Gå til innhold

Nytt kort til under 2000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg snart skal kjøpe meg et nytt skjermkort til under 2000kr. Selv har jeg ikke være inne i gamet på noen år, og derfor spør jeg her isteden for å gamble og drite meg ut.

Hele pcen skal oppgraderes, men atm ser den grovt sett slik ut:

1gb ram

3.2ghz

pciE slott.

Jeg har sett litt rundt, og kommet fram til at et ATI 1950xt kunne være et bra kjøp. Dette kortet støtter Shader Model 3.0 ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal også kjøpe inn mer ram, men det er ikke supernødvendig enda. Har kun en liten skjerm som ikke støtter høyere oppløsninger enn 1024 x 768, altså går det meste glatt på høye oppløsninger med det oppsettet jeg har nå. Men føler det er på tide med en oppgradering allikevel.

Lenke til kommentar

Dette er så typisk hardware.no forum at jeg blir sprø! Her kommer det en stakkar og spør etter det beste kortet til 2000, og før du kan stave kake så kommer det en nerd på banen og sier han må bruke mer penger!

Mitt råd til trådstarter er at du kjøper deg et Radeon X1950XT til ca. 1800 kroner, så har du SPART 200,-.

Men såklart, hvis du virkelig har de to og et halvt tusenene, så skal jeg ikke nekte deg å kjøpe 8800 GTS, jeg har tenkt å gjøre det samme selv. ;)

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Er absolutt ingen ekspert på området, så ta det her med en klype salt :)

Sitter litt i samme båten. Planer om nytt skjermkort for rundt 2.000 kroner. Det jeg har endt opp med, er å vente til nvidia slipper sin 8600serie. Jeg mener det er en smule bortkastet å kjøpe et dx9-kort i disse dager.

Forventer ikke å se dx10-spill med det aller første, og har ingen planer om å kjøre Vista på enda ei god stund, men gidder heller ikke å punge ut nye 1500-2000spenn utpå høsten en gang :)

Er vel bare en liten måned igjen til 8600serien er å finne i butikker? 17. April mener jeg å ha lest i en artikkel her på bruket. Ikke sitêr meg på det dog.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Og 8800GTS blir nok "litt" overkill om du bare kjører 1024x768 til daglig

8215363[/snapback]

Men da vil det også var lenge ;)

Dessuten vil jeg jo gjerne ha et kort som støtter dx10 og sh. 4.0. Da synes jeg det er bedre å kjøpe et som gjør dette med en gang enn å vente lenger.

Dette er så typisk hardware.no forum at jeg blir sprø! Her kommer det en stakkar og spør etter det beste kortet til 2000, og før du kan stave kake så kommer det en nerd på banen og sier han må bruke mer penger!

Vet. Har 2500 innlegg i denne kategorien selv, så vet akkurat hvordan det er(selv om jeg har vært borte i et år eller noe).

Det jeg har endt opp med, er å vente til nvidia slipper sin 8600serie.

Hva er spekulasjonene da det kommer til pris og ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...