Gå til innhold

Religion, skikker og kvinnesyn

Anbefalte innlegg

[Moderator edit: Denne tråden er splittet fra en annen tråd. Førsteposten er ikke nødvendigvis representativ for innholdet i tråden.]

Islam og jødedommen inneholder en hel rekke perverse ritualer og det er en kultur så ekstremt ulik den europeiske og vår norske. Neitakk til fremmede skikker, jeg har det helt fint med min egen kultur og min egen religion. Tanken på at det bare finnes en gud er så sært og så unikt for midtøsten, at for meg er det helt latterlig.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Islam og jødedommen inneholder en hel rekke perverse ritualer og det er en kultur så ekstremt ulik den europeiske og vår norske. Neitakk til fremmede  skikker, jeg har det helt fint med min egen kultur og min egen religion. Tanken på at det bare finnes en gud er så sært og så unikt for midtøsten, at for meg er det helt latterlig.

8326723[/snapback]

Er det å tro på en Gud unikt for midtøsten? Tror du har en bredere definisjon av midtøsten enn de fleste i så fall :p

Lenke til kommentar
Islam og jødedommen inneholder en hel rekke perverse ritualer og det er en kultur så ekstremt ulik den europeiske og vår norske. Neitakk til fremmede  skikker, jeg har det helt fint med min egen kultur og min egen religion. Tanken på at det bare finnes en gud er så sært og så unikt for midtøsten, at for meg er det helt latterlig.

8326723[/snapback]

Er det å tro på en Gud unikt for midtøsten? Tror du har en bredere definisjon av midtøsten enn de fleste i så fall :p

8326756[/snapback]

Hvilke andre steder i verden hadde man den oppfattningen at det kun finnes en gud?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

8326723[/snapback]

8326756[/snapback]

Hvilke andre steder i verden hadde man den oppfattningen at det kun finnes en gud?

8326774[/snapback]

Hadde man? Du snakket nåtid, så antok du mente nåtid. I dag _har man_ den oppfatningen over hele kloden, og i og med at stort sett hele europa ble gjennomsyret av denne troen for godt over 1000 år siden er den en større del av vår kulturarv enn noe annet (tidligere) religiøst syn.

Lenke til kommentar
Hadde man? Du snakket nåtid, så antok du mente nåtid. I dag _har man_ den oppfatningen over hele kloden, og i og med at stort sett hele europa ble gjennomsyret av denne troen for godt over 1000 år siden er den en større del av vår kulturarv enn noe annet (tidligere) religiøst syn.

8326804[/snapback]

Uenig. Kristendommen oppstod ikke i Europa. Det er ikke en europeisk idé at det kun finnes en gud. Det er ikke en norsk idé at det bare finnes en gud. Jeg ser mye av vår genuine kultur idag, selv om noe er blitt knust.

8326700[/snapback]

Himmelen er rød!

8326799[/snapback]

Himmelrikets enger er dynket i blod.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

8326723[/snapback]

Det har da ingen perverse skikker. Særlig i Islam!

Kan du komme med noen eksempler! Dette er ganske alvorlig!

Lenke til kommentar

8326841[/snapback]

Jeg synes det er perverst med omskjæring. Man skal ikke tukle med kjønnsorganer til babyer. Jeg synes de har et forferdelig kvinnesyn og uappetitlige dødsstraffer som steining. Så fjernt fra det som er norskt.

Det er mange andre som blir omskjært enn muslimer. Gutter blir omskjært fordi det er lettere å holde lilleman ren.

Siden onani er en synd, så kan omskjærte ikke runke så rundt!

Onani er for helvete ikke synd mann, det står det ikke noe om i våre hellige skrifter! Det er ingen kilder som tyder på at onani er synd.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Omskjæring.....

8326849[/snapback]

Det er mange andre som blir omskjært enn muslimer. Gutter blir omskjært fordi det er lettere å holde lilleman ren.

Siden onani er en synd, så kan omskjærte ikke runke så rundt!

8326856[/snapback]

Du sa det ikke er perverse skikker i Islam. Omskjæring er et eksempel. Om andre gjør det eller ikke gjør det ikke mindre perverst.

Lenke til kommentar

8326723[/snapback]

8326841[/snapback]

Jeg synes det er perverst med omskjæring. Jeg synes de har et forferdelig kvinnesyn og uappetitlige dødsstraffer som steining. Så fjernt fra det som er norskt.

8326858[/snapback]

Islam har ikke forferdelig kvinnesyn. Det er bare samfunnet som gjør det sånn.

I islam så har kvinnene ganske mye rett, som kvinner ikke hadde da islam kom.

Rundt om i verden så ble kvinnene undertrykt, men ikke i de muslimske landene på den tiden.

Lenke til kommentar

Islam har ikke  forferdelig kvinnesyn. Det er bare samfunnet som gjør det sånn.

Rundt om i verden så ble kvinnene undertrykt, men ikke i de muslimske landene på den tiden.

8326871[/snapback]

Kvinner ble ikke undertrykt i Norden eller blant kelterne, der var de nesten likestilt. Islam gjør stor forskjell på kvinner og menn, det skal ikke så mye til for å forstå det. Samfunnet er styrt av Islam. De islamske lover er det eneste som gjelder der.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

8326871[/snapback]

Noe som faktisk til dels stemmer, MEN vi har kommet over 1000 år videre i vår historie, og kvinnesynet i islam er derfor forferdelig utdatert. Likevel mener mange muslimer man må følge det fordi koranen er ufeilbarlig.

I dag er koranens kvinnesyn ikke annet enn forkastelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Får man ikke plukke og velge det man vil bruke fra koranen (slik kristne gjør med bibelen) så vil den aldri få innpass i den vestlige verden i noen særlig grad.

Lenke til kommentar

8326841[/snapback]

Onani er for helvete ikke synd mann, det står det ikke noe om i våre hellige skrifter! Det er ingen kilder som tyder på at onani er synd.

8326858[/snapback]

Har dere hellige skrifter? :ohmy:

8326909[/snapback]

"Dere"? Hva mener du? Jeg har mine forfedres hellige skrifter, og der er det ikke noe som heter synd.

Lenke til kommentar

8326841[/snapback]

8326858[/snapback]

Har dere hellige skrifter? :ohmy:

8326909[/snapback]

"Dere"? Hva mener du? Jeg har mine forfedres hellige skrifter, og der er det ikke noe som heter synd.

8326927[/snapback]

Hvilken skrifter er det?

Lenke til kommentar

8326871[/snapback]

Påstår du at det ikke er vanlig å se på kvinnen som mindre verdt eller mindre til å stole på i Islam? I såfall, hvilken planet er du på?

8326886[/snapback]

Kvinner ble ikke undertrykt i Norden eller blant kelterne, der var de nesten likestilt. Islam gjør stor forskjell på kvinner og menn, det skal ikke så mye til for å forstå det. Samfunnet er styrt av Islam. De islamske lover er det eneste som gjelder der.

8326893[/snapback]

Kvinner var undertrykt over så godt som hele verden. Islam var svært progressiv overfor kvinner ut i fra tidens standarder, ikke dagens standarder.

Det samme kan sies om deler av Viking- og Kelterkultur, men på helt andre grunnlag.

Lenke til kommentar
Påstår du at det ikke er vanlig å se på kvinnen som mindre verdt eller mindre til å stole på i Islam? I såfall, hvilken planet er du på?

8326886[/snapback]

Det er ikke det ja sa!! :hrm:

Jeg mente at Islam ga kvinnene respekt, noe som de ikke hadde på den tiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...