Gå til innhold

Hvilken religion er sannhetens religion?

Anbefalte innlegg

Hvilken religion er sannehetens religion? Det er ikke lett å vite. Mange kan si at det var jødedommen som begynte som den første sannhetens religion, med Gud og hele pakket. Men etterhvert så begynte jødene å gå på den gale veien. Gud straffet dem. Jødedommen begynte å gå på avveie.

For å hindre det sendte Gud en profet til jorden nemlig Jesus (ikke Guds sønn, det er mulig). Jesus kom med ny religion samme drill som i jødedommen. Men etterhvert så begynte menneskene å forandre på denne religionen. De forandret på Guds ord.

Til dette sendte Gud et budskap til Arabia til en mann ved navn Muhammed (Fred være med han). Budskapet brakte Islam til verden. Drillen var ganske mye det samme som i jødedommen og kristendommen. Helt sidne nå er ikke Koranen blitt forandret av noen mennesker her på jorden.

Mitt spørsmål er hvilken av disse religionene er den mest troverdige?

Negativ omtale om religioene eller andre helligheter er ikke tillatt i denne posten.

Kom med svaret samt en bra begrunnelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tilsier at disse er noe bedre enn alle andre?

8300155[/snapback]

Nå skal jeg ikke si at resten av religionene ikke er bedre, men det er disse religionene vi har fått fra Gud. Resten av religioene er bare menneskeskapt.

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg at den gangen jøder tullet rundt i ørkener og begynte med sine perversiteter var dette helt ukjent for verden. Jeg kan nevne Norge som et eksempel. Tilstanden i Norge er representativt for alle land som ikke er i nærheten av midtøsten. I Norge hadde ingen hørt om Jesus. Ingen hadde hørt om "gud". Synd og tilgivelse var fremmedord. Her i Norden som alle andre steder hadde vi våre egne guder. Hvor lenge har mennesker bodd i norden? Tusenvis av år. Det finnes ingen spor etter Jehova. Ingen kilder som viser noen likhet til hva jødene opplevde. Tanken om at det bare fanes en gud var noe de hadde funnet opp i midtøsten. Alle andre folk, over hele jorden hadde et sett med guder. Moral og livssyn i hedenske religioner er svært anderledes enn det man finner i de monoteistiske religionene fra midtøsten. Det tok 1000 år for de kristne og tvinge seg gjennom Europa. De brukte svik, utpressing og makt for å fremme sin religion. Her i skandinavia holdt vi ut lengst.

Hvorfor er det ingen andre mennesker enn jødene som har hørt om Jehova? Den eneste grunnen til at mennesker er kristne er fordi forfedrene ble tvunget og truet til å konvertere. Dette er universalt og gjelder over alt.

Saken er at alle verdens religioner er ganske like, men de midtøstlige skiller seg ut!

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Hvilken religion er sannehetens religion? Det er ikke lett å vite. Mange kan si at det var jødedommen som begynte som den første sannhetens religion, med Gud og hele pakket. Men etterhvert så begynte jødene å gå på den gale veien. Gud straffet dem. Jødedommen begynte å gå på avveie.

For å hindre det sendte Gud en profet til jorden nemlig Jesus (ikke Guds sønn, det er mulig). Jesus kom med ny religion samme drill som i jødedommen. Men etterhvert så begynte menneskene å forandre på denne religionen. De forandret på Guds ord.

Til dette sendte Gud et budskap til Arabia til en mann ved navn Muhammed (Fred være med han). Budskapet brakte Islam til verden. Drillen var ganske mye det samme som i jødedommen og kristendommen. Helt sidne nå er ikke Koranen blitt forandret av noen mennesker her på jorden.

Mitt spørsmål er hvilken av disse religionene er den mest troverdige?

Negativ omtale om religioene eller andre helligheter er ikke tillatt i denne posten.

Kom med svaret samt en bra begrunnelse.

8300107[/snapback]

I rettferdighetens navn synes jeg du også burde tatt med Baha'i-religionenen som også er monoteistisk og hevder å være mottatt gjennom en profet. Ut fra måten du formulerer deg får jeg ellers inntrykk av at du er muslim. Hvis det inntrykket er korrekt er det fint at du er villig til å diskutere din religion selv om din understreking av at man ikke skal omtale andre religioner negativt klinger veldig hult for meg når du sier at de kristne "forandret på guds ord" og at "jødedommen begynte å gå på avveie".

Lenke til kommentar
Religion:

# a strong belief in a supernatural power or powers that control human destiny; "he lost his faith but not his morality"

# an institution to express belief in a divine power; "he was raised in the Baptist religion"; "a member of his own faith contradicted him"

Hvordan får du knyttet ordet "sannhet" til noen av definisjonene på religion? De fleste definisjoner jeg har funnet (google: "define: religion") likner ganske mye på disse.

Ateisme er vel så nærme sannheten man kommer.

Lenke til kommentar
Hva tilsier at disse er noe bedre enn alle andre?

8300155[/snapback]

Nå skal jeg ikke si at resten av religionene ikke er bedre, men det er disse religionene vi har fått fra Gud. Resten av religioene er bare menneskeskapt.

8300187[/snapback]

Ja, hvis du sier det så. :!:

Lenke til kommentar
Jeg mener alle religioner er menneskeskapt. I the good old days, når du ønsket deg makt og penger var jo det å skape en religion et sikkert valg.

"I begynelsen skapte mennesket gud"

8300580[/snapback]

Har du noen sikker kilde på dette?

Er du klar over at du ville ha blitt drept i en et annet sterk troende land hvis du sa dette?

Lenke til kommentar
Jeg mener alle religioner er menneskeskapt. I the good old days, når du ønsket deg makt og penger var jo det å skape en religion et sikkert valg.

"I begynelsen skapte mennesket gud"

8300580[/snapback]

Har du noen sikker kilde på dette?

Er du klar over at du ville ha blitt drept i en et annet sterk troende land hvis du sa dette?

8303954[/snapback]

Eh, nå har det seg slik at vi lever i Norge. Her har vi en fin ting kaldt ytringsfrihet. Legg spesielt merke til "Jeg mener" I starten av innlegget mitt. (Som jeg strengt tatt ikke hadde trengt å skrive)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...