Gå til innhold

Tamron 70-300mm - 999,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tamron 70-300mm f/4-5.6 er til salgs hos Japan Foto for 999,- kr!

 

Da får dere et veldig bra objektiv til en sykt lav pris!

 

 

Marius

8284999[/snapback]

 

Og husk å kjøpe stativ samtidig, med mindre formålet er å fotografere damer midt i solsteika.....

8285219[/snapback]

 

Deam! You got me there!

 

Stativ kan være smart, men absolutt ikke noe man MÅ ha.

 

Har klart meg drøss av ganger uten stativ. Men man må ofte ha lukkertider over 1/300 og da kan det noen ganger bli lite lys.

Lenke til kommentar
Tamron 70-300mm f/4-5.6 er til salgs hos Japan Foto for 999,- kr!

 

Da får dere et veldig bra objektiv til en sykt lav pris!

 

 

Marius

8284999[/snapback]

 

Og husk å kjøpe stativ samtidig, med mindre formålet er å fotografere damer midt i solsteika.....

8285219[/snapback]

 

Deam! You got me there!

 

Stativ kan være smart, men absolutt ikke noe man MÅ ha.

 

 

 

Har klart meg drøss av ganger uten stativ. Men man må ofte ha lukkertider over 1/300 og da kan det noen ganger bli lite lys.

8285310[/snapback]

Hvilke type stativ trenger en. Holdere det med det billigste eller er de ofte ustabile??

Lenke til kommentar
Her er en test av objektivet:

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php?product=455

8290935[/snapback]

 

Dette er IKKE det objektivet jeg snakker om! :)

 

Dette prøvde jeg med Canon og det funket ikke.

Det er heller ikke dette objektivet JP selger billig.

 

Det er dette objektivet jeg snakker om.

 

Fugler.net

Min uopdaterte hjemmeside

 

foto.no - Link til ine bilder

 

Min fotoside på photosight.org

 

Og det ligger MANGE bilder på diskusjon's egen kritikkside ;)

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

Ser bra ut de bildene der, mest info om bildene på foto.no profilen din. PS, linken din er feil, måtte søke deg opp ut av navn og sted via Finn Medlem funksjonen.

 

Men vet du hva forskjellen på disse to her er og evt hvem av de er best. Eller er det samme modell, bare utseende som er forskjell? Samme pris og specs, men ene har Di i navnet på produktet.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=41695

https://prisguiden.no/product.php?productId=37020

 

Håper noen kan gi litt mer info, da jeg har lenge vurdert å skaffe en tele ved siden av mitt Canon 17-85mm IS USM objektiv til Canon 30D.

Lenke til kommentar

DI stands for digital. The advantage is that it is especially optimized for digital SLR. The disadvantage is that you can o n l y use it (with sense) for digital SLR. The old version you could use for analog and digital...

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Ser bra ut de bildene der, mest info om bildene på foto.no profilen din. PS, linken din er feil, måtte søke deg opp ut av navn og sted via Finn Medlem funksjonen.

8291515[/snapback]

 

Hmm...mulig den bare funker hos meg :hmm: Sikkert fordi det er noe brukeren selv har tilgang til.

 

Jeg har ingen erfaring med det andre objektivet utenom at jeg tok 220 bilder med 1/1225 og ALLE ble uskarpe. Dette kan ha med flaks/uflaks å gjøre, at det obj. jeg har er et godt eksemplar og det andre er feilfokusert el.

 

Men jeg sier bare at kjøp den jeg har linket til på japan foto til 999,-!

 

Tror ikke dere klarer å se forskjell på bildekvalitet. Jeg likte også hele følelsen av mitt eget objektiv (uten Di) mye bedre.

Lenke til kommentar

Kjøpte Tamron 70-300mm objektivet i dag, Di versjonen. Betalte 999,- på Japan Foto på Strømmen.

 

Her har dere ett av mine første test bilder med dette objektivet. Min samboer hadde med seg noen Tulipaner hjem i går og de måtte foreviges før de mister bladene sine.

 

Tatt med Canon 30D

Tamrom 70-300mm f/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Canon

Brukt blitx Speedlite 580EX som var rettet mot taket (hvit mur).

Program = M (Manuellt)

Focal length = 238mm

Blender = f/5.0

Shutter speed 1/100sec

Whitbalance = auto

Lysmåling = Spot i midten

 

Raw fila har gått igjennom Rawshooter og inn i Photoshop, kun resized og lagret som jpg med quality 8 for å gjøre det bedre for web. :)

 

Bildet er lagt ut som ett eksempel på objektivet sammen med Canon 30D. Selv ble jeg ganske fornøyd, litt svake farger kanskje, men det kom nok av ikke optimal blitz bruk og ikke bearbeidet videre i Rawshooter og Photoshop.

post-22413-1175540331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
DI stands for digital. The advantage is that it is especially optimized for digital SLR. The disadvantage is that you can o n l y use it (with sense) for digital SLR. The old version you could use for analog and digital...

 

Stephan

8293491[/snapback]

Vet ikke om jeg er helt enig med deg. Ihvertfall er det slik at andre av Tamron sine Di objektiver er coated spesielt for digitale kamera, men at de også kan brukes på filmbaserte kamera uten problemer. Di II, derimot, passer kun til kamera med 1,5/1,6x crop faktor og vil gi kraftig vignettering om man setter det på et filmbasert kamera.

 

Har ikke hørt at Tamron 70-300 Di er annerledes enn andre objektiver med denne betegnelsen og vil tro det kan settes på et filmbasert kamera. Kan jo prøve det en dag om jeg husker...

Lenke til kommentar

I know, men 70-300mm er en overgang til jeg får spart opp til bedre teleobjektiv. Blir nok ikke noe problem å selge Tamron'en for en billig penge når den tid kommer.

 

Primær objektivet mitt per dags dato er Canon 17-85mm IS USM f/4-5.6 som jeg er veldig fornøyd med. Men minuset på denne er kun opp til 85mm, ergo ta bilde av fugler eller ting på litt avstand blir ett handicap. Samme gjelder macro bilder. 70-300 fungerer som en vikar på de to områdene til jeg får spart opp. Akuratt nå så er det sparing til ny lap-top som skal kjøpes inn før sommerferien starter, men 1000kr for Tamron'en kunne jeg nesten ikke si nei til, avgjørelsen ble tatt etter å blant annet ha sett på dine fugle bilder. Kvalitetsmessig så det helt kurrant ut, ikke ekstremt bra, men det kommer. hehe

 

PS, når jeg kjøpe kameraet så stod hovedvalget på Canon 400D eller Canon 30D. Gikk for Canon grunnet at jeg har noen kompiser som også kjører Canon, ergo lettere å byttelåne objektiver og annet utstyr. 400D utgitt grunnet at det ikke passet i mine hender i det hele tatt, 30D var større og passet mye bedre i mine hender, samt likte tyngden på kameraet som gjort at det føltes stabilt å holde. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...