Gå til innhold

Webdesign salg side el. no sånt

Anbefalte innlegg

Jeg ville da kjøpe en Server som jeg kan hoste websidene på og d, IKKE Leie!

Hva koster en slik server?

Jeg vill kjøpe en jeg skal ha her hjemme.

Hvilket OS?

Hvordan Manage serveren? Kobler man opp en skjerm mot denne å styrer den el. må ma ha en pc ?

Alt slikt, hva vet dere?

Takk for all svar!

Endret av tehextinct
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å virke spydig så er vel dette noe du i grunn burde kunne en del om før du begynner å tilby deg å lage templates, php scripts for så og installere de på dems server.. Spesielt om du vil starte som webhotell-tilbyder! Men du er jo på rett vei siden du faktisk spør deg frem til svar :)

Om du er interessert å i drifte egen server ville jeg nok tatt utgangspunkt i å bygd en egen pc, for så og sette opp en server, kanskje linux for så og kjøre en apache server med php og mysql som er helt klart det mest vanlige. Du får en ålreit server til under 30,000, og det er ikke en sinnsyk maskin du trenger for å hoste en 3-4 sider, men stikkordet er stabilitet og oppetid, som de aller fleste kunder setter høyt. Det finnes bedrifter som produserer slike server og har håndplukket maskinvare slik at du vil oppnå nettopp dette, men blir det et lite palestinsk steinkast i pris.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Jeg sa jeg ikke ville starte opp noe nå ville bare vite hvordan jeg finner ut mer om dette lol, i tilfelle jeg en dag finner på noe. dessutent kan jeg d jeg alt om XHTML/CSS lærling i PHP/Java for øyeblikket

Men du svarte ikke akkurate på sprøsmålet:p

Lenke til kommentar

Beklager, har ikke så mye tilgjengelig på nette :(

Lagrer alt på pc'en å d som jeg hadde av XHTML/CSS design var ikke så mye jeg hadde laget av sider for jeg ble litt betatt av PHP så jeg har ikke brukt så mye tid på XHTML/CSS siden men jeg holder på med en side akkurat nå! :D

Å jeg lyver ikke om at jeg ikke kan XHTML, og CSS (okey da 90% i hvertfall!)

Skal kjøpe meg et domene og hoste en side snart!

PS: Jeg er ikke proff i Photoshop å jeg lager alt selv, like ikke kopiere fra andre, så jeg må innrømme at backgrunnene jeg bruker med CSS er ikke altid så bra, jeg vil si 5/10 lol :p. Holder på å lære meg d og, lol :p

Åjå Hvor kan jeg lese om servere for hosting av web sider og slikt? :!:

Endret av tehextinct
Lenke til kommentar

lolol

..

Men det er ikke serveren som blir flaskehalsen i ideen din mener jeg. Hvilke internett har du? ( i og med at du skal ha serveren hjemme? )

Jeg har en 400MHz 512MB 2003 server som jeg har prøvd å sette opp ISS på, men akuratt nå har jeg XAMPP :p

Den er jo rask nok til den lille siden jeg har på, og det er bredbåndet mitt som setter grensene 3500/500 ;)

Lenke til kommentar

Har du en windows server 2003 el. hva sa? lol

Hvordan fikk du det? Piratkopi lol? Trodde d kostet!

Kan du ha d og xp på samme maskin?

Har 10mb/10mb linje

Ganske god pc me 4mb ram og 3.0ghz nok a plass!

Grafikk kort Geforce et eller annet 768mb gidde ikke sjekke lol

Vet pc'en er god nok lol :p

Mn hvordan sette opp?

Lenke til kommentar

Installer XAMPP lollolololooololooolloololo

så åpner på lol port 80 lolol

Da har du lol nok god lol linje lol. Og god nok PC også lol. Men kanskje litt lite RAM lol ;) og du trenger ikke et grafikkkort med 786MB lol.

Menmen.. det er bare å installere XAMPP og åpne porten i routeren din.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville vurdert å legge frem dine spørsmål på en mer voksen måte. Ta det som en øvelse dersom du vil lykkes i markedet som webdesigner og webhotell-tilbyder. "lol" er ikke et ord som finnes i ordboken for seriøse aktører.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Installer XAMPP lollolololooololooolloololo

så åpner på lol port 80 lolol

Da har du lol nok god lol linje lol. Og god nok PC også lol. Men kanskje litt lite RAM lol ;) og du trenger ikke et grafikkkort med 786MB lol.

Menmen.. det er bare å installere XAMPP og åpne porten i routeren din.

8242325[/snapback]

lol?

Men seriøst, hvis du vil vite det så lag en egen post.

Gawd.

Lenke til kommentar

Jeg syns dere er slemme mot trådstarter lol :p

Han spør jo bare om noe han lurer på :p

Kanskje flere lurer på det samme lol :p

Jeg gjør i vertfal det :p

lol

Men seriøst: Hvis trådstarter vil lære mer om hosting og servere, bør han lage en ny tråd i et av programvareforumene som finnes her.

Lenke til kommentar

En server trenger ikke ha så fantastiske spesifikasjoner for å kjøre linux server. 500mhz og 512mb funker. Men om det skal hostes sider og filer som krever mye trafikk kan det bli litt i knappeste laget, så må bør du jo ha en kraftig linje da.

Web-design kategorien er vel forresten litt feil sted å ta opp spørsmål ang. oppsett av servere o.l :)

Lenke til kommentar
Jeg sa jeg ikke ville starte opp noe nå ville bare vite hvordan jeg finner ut mer om dette lol, i tilfelle jeg en dag finner på noe. dessutent kan jeg d jeg alt om XHTML/CSS lærling i PHP/Java for øyeblikket

8242045[/snapback]

"PHP/Java"? Joa, det er jo nesten det samme. Lolol.

Beklager, men jeg kan ikke ta deg helt seriøst (lol). Iallefall ikke når du skriver lol i annenhver setning, lol. Ordet "server" referer først og fremst til programvaren en datamaskin bruker, selv om ordet også benyttes om "selve boksen", lol. Prøv å sette opp XAMPP på maskinen din, da får du en pakke med Apache, PHP og MySQL. Lol.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Veldig bra tips, Prodishni. Jeg bruker Servage selv, og de er suverene. Kundebehandlingen er også i en klasse for seg.

Du kan også vurdere reseller-programmet deres:

We charge EUR 0.15/day per client account. You can resell your packages at any price of your choice - our current resellers are successfully offering the package between EUR 7.50 and EUR 19.95 per month depending on market segment and service level offered.

Det med .no er ikke noe problem. Jeg kjøper det billig hos andre og bytter navnetjenerne. Enkelt og greit.

Endret av attach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...