Kan nevne at jeg trenger AGP inngang på hovedkortet da skjermkortet mitt er av den typen, ble litt usikker på om det var AGP inngang på de hovedkortene, noen som kan bekrefte/avkrefte om det vil fungere.

8352444[/snapback]

Ingen av de hovedkortene du har sett på har AGP.

Hvilket skjermkort har du nå?

Edit: ASRock 775Dual-VSTA er vel det eneste hovedkortet som støtter Core2Duo og AGP.

I tillegg har det PCI-Express.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Skjermkortet jeg har for øyeblikket er et ATI Radeon x1300 series (512mb), som sagt er dette et AGP kort.

Bør jeg eventuelt gå for hovedkortet ovenfor eller bør jeg bytte skjermkort også når jeg først er i gang. Du sier at det kan kjøre både AGP og PCI Express kort så da har jeg jo valget om jeg vil bytte til en annen type skjermkort ved en senere annledning.

Lenke til kommentar

Siden du skal bruke pc'en til gaming,så er det INGEN tvil. Bytt skjermkort også.

X1300 egner seg mildt sagt dårlig til spill av nyere dato.

Hvor mye penger har du å bruke på oppgradering?

Edit: Ta en titt HER, (se på de blå søylene).så ser du hvor dårlig skjermkortet ditt er i diverse spill.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...