Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding: Ugyldig omplassering av system-DLL

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en feilmelding ved oppstart av Windows. Har aldri fått denne feilmeldingen noensinne før, og lurer på hva meldingen gjelder og hvordan jeg blir kvitt den:

RTHDCPL.EXE – Ugyldig omplassering av system-DLL.

System-DLLen user32.dll ble omplassert i minnet. Programmet vil ikke kjøre skikkelig Omplasseringen oppsto fordi DLL-filen C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX okkuperte et adresseområde reservert for system-DLLer i Windows. Kontakt leverandøren av DLLen for å få en ny.

Jeg bruker Win XP Home Edition (Norsk) med SP2. Windows er oppdatert fra Windows update. Har sjekket maskinen for virus med PC-Cillin, som også er oppdatert.

Maskinen min er en Acer Aspire 9300.

For sikkerhets skyld restoret jeg hele C:\ fra en Ghost-speiling, men utrolig nok kom feilmeldingen da også!

Maskinen fungerer greit, men liker jo ikke denne meldingen hver gang den starter.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne dukket opp for meg også, virker som om den kommer etter å ha installert fixen for "mouse pointer exploiten"..

edit:

glemte helt å takke CellularDude for spørsmålet :hmm: og norbat for svaret :thumbup:

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Da går vi jo en hyggelig påske i møte. God påske!!

:)

Jeg prøvde å løse problemet ved først å søke på Microsofts sider, men det var som å lete etter en nål i en høystakk.

Så kommer en link fra norbat, så ordner alt seg :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...