Gå til innhold

Er det mulig å gjøre det slik ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en nybegynner som bruker sql, c# og asp til å programmere i visual stuido 2005. Jeg har registrert brukere i en database, og når jeg skal registrere varekjøp så vil jeg at brukernavnet skal dukke opp automatisk i kundefeltet. Når jeg f.eks. taster inn 'a' i kundefeltet så får jeg en liten liste over alle som begynner på a, og når jeg skriver 'ar' så får jeg liste over alle som starter med 'ar' - 'arne' og 'arild' f.eks., (slik som autofullfør i google )..

Finnes det noen måter eller funksjoner for å implementere dette i visual studio med de språkene som jeg bruker ?

Jeg kan jo bruke dropdownlist, men det blir litt tamt med en dropdownlist når jeg har 200 registrerte brukere :hmm:

Jeg har søkt masse på internett, men har ikke klart å finne det jeg trenger. Hadde vært veldig takknemlig for en side med info / eksempler vedrørende min overnevnte problemstilling :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn på siden av det hele vil jeg bare si at å få listet opp navnet på alle som har handlet på denne siden bare ved å taste inn en bokstav eller to ikke er en veldig hensiktsmessig måte å gjøre det på.

Jeg tenker da på personvern o.l.

Lenke til kommentar
Sånn på siden av det hele vil jeg bare si at å få listet opp navnet på alle som har handlet på denne siden bare ved å taste inn en bokstav eller to ikke er en veldig hensiktsmessig måte å gjøre det på.

Jeg tenker da på personvern o.l.

8263930[/snapback]

Jeg regnet da med at dette var på en back-end side... Særlig siden han nevnet at et annet valg han hadde var å legge alle i en dropdown boks.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Nå har jeg prøvd å sloss med dette ganske lenge, men ikke fått det til :no:

Finner c# kode, men aldri video tutorial med c# og asp.net, alltid visual basic.

Er det noen som har et ganske enkelt eksempel som benytter c# og henter data fra database som kan vises i textbox ?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Nå har jeg prøvd å sloss med dette ganske lenge, men ikke fått det til  :no:

Finner c# kode, men aldri video tutorial med c# og asp.net, alltid visual basic.

Er det noen som har et ganske enkelt eksempel som benytter c# og henter data fra database som kan vises i textbox ?

8294735[/snapback]

Synes nå denne var ganske grei:

http://www.codeproject.com/useritems/Autocomplete.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...