dot_ Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei! Skal om et lite øyeblikk på nattevakt - må ha hjelp til å få opp remote desktop til å fungere over Internett, da det for øyeblikket kun fungerer over nettverket. Har åpnet porten i router og adsl-modem. Hva er galt? Lenke til kommentar
inherit Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hvilket program bruker du? Er det den innebygde i windows XP? Får du noen feilmelding? Endret 7. april 2007 av inherit Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Brannmur som sperrer ? Har du åpnet porten riktig ? Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Remote desktop. mstsc.exe Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ingen feilmelding - den klarer bare ikke få kontakt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Du må høyreklikke Min datamaskin og krysse av for å tillate remote desktop,krysse av for remote desktop i brannmur og ha port 3389 åpen i router. Logg deg på med ekstern IP som du finner med feks www.whatismyip.com Endret 7. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har åpnet for porten i routeren og i speedtouch-modemet, samt aktivert for remote desktop; får tilgang via lokalt nettverk, men ikke over internett. Kan det være speedtouch-modemet som automatisk overstyrer (kan ikke helt se hva dette ellers skulle komme av)? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Bruker du retomote desktop fra arbeidsplassen? Kan hende porten er stengt gjennom systemet der. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Bruker du retomote desktop fra arbeidsplassen?Kan hende porten er stengt gjennom systemet der. 8329461[/snapback] Forsøkte fra samme PC som ga meg tilgang via nettverket hjemme. Man skal kun aktivere for remote desktop - ikke remote assistance, right? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 har du FORWARDET (NATet) portene, eller bare ikke aktivt blokkert dem i routeren? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror problemet ditt ligger i at du har forwardet porten i både modemet og routeren. Det høres da ut som du har routermodem slik som f.eks. telenor gir sine kunder. Konfigurer modemet til å være et bridgemodem, det gjør at all trafikk går videre til routeren. Da har du også bare én NAT å ta hensyn til. Dette forutsetter at du ikke har ekstremt stort behov for de LAN portene som er i speedtouchen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Man skal kun aktivere for remote desktop - ikke remote assistance, right? For Remote desktop holder. Remote assistance bruker samme port men det fungerer med en invitasjon med Windows messenger,Email eller email vedlegg.Krever at to personer er samtidig tilstede ved begge maskinenene.Og en bekreftelse gies fra maskinen som er målet. Har du åpnet Windows firewall.Har hørt at den må åpnes selv om barnnmuren er avslått. C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\services kan åpnes i notepad for å se om den er åpnet i Windows. EDIT:Mulig det er feil at den skal synes her,oppdaget at ikke min står her selv om porten er åpnet. Endret 7. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Jeg tror problemet ditt ligger i at du har forwardet porten i både modemet og routeren. Det høres da ut som du har routermodem slik som f.eks. telenor gir sine kunder. Konfigurer modemet til å være et bridgemodem, det gjør at all trafikk går videre til routeren. Da har du også bare én NAT å ta hensyn til. Dette forutsetter at du ikke har ekstremt stort behov for de LAN portene som er i speedtouchen. 8329560[/snapback] Tar med meg dette videre. Kjenner du til en guide for oppsett av modem som bridge? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 jeg har et annet tips til deg hvis du ikke får til den innebygde remote funksjonen. gå på www.logmein.com det er gratis og kjører et lite program på pcen du skal remote så går du inn på www.logmein.com der du jobber og logger rett inn på pcen din. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Er det et problem at jeg åpner for både TCP og UDP? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Nei men det er TCP den bruker. Blir opprettet en virituell krets mens UDP bare sender ting og ikke bryr seg om det som er sendt har kommet frem. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Tar med meg dette videre. Kjenner du til en guide for oppsett av modem som bridge? 8329810[/snapback] Det skal stå i manualen. Om du sier hvilken modell du har kan jeg hjelpe deg å lete. Du finner manual i .pdf format på http://www.speedtouch.co.uk/codepages/content.asp Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Det skal stå i manualen. Om du sier hvilken modell du har kan jeg hjelpe deg å lete. Du finner manual i .pdf format på http://www.speedtouch.co.uk/codepages/content.asp 8329881[/snapback] Tar det i morgen når jeg kommer hjem, får forsøke denne vrien først. Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Om du har et speedtouch modem kan det være lurt å logge inn via telnet når du skal port forwarde en port. Hadde selv store problemer med port forwarding via web grensesnittet. Selv om det stod at porten var forwarded der var det ikke slik når jeg logget inn via telnet. Benytt også en tjeneste på nettet å sjekk om porten du ønsker å koble til er åpen. For eksempel http://www.canyouseeme.org/ Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 det enkle er ofte det beste! bruk logmein. www.logmein.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå