[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ja som tråd tittel sier så ser jeg etter et billigst mulig oppsett av en HTPC som klarer full hd. Har sett på et kabinett med strømforskyning som ser bra ut men kom gjerne med andre forslag. Link til kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326418&view=links Synes det er litt dyrt men ser bra ut og har strømforskyning som følger med. Håper noen kan hjelpe meg å sette opp en billig bra stue pc. Hadde også vært en fordel med socket 775 og en E6300 eller noe... Blir jo også billigere i april. Mvh Bountyhunter, takker for alle svar Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Drister meg til en liten bump her med et forsøk på et oppsett... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16929. Er litt usikker på tv-kortet, er det ikke sånn at når vi går over til digitalt bakke nett så er det mpg4 som gjelder? Med dette i bakhodet så valgte jeg å ikke se på dyrt tv kort hvis det kan bli ubrukelig om kort tid... Noen som har noen formeniger om noe jeg burde bytte? -Mvh Bountyhunter Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 synest det der så bra ut jeg.... Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) tror skjermkortet ditt ligger i grenseland for full hd. Ville kanskje gått opp et hakk. 7900 eller x1650 for eksempel. Ellers ser det vel greit ut. Tv-kort er litt vanskelig for tiden ja. Jeg er godt fornøyd med mitt pvr500, men det er jo en dum investering nå... Tror jeg ville konsentrert meg om 1 nettbutikk for å spare frakt. Komplett er ikke det billigste, men de har det meste på lager. edit: leif Endret 26. mars 2007 av goli4th Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hmm, enten så dekoder et skjermkort HD signal for deg, eller så gjør det ikke. Et kraftig skjermkort er god på 3D (spill) og store teksturer (bilde/video behandling). Jeg tror ikke et 7900 kort er bedre på å vise HD film enn et 7600 kort. Filmer ruller ikke fortere på en PC med et 8800 GTX... Jeg er ikke villig til å satse livet på denne påstanden, men det er slik jeg har forstått det. Nvidia sin HD dekoder heter PureVideo, Her er oversikten. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hmm, enten så dekoder et skjermkort HD signal for deg, eller så gjør det ikke. Et kraftig skjermkort er god på 3D (spill) og store teksturer (bilde/video behandling). Jeg tror ikke et 7900 kort er bedre på å vise HD film enn et 7600 kort. Filmer ruller ikke fortere på en PC med et 8800 GTX... Jeg er ikke villig til å satse livet på denne påstanden, men det er slik jeg har forstått det. Nvidia sin HD dekoder heter PureVideo, Her er oversikten. 8262892[/snapback] Jeg leste et sted at 7600GT var absolute minimum for å vise 1080p. Da blir vel 7600GS i spakeste laget. Derfor ville jeg tatt steget opp. Et x1650pro koster vel rundt tusenlappen for pci-e utgaven. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 7600 gt er det minste kortet som støtter alle fungsjonene i pure video dekofder. Programmet virker på alle nvidia kort i 6 og 7 seriene. Bruker du ikke dette programmet holder det med normale skjermkort til overkommelig pris. Selv ser jeg 1080p på et integrert 6150 kort. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har samme spørsmål som trådstarter..Hva mener dere om dette oppsettet her?? noe som bør forandres på?er vel ca likt som trådstarter sitt,men vil spørre likevell så jeg ikke ender opp med feile komponenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå