Gå til innhold

PS3 sin enorme andel i Folding@Home prosjektet


AlfSimen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest på forumet deres endel.. :)

 

Blir flott dette.. Har lurt på å sette PC'n min på i tillegg til PS3 når jeg får den, blir jo sikkert ganske idle mens den driver og downloader og jeg spiller Motorstorm, i tillegg så regner den jo ut andre ting som ikke PS3-klienten kan gjøre ennå regner jeg med. :)

 

Men, ja.. Jeg er sjokkert over arbeidsmengden til Cell'en sine SPU'er gjør dette. :)

Lenke til kommentar

GPU-klienten: 42 TFLOPS, 708 CPU-er, 0,059 TFLOPS pr CPU

PLAYSTATION 3: 516 TFLOPS, 21062 CPU-er, 0,0245 TFLOPS pr CPU

 

Hvilket tilsier at GPU-klientene (som kjører på nvidia/ATI-skjermkort) er ~2.4 ganger så effektive som en PS3-klient....

 

Glimrende at det kommer mer og mer CPU-kraft, og PS3-ene bidrar vesentlig bedre enn vanlig CPU-utregninger, iallfall. Finfint.

Lenke til kommentar

Fantastisk! Kun eit parogtjue tusen klientar er aktive, og PS3 bidreg allereie med meir enn det dobbelte av alle dei andre klientane til saman! :wow: Personen som fekk idèen om å få ein Folding-klient på PS3, fortenar ei medalje.

 

Men det kan stadig bli mykje betre. Eg håpar alle som har PS3 eller kjenner nokon som har det sørgar for at Folding-klienten bli lasta ned og satt på automatisk køyring.

 

Angåande automatisk køyring, eg måtte Google etter denne informasjonen, so eg reknar med mange ikkje har fått det med seg: For å skru det på, trykk på trekant-knappen når Folding-ikonet er valgt, velg "Auto-Start", og deretter ønska tidsforsinkelse. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
I slike program som folding@home, går det jo an å lage teams.

Me skulle absolutt hatt eit gamer.no lag!

8233901[/snapback]

 

Er det ikke et allerede på Hardware forumet eller noe slikt? Jeg ser at PS3forums har laget et team.. Link

 

Jeg er forøvrig all for it.. Det hadde vært et flott tiltak.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...