Gå til innhold

Sigma 10-20 vs. Canon 10-22

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gå til innkjøp av nytt vidvinkelobjektiv, og valget står mellom to linser: Sigma 10-20 og Canon 10-22.

Prisforskjellen er såpass stor, at hvis det blir aktuelt med en Canon 10-20 - da blir det brukt. Prisforskjellen mellom ny Sigma og brukt Canon er ikke stor.

Men er forskjellen mellom disse to egentlig så stor? Er Canon sin mye bedre optisk, eller er den dyrere pga. navnet? Kom med deres synspunkter på kvalitet og optikk, ikke tenk på prisen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns forskjellen er STOR når det gjelder skarphet i kantene. Sigmaen er fin den, men den mister skarphet raskt når man beveger seg fra midten i forhold til Canon. Dette er mine erfaringer, og gjelder de eksemplarene jeg har testet, samt testbilder på nett. Variasjon fins det alltid, men det er mitt inntrykk at Canon har den desidert beste vidvinkelzoomen, med tanke på de alternativer som fins. Nikon ikke inkludert, naturligvis.

Min anbefaling er derfor å gå for EF-S 10-22, hvis det ikke står på penga. Den er dessuten lettere å få solgt, og den faller ikke så mye i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...