Gå til innhold

Den Ultimate Nettleser Testen 07'


Anbefalte innlegg

Hei, her er en oppsummering, tatt to tester. Den ene er den velkjente Acid2 testen og den andre er en 'Browser Security Test'.

Lastet ned 4 nettlesere for å veie dem opp mot hverandre, her har dere resultatet! Hva synes dere? Hva bruker dere og hvorfor. Må si at jeg er enig i at dette er en skikkelig irriterende tema, som har blitt melket gang på gang, men come on! :!:

 

Bruker selv Firefox, må si at jeg ble litt skuffet :(

 

Mozilla FireFox 2.0:

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0 :D

Low Risk Vulnerabilities 0

 

 

Maxthon

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

 

 

Internet Explorer 6:

 

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

 

Hva faen? Ingen feil? Tror ikke med mine egne øyne, kanskje testen er feil? :roll:

 

Opera

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

 

 

ACID 2 Test:

 

Firefox: Almost!

Opera: Passed

Internet Explorer 6: Totally screwed up! DID NOT PASS!

Maxthon: Same as IE6, built upon IE engine! DID NOT PASS!

 

 

Nedlasting:

Mozilla FireFox

Opera

Internet Explorer

Maxthon

Valget er ditt! :thumbup:

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Internet Explorer 6:

 

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

 

Hva faen? Ingen feil? Tror ikke med mine egne øyne, kanskje testen er feil?  :roll:

8333502[/snapback]

 

Hehe... Lurte litt på den selv. :D

Lenke til kommentar
Rart, jeg tok nettop testen på min browser. Mozilla Firefox 2.0.0.3 Portable Edition
The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

8333663[/snapback]

 

 

Tok testen igjen, fikk 0 nå...rart :ermm:...

 

 

Jaja, oppdaterer topicen min :) Firefox :love:

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Sier jo seg selv at Opera er den beste browseren :p Sikkerhetsmessig aner jeg ikke, men når det gjelder funksjonalitet så er Opera langt foran alle andre.

 

Mulighet for widgets, automatisk oppdatering av sider på et blunk, talefunksjon, hauger av nedlastningsmuligheter osv gjør at det er naturlig for meg å velge Opera. At det er utviklet av nordmenn gjør det jo bare enda bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes da selv at Firefox har en god hau med alternative funksjoner en kan legge til nettleseren. Så å si at Opera er "langt" forran alle andre blir vel avhengig av hva en definerer langt som. For min del synes jeg Firefox har flere nyttige addons for min bruk enn det Opera har.

 

Browservalg er for det meste en smaksak og vanesak. Faren min kan fremdeles ikke bruke de mest nyttige funkjsonene i Opera(Han falt for browseren pga. den var Norsk :) ). Så selv om det er mye i posen når en laster ned Opera er det nødvendigvis ikke alt som blir nyttegjort.

Lenke til kommentar
Og allikevel er den raskere enn FF og IE ;)

8333854[/snapback]

Jeg har sett en graf om oppstartshastighet o.l testet på en veldig dårlig maskin der Opera viste seg markant raskere. Men på en god PC som jeg selv sitter på så er det så små marginer at jeg ofrer marginal hastighetsøkning for et brukermiljø jeg føler meg komfortabel i :)

 

Men er helt forelska i extensionsene til FF

Indeed <3<3

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Grunnen til at Opera er så sikkert som det er er at det fortsatt er så "få" som bruker nettleseren.

Virusmakere og andre luringer vil jo at flest mulig skal bli rammet av deres ulumskheter, så derfor konsentrerer de seg om de internasjonalt store programmene.

Microsofts Internet Explorer brukes av stort sett alle som ikek har hatt vett til å bytte. Og det er som regel de som har minst kunnskaper om farene og sikker nettbruk, noe som gjør dem til enklere offre.

 

Så det at IE er brukt av mange, at brukerene ofte har liten "kontroll" på hva de driver med kombinert med at nettleseren har plenty med sikkerhetshuller gjør at IE er et såpass atraktivt mål.

Lenke til kommentar

Det er jo et argument som blir brukt i "OS-krigen" også. Selv om det ikke finnes empiri til å støtte utspillet. Men du har kanskje noe bevis for påstanden i tilfellet her som omhandler internetbrowsere. Om ikke er det ikke å regnes som mer enn spekulasjon.

 

Men det ligger en del i sitatet fra Rick Cook både i "OS-" og "Browser-krigen"

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Har ingen fakta å legge frem så kall det gjerne en spekulasjon, men tenk selv at du skal lage et virus eller en trojaner som skal trenge gjennom internettbrowseren og stjele koder til f.eks. bankkort.

Hvilken browser prøver du deg på da?

Såklart den som flest personer bruker, og den som det er "lettest" å komme seg gjennom på.

 

Virker ganske logisk for meg...

Lenke til kommentar

Eller så bare gidder du ikke å lage til de andre. For de er så sikker. Som man lager ikke mange virus til Linux.

 

Men derimot så lager man ikke mange virus til Mac heller, for det er jo helt f*cd up :p

 

Det som betyr mest for meg, er hastighet. Og det er selvfølgelig Opera. Og alt det inneygde er greit å ha som portable versjon på skolen feks. Og der har vi "liksom" 2GHz PCer, men de er faktisk treigere enn 400MHz win 2003 serveren min. :o

Lenke til kommentar
Internet Explorer 6:

 

The Browser Security Test is finished. Please find the results below:

 

High Risk Vulnerabilities 0

Medium Risk Vulnerabilities 0

Low Risk Vulnerabilities 0

 

Hva faen? Ingen feil? Tror ikke med mine egne øyne, kanskje testen er feil?  :roll:

Selvfølgelig er det ingen sikkerhetsfeil i en oppdatert utgave av IE.

 

Har man på autoupdate er IE en helt grei løsning sikkerhetsmessig. Det er alle de som ikke gidder å oppdatere som rammes (ref. Blaster/Sasser f.eks. som jo ble sluppet lenge etter at hullene de utnyttet var tettet av MS).

 

IE7 (som jo har vært ute en god stund nå og burde være med i Den Ultimate Nettleser Testen istedet for en flere år gammel versjon ;) ) passerer også den ovennevnte testen uten feil selvfølgelig.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...