nabbskall Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei. Har tenkt å spare til en skikkelig konsoll, og jeg lurte på om jeg burde gå for xbox 360, eller ps3. Ps3 sin pris er på smertegrensen, men xbox 360 er OK. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil gå over til xbox 360, (har hatt ps1 ps2 og likt dem veldig godt) Kan noen vær så snill å liste opp pluss og minus med ps3 og xboxen? evt erfaringer? Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Får sei 360 jeg da, så er fyren like langt. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) hmmm, ja nå er jeg kommet like langt.. Endret 30. mars 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det du bør gjere er å sjå på kva for spel titla som er ekslusivt til xbox 360 og vice verca også bestemme deg ut i frå det. For grafikk messig er det nok omtrent dødt løp Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 PS3. Enkelt og greit. 8277862[/snapback] Kan du være så snill å begrunne akkurat hvorfor? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Som sagt; finn ut hvilke spill som interesserer deg mest, og hvilken konsoll du finner disse på. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Det du bør gjere er å sjå på kva for spel titla som er ekslusivt til xbox 360 og vice verca også bestemme deg ut i frå det. For grafikk messig er det nok omtrent dødt løp 8277952[/snapback] Enig i den. PS3en har blu-ray om det er viktig for deg, mens 360en har mulighet for HD DVD om du ønsker å legge ut 2000 ekstra, ellers jevner de seg ut på de fleste områdene. Så avgjørelsen bør bli basert på hvilke konsoll du mener har de mest interessante spillene, og hvor vidt du føler for å henge deg på denne hd-format greien eller ei. Endret 30. mars 2007 av Cryovat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Mine positive erfaringer med Xbox 360: Xbox Live Mange spill (erfaring og erfaring) Herlige kontrollere Grafikken Arcade-spill Negative: Ingen (så langt) ps3 har jeg ikke, så den skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Tror jeg kanskje går for ps3, siden de har den Final Fantasy serien.. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 I så fall bør du kanskje vente litt, kan være den kommer på 360 også. Var en leder for Sony som sa en stund tilbake at eksklusiviteten der var under diskusjon, og en japansk utvikler sa at motoren til det nye FF-spillet var bygget for å være platformuavhengig. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Trodde White Engine bare var for PS3 mens multiplattform spillene deres ville bli Unreal Engine 3. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Et stykke inn i dette intervjuet sies det noe som skulle kunne stride mot det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Vel, det er vel to enkle måter å se dette på. Ønsker du deg et multimedia senter eller vil du kun bruke den til spilling ? Hvis du svarer multimedia senter så er PS3 det rette valg for deg. Velger du kun spilling så må du egentlig velge mellom de eksklusive titlene som passer deg best. I fremtiden vil nok de felles titlene se nærmest identisk ut på 360 og PS3 Blir egentlig et valg hvor du vektlegger de ekslusive titlene, kontrolleren og live systemet Lenke til kommentar
Amored Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Xbox 360: - Kun kr. 3000,- - Xbox Live - Mange spill - Mange tidligere PS3-eksklusiver kommer til Xbox 360 - God kontroll +++++ PlayStation 3: - Kr. 5500,- - PSN/PS Store - MGS, FF, Tekken, GT, Heavenly Sword +++ Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Hmmm, er fristet til å vente til ps3 blir billigere å så kjøpe den, helt til jeg så denne bundelen. :S begge deler frister... ps3, eller de to konsollene... 2, eller 1. Er ikke helt sikker på om jeg er så begeistret for ps3 akkurat nå Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Dette kan jo utvikle seg til å bli en spennende tråd. Men jeg skal prøve å gi et objektivt råd fra en 360-eier. Kjøp en 360 nå og jeg lover deg at du ikke kommer til å angre. Spar opp litt penger i et års tid og kjøp en PS3. Sannsynligvis har PS3 gått noe ned i pris, samt at de har fått et bedre utvalg i spill og sannsynligvis bedre spill enn det som eksklusivt for PS3 akkurat nå. Endret 30. mars 2007 av LarryDik Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Kan forresten nevne en ting som kan gjøre 360en til et godt kjøp på sikt, på et punkt vil det åpnes for at "amatører" skal kunne distribuere spillene sine over Xbox Live, og det er et gratis "utviklingspakke" fritt tilgjengelig nå for alle som har lyst å lage spill til 360en. (I praksis et program som gjør en Windows PC/retail 360 combo om til et ganske komplett devkit) Det er allerede mange som driver og snekrer sammen hjemmelagde 360-spill, og da dette er en av storsatsningene til Microsoft for tiden, tror jeg det kan komme veldig mye spennende fra dette holdet i løpet av de neste årene. Kom faktisk over et prosjekt hvor en fyr holdt på å lage en pakke for å lage SNES/PSX-aktige rollespill via drag and drop (tenk RPG Maker hvis du kjenner den) for 360en nå nylig. :!: Endret 30. mars 2007 av Cryovat Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 PS3 faller nok neppe i pris før om et par år... Sony taper per konsoll nå for tiden. Jeg har nylig kjøpt begge to og det er helt klart PS3 som faller best i smak. Den har de beste spillene som jeg liker og mulighet for mediacenter osv. er jo heller ikke skuffende. I morra skal jeg installere Linux på den også, så mange muligheter med den. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 En kamerat av meg har xbox360 + PS3. han sa selv at han bruker kun PS3 til og se film, bruke den som mulitmedia maskin, se film osv. xbox360 bruker han til online spilling som f.eks Gears Of War osv. Enktelt og greit, liker du nå i dag og spille over nett, er Xbox Live til 360 helt perfekt til slik, den er skreddersydd og det funker utrolig bra. PS3 der er online mulighetene foreløpig helt opp til enkelt spill hva som er mulig. Det er ennå ikke laget et Standar system for den biten. Så kompisen min bruker den til mediasenter eller bare for og spille for deg selv... Så per i dag er xbox360 utrolig bra og ha hvis du liker online spilling med kompiser. PS3 bra til allt det andre som ikke Xbox har.. Det vil si ikke så gode online muligheter ennå...... Lenke til kommentar
Oas3k Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg ville valgt ps3. En sterk maskin med fremtiden forans seg. Xbox360 har ikke mye mer nytt spende i vente imo. Jeg liker ikke xbox360 så stort har hatt den siden realse og synes spillene som kommer til har en myk og treg følelse ved seg. Tror dettte kan ha mye med kontrollen og gjøre. Ps3 føler jeg har mye sterkere farger lettere kontroll og skarpere linjer og lyder i design bruken, noe som tiltrekker meg mer. Jeg hadde først liten tro på Ps3 og tenkte xbox glatt kom til å vinne "konsoll krigen". Nå etter at jeg kjøpte ps3 ble jeg overaskett. Synes det virker lovende og med mye ting i vente som Home, blue ray filmer, gode spill osv. Jeg kjøpte egentli ps3 bare fordi jeg MÅ ha tekken 6. Prisen er litt stiv, men imo er den vert hver krone. Det som også er kjekkt er vis du senere er lei av maskinen elelr i penge knipe vil du nok få en del for den på finn.no Når jeg sitter her med 360 og ps3 føler jeg 360 egentli er litt last year, noe den faktisk er . Får liksom ikke den helt store følelsen av å ha en helt ny kraftig maskin i stuen. Derfor ville jeg valgt ps3. Online greiene til xbox er jo bare helt suverene, men vis home klarer å matche det med 50% tror jeg ps3 er det sikkre valg. Eneste minus er online funksjonene. Sonys versjon av markedplace funker så og si like bra som markedplace til 360 og når man finner gode spill som tekken 5.2 til 80 spenn behøver jeg ikke si mer. Endret 30. mars 2007 av Oas3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå