Gå til innhold

Hva er din Lost-teori?

Anbefalte innlegg

Hva tror du skjer på øyen? Det er mange teorier ute og går og selv har jeg hatt mange som alle etterhvert har vist seg å ikke stemme. Akkurat nå er jeg litt i det blå angående øyen. At den er et slags prosjekt er jo helt klart, men akkurat hva er det som skjer?

Gi meg dine teorier :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig har jeg fått svar på alle spørsmålene mine i Lost jeg, noe jeg syns er litt dumt.

Hvordan isbjørnene kom der, hvem "The Others" var, hvor "The Others" bodde, hvorfor Desmond gjorde de rare tingene som å sette opp en lynavleder.Alle desse spørsmålene har blitt besvart.

Nå er vel det eneste spørsmålet igjen:

Hva er den svarte skya for noe?

Men har ikke noe teori lengre.

Endret av Toska92
Lenke til kommentar
Egentlig har jeg fått svar på alle spørsmålene mine i Lost jeg, noe jeg syns er litt dumt.

Hvordan isbjørnene kom der, hvem "The Others" var, hvor "The Others" bodde, hvorfor skotten(husker ikke navnet) gjorde de rare tingene som å sette opp en lynavleder.Alle desse spørsmålene har blitt besvart.

Nå er vel det eneste spørsmålet igjen:

Hva er den svarte skya for noe?

Men har ikke noe teori lengre.

8335732[/snapback]

Du skal være ganske raus hvis du ærlig kan si at du har fått svar på alt du lurte på

Lenke til kommentar

Men du må vedgå at vi har en noe bedre oversikt nå om det som foregår, enn vi hadde i sesong 1. ;)

Edit:

En god men forhåpentligvis ikke sann teori fra Lostpedia!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Description

According to indigenous Australians, Dreamtime* is the all-at-once time because they experience it as the past, present, and future co-existing.

[edit]

Details

The DHARMA initiative was to reach this condition through a series of experiments using the anomaly electromagnetic fields that has the Island, but went wrong (the incident) when they opened the dimensional link between our reality and the Beralku*, the underworld, or the Island of the dead. The Hanso foundation tried to avoid the expansion of this dimensional door and energies using security parameters.

The Australian aboriginal people believe that each person has a part that exists eternally. This part exists before the life begins and continues to exist after the life of the individual ends. Both before and after life, it is believed that this spirit-child exists in the timeless place known as dreamtime and only is initiated by being born through a mother*. This confirms that the survivors are dead, and that’s why they remember their past, and learn from mistakes, etc., and the Others (that arrived before) are spiritual guides to this underworld and they take only those who are prepared to take the journey back to life. Those who “die” are ready to take the journey back to life.

How many are coming back? 81. Why 81? http://www.oceanic-air.com/ Check below the travelers: It's weird that there are 42 infants in seat, 23 infants in lap, 16 young and only 4 adults. These 81 are selected to come back to life. This tally obviously does not reflect the reality seen on the Island, but may be meant as an indication of the travelers' spiritual condition.

The "Monster" or black cloud is one of the dimensional beings that live around the Island. It could be related to Mamaragan*, a lightning god of Australian mythology that “speaks with thunder as his voice. He rides a storm cloud and throws lightning bolts to humans and trees.”

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

De mekaniske lydene har "monsteret" snappet opp av folk. Den scanner folks bevissthet hele tiden. Tikkelyden (som fra et kasseapparat) har "monsteret" tatt fra Lockes bevissthet. Locke hadde en regnemaskin som lagde nøyaktig den samme lyden.

Det "monsteret" driver med, er psykisk terror mot øyboerne. Lydene er svært effektive.

Lenke til kommentar

Det virker nå ganske klart som det er fullt mulig å reise til og fra øyen. Så jeg tviler på at de er døde.

Jeg håper vi får se litt mer fra verden utenfor etterhvert. Så langt har vi et par sekunders klipp i sesong 2 sin cliffhanger.

Lenke til kommentar
Jeg håper vi får se litt mer fra verden utenfor etterhvert. Så langt har vi et par sekunders klipp i sesong 2 sin cliffhanger.

8376348[/snapback]

Mener også at det snart er på tide, vi fikk jo se litt i sist episode med Juliet i "bua" til Mikhali, har også annonsert tildligere at jeg gjerne vil se noe til Michael og Walt, blir litt for dumt om de bare forsvinner, men jeg har fortsatt håp om å få se noe til de etterhvert som vi blir mer og mer kjent med The Others.

Lenke til kommentar

Det kan jo godt hende faren hans ikke er død allikevel. Øya kan kurere kreft og lammelse så hvofor kan ikke den bringe noen tilbake til live. Produsentene har jo også sagt at vi har sett "Him" onscreen. Og vi hørte jo alle at Faren til jack var på kommunikasjonsboksen i tanken. Hva hvis det ikke var en hallusinasjon, men faktisk var noe ekte?

Lenke til kommentar
Det kan jo godt hende faren hans ikke er død allikevel. Øya kan kurere kreft og lammelse så hvofor kan ikke den bringe noen tilbake til live. Produsentene har jo også sagt at vi har sett "Him" onscreen. Og vi hørte jo alle at Faren til jack var på kommunikasjonsboksen i tanken. Hva hvis det ikke var en hallusinasjon, men faktisk var noe ekte?

8390684[/snapback]

Husker ikke helt tilbake nå selv om det ikke er så lenge siden jeg så de to foregående sesongene: Er det noen mulighet for at Jack`s far aldri døde, vi så jo at kisten var brutt opp, men må det ha vært monsteret kan han i teorien ha vært i live og gått ut for egen maskin?

Hadde jo vært usansynlig gøy med en episode med Christian Sheppard flashbacks.

Lenke til kommentar
Vi får bare vente å se da..

8392066[/snapback]

Ikke mye annet å gjøre nei, men kan bare ikke huske om vi fikk se faren død, kan jo være missforståelser eller noe selv om Jack identifiserte han. Er jo en ganske spennende teori om øya har klart å vekke han til live.

Lenke til kommentar

Har en teori, som kanskje kan virke veldig usannsynlig for noen, om at alle på øya egentlig er med i et tv program, der monsteret, isbjørnene er bare spesialeffekter. Nummerene, eksplosjonen i luka o.s.v er bare tull.

Alle på øya er egentlig bare skuespillere, som i samarbeid med et stort selskap har takket ja til å spille forskjellige roller.

Alt som skjer følger bare et manus. Og alt er en konspirasjon som skal hekte ungdommer til å tro at det som skjer er sant, for så å gå å skrive om det på et forum, og utveksle teorier blant venner.

Men det er jo bare en teori da...

Lenke til kommentar
Har en teori, som kanskje kan virke veldig usannsynlig for noen, om at alle på øya egentlig er med i et tv program, der monsteret, isbjørnene er bare spesialeffekter. Nummerene, eksplosjonen i luka o.s.v er bare tull.

Alle på øya er egentlig bare skuespillere, som i samarbeid med et stort selskap har takket ja til å spille forskjellige roller.

Alt som skjer følger bare et manus. Og alt er en konspirasjon som skal hekte ungdommer til å tro at det som skjer er sant, for så å gå å skrive om det på et forum, og utveksle teorier blant venner.

Men det er jo bare en teori da...

8416297[/snapback]

Og skuespillerne dreper hverandre og deltakerne?

:hmm:

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...