ragamuffin Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) HEI Da er det tid for runde 3 i fotokonkurransen. Starter litt tidlig denne gangen slik at dere får litt i overkant av en uke til å knipse et bilde til ukens konkurranse. Tema denne gangen er "Fritt motiv" SE BILDENE Alle fotokonkurranser med respekt for seg selv har vel hatt en og annen runde med fritt tema, dessuten trengs det flere bidrag her enn 3-4 stk som det har vært de siste gangene - og med friheten til å ta bilde av akkurat det man vil på i overkant av en uke, bør det gi alle som eier et fotoapparat få unnskyldninger for ikke å levere Bildene må være tatt innen tidsrommet lørdag 24 - søndag 1.april Mars Siste Frist for Innlevering er Søndag 1 april kl 23.59 Når siste innleveringsfrist er ute så blir bildene uploada i en ny post med poll. Ellers så gjelder samme reglene : Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Reglene for konkurransen: 1. DU må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok! Endret 2. april 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Takktakk for ny konk så raskt! Nå er det bare å løpe og ut knipse. Så jeg stikker jeg.. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Egentlig et tema jeg ikke liker, fordi jeg foretrekker å jobbe innenfor visse rammer. Likevel tror jeg at dette kanskje er nødvendig for at folk skal begynne å levere bidrag. Jeg skal i alle fall gjøre et forsøk denne gangen på å bli med. Skulle vi forresten ha skrevet om regel nr 7 til noe sånt som dette; 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. Dermed unngår vi slike tilfeller som sist... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Skulle vi forresten ha skrevet om regel nr 7 til noe sånt som dette; 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. Dermed unngår vi slike tilfeller som sist... 8225982[/snapback] Støtter det forslaget. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Den er grei sentimental Lenke til kommentar
IvanD40 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 sentimental,24/03-2007 : 13:06]Egentlig et tema jeg ikke liker, fordi jeg foretrekker å jobbe innenfor visse rammer. Likevel tror jeg at dette kanskje er nødvendig for at folk skal begynne å levere bidrag. Jeg skal i alle fall gjøre et forsøk denne gangen på å bli med. Skulle vi forresten ha skrevet om regel nr 7 til noe sånt som dette; 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. Dermed unngår vi slike tilfeller som sist... Yepp jeg glemte å si i fra til raga , bra noen følger med "fritt motiv" , detta blir bra tenker jeg , mye å velge imellom ihvertfall Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Det var sannelig på tide! Selv jeg må vel klare å få til noe nå... Lenke til kommentar
martbo Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Satte denne som sticky jeg. Skal ikke se bort ifra at jeg prøver meg på et bilde selv også. Kunne vært en morsom erfaring Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Skal ikke se bort ifra at jeg prøver meg på et bilde selv også. Kunne vært en morsom erfaring 8229674[/snapback] Gjør det macfjott! Har nå laget en oversikt over stillingen i fotokonkurransen, så skal jeg prøve å få oppdatere denne etter hver runde, slik at vi alle har oversikten over hvordan man ligger an. Det er imidlertid én ting jeg er litt usikker på. I første runde var det bare 4 bidrag, og kun to av disse fikk stemmer. Det betyr at de 2 siste fikk delt 3. plass og skal normalt ha 1 poeng hver, men jeg har ikke kunnet fordele poeng til disse pga at de fortsatt er anonyme. (og kanskje vil de forbli det også...) Eller kanskje det er like greit at man MÅ ha fått minst én stemme for i det hele tatt få poeng? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Eller kanskje det er like greit at man MÅ ha fått minst én stemme for i det hele tatt få poeng? 8233675[/snapback] Hvis du ikke engang klarer å stemme på seg selv, synes jeg det er lite vits i å dele ut poeng. Ingen stemmer - ingen poeng, sier jeg.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Enig i "ingen stemmer, ingen poeng" regelen. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Det er fint fotovær ute, så en liten påminnelse om konkurransen kan vel ikke skade... Lenke til kommentar
Stichi Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ville bare si at jeg sende inn mitt bidrag i går kveld, men jeg har ikke fått noen bekreftelse så da sier jeg i fra Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Da har jeg vært on-line igjen og to nye bidrag hanket inn. 5 totalt foreløpig Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Moro at det var flere bidrag denne runden. Skal stemme når jeg finner ut hvilket bilde jeg liker best. (Linken på Akam peker enda mot "Vinter"-konken..) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (Linken på Akam peker enda mot "Vinter"-konken..) 8290995[/snapback] Husker jeg "rutinen" riktig, så må Ragamuffin sende PM til faeri... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Det skal vi få fiksa:) Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Litejk,02/04-2007 : 00:42] Stem på bildet mitt da, stemmer du på det stemmer du på hunden min Hvist du ikke har lest regla les dem =) , punkt 7 tror jeg , om anymonitet ! =) 8294994[/snapback] Jaja, men når det allerede var åpenbart 8297064[/snapback] Hvorfor er det åpenbart? Fordi du har nesten samme bilde i avataren din? I så fall var det skikkelig dårlig timing, noe du absolutt burde unngått. Nå ser det foreløpig ikke ut til at dette bildet ligger an til poengplassering, så da spiller det i grunn ingen rolle. Dersom situasjonen imidlertid skulle forandre seg slik at bildet havner innenfor topp 3, synes jeg dessverre at bildet må diskvalifiseres. Ikke for å være streng, men hva skal vi med regler hvis de stadig vekk kan ignoreres? Dette er i alle fall min mening, og bare så det er sagt så er ikke dette ment som noe angrep på fotograf. Jeg likte bildet veldig godt, bare synd det ikke var litt skarpere. Håper du vil fortsette å komme med bidrag til senere konkurranser. Lykke til! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg vet ikke helt det med å diske noen i ettertid.. Tenker det bare fører til mindre deltakelse, iallefall tror jeg ikke den som diskes deltar mer. Men diskusjonen bør vel taes siden reglene er skrevet som de er. Jeg syns forresten at reglene er tunge å lese, de tre første punktene kan strykes fordi det er nevnt ett annet sted i innlegget, og gjentakelser gjør bare at folk ikke legger merke til det som står der. Men dette er bare min mening.. jeg er jo ikke med på dette, så dere som er det bør vel finne ut av hvordan dere vil ha det. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Jeg er enig med Sentimental her. Det var nokså åpenbar stemmefisking og brudd på anonymiteten, og dermed et klart brudd på reglene. Tidligere har vi jo opplevd at vinneren ble disket etter at han var utropt som vinner. Han(?) tok det som en mann(?), og leder faktisk denne runden. Endret 3. april 2007 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå