Gå til innhold

Wii eller Xbox360?

joko

Anbefalte innlegg

Synes Zeldra ser utrolig morsomt ut og er en av grunnene til at jeg vurderer Wii, samtidig er jeg også veldig glad i fotball spill og der er vel Xbox360 mye bedre?

Er det slik at Nintendo har en yngre målgruppe enn Xbox360?

Hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Zeldra ser utrolig morsomt ut og er en av grunnene til at jeg vurderer Wii, samtidig er jeg også veldig glad i fotball spill og der er vel Xbox360 mye bedre?

Hva bør jeg velge?

8204042[/snapback]

Jeg har begge og har selv valgt 360 om jeg bare skulle ha en. Pga bilspill og spill som "krever" god grafikk aldri vil bli bra nok på en Wii for meg...

Lenke til kommentar

wii har ikke akkurat bare barnespill.

No more heroes

godfather

manhunt 2

prince of persia

osv

men xbox 360 satser mest (bare) på voksenspill. de er best på bilspill, for eks.

hvis du liker en kul måte å spille på, velger du wii. du blir ikke sliten av spillingen heller.

jeg har wii så jeg VET det.

spillene jeg gleder meg til wii:

(de ovenfor)

super smash brothers brawl

metroid:corruption

Super mario galaxy

(kommer ikke på noen fler for øyeblikket)

Lenke til kommentar
Hva er forresten forskjellen på Core og Premium utgaven?

8204146[/snapback]

Med premium så får du med harddisk, headset, trådløs kontroller, komponent HD kabel for å koble til (HD eller vanlig) TV og nettverkskabel.

Med Core så er det kun med en vanlig kontroller (ikke trådløs) og kompositt TV kabel (ikke så god kabel hvis du skal koble til HD tv).

Eneste andre forskjellen er at premium konsollen har sølv farge på selv DVD skuffa, core er hvit.

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør: Ikke kjøp Core. En av de største fordelene med de nye spillboksene er at kontrollerne er trådløse, men dette gjelder ikke for Core. Du har dessuten lyst på harddisk, slik at du kan laste ned demoer og slikt. Tro meg.

Wii-en har ikke vært ute like lenge som 360-en, og det er derfor færre kvalitetsspill på den enn på 360-en på det nåværende tidspunkt.

Jeg ville gått for Wii hvis du har lyst på noe nytt og kan leve med et foreløpig litt magert spillutvalg. Den nye kontrolleren gjør en verden av forskjell i en rekke sjangre, og jeg gleder meg stort til det første gode skytespillet kommer (FPS-kontroller er best på Wii) men foreløpig er det litt tynt på den fronten. Inntil videre ville jeg tatt en nærmere titt på spill som Tony Hawk's Downhill Jam, Excite Truck, Kororinpa, Wii Sports, WarioWare Smooth Moves, Tiger Woods PGA Tour 07, SSX Blur og The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Hvis du derimot tror du har mest lyst på en mer tradisjonell boks, med fabelaktig grafikk og strålende onlineopplegg (der Wii sitt onlineopplegg ikke støtter noen spill overhodet for øyeblikket) - se ikke lenger enn til Xbox 360. Det er en kjempetøff boks, med flere gode bilspill og masse god action. Det eneste jeg har å utsette er egentlig lydnivået (min bråker irriterende mye) - og de stygge menyene.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på spillvalget. Nå har jeg ikke X360 så derfor vil jeg fortelle hvorfor du burde velge Wii.

Om du liker Zelda serien er Wii et meget godt valg. Twilight Princess til Wii har levert alt og litt til og er blant det beste, om ikke det beste, Zelda spillet på markedet per i dag. Du kan og laste ned Virtual Console spill til Wii, noe som gjør at du over tid kan få tak i alle Zelda spillene på konsoll (ikke hånholdt). Til nå finner du The Legend of Zelda, Zelda 2: Link's awakening og The legend of Zelda: Ocarina of TIme. The legende of Zelda: A link to the past kommer nå fredag eller neste fredag.

Det er og noen gode titler utenom Zelda på vei. Heatseeker, Prince of Persia, Manhunter 2, Super Mario Galaxy, Paper Mario, Mario Kart Wii (working title), Metroid Prime 3, The Godfather: Blackhand edition. Pluss mange flere.

Men som sagt, det kommer helt ann på spillinteressen. Men for all del, ikke hør på de som sier at Wii er en barnekonsoll for det er så langt fra sant. Skjønner ikke hvor det ryktet oppsto, men konsoller generelt var ment som barneunderholdning i sin spede start. Er i det siste det er begynt å florere med kvisete fjortissers utsagn om at X360 er for voksene og Wii for barn.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii på lanseringa pga. at XBox hadde null titler som interesserte meg, og Wii hadde Zelda. Og jeg MÅTTE jo spille Zelda. Men skal du ikke spille Zelda, så er det åpenbare valget en 360 nå for min del. Nintendo har enda ingen MÅ-HA-titler ute på markedet bortsett fra det, noe 360 egentlig har nå. Men Nintendo kommer jo med noen gulltitler ut over året da, som f.eks Mario Galaxy.

Men jeg skal kjøpe meg en 360 nå faktisk, siden Nintendoen samler støv på nåværende tidspunkt. Men jeg angrer ikke på kjøpet, og vet jeg vil få mange mange fler timer med den maskinen.

Men NUH kjøper jeg en 360 for å kompensere for mangelen av spill.

(Playstation 3 er uaktuelt for min del pga. pris og mangel på spill NÅ)

Lenke til kommentar

Tull. Det kommer massevis av spill fra tredjepartsutviklere. No More Heroes, Dewy's Adventure, Manhunt 2, FF:CC, DQ og MySims for å nevne noen. Og jeg er sikker på at Wii vil få enda bedre støtte i framtiden.

Dessuten, Nintendos egne spill er jo stort sett av god kvalitet hver gang så det er ingen grunn til å klage :)

For de som syns Mario og Pokemon er "kiddie" så holder Nintendo på med voldelige spill også. H.A.M.M.E.R og så er det vel ett til som jeg ikke husker.

Jeg syns du, emnestarter, burde kjøpe begge om du har penger til det. Begge har mye bra å tilby.

Selv vurderer jeg å kjøpe en 360 på grunn av onlinemulighetene, Achievements og Marketplace. Men så er spørs hvor JRPG den har da...

Lenke til kommentar

Hva bør jeg velge?

8204042[/snapback]

Har begge konsollene selv og kan si min mening.

Jeg er en av de (få?) som ikke er tilhenger av Wii-controlleren og synes derfor at 360 er et bedre valg. Når jeg skal sette meg ned å game, liker jeg å ha full kontroll med styrespakene, og rumble funksjonen er et stort pluss. I Zelda funker Wii-moten bra, men synes ikke noe særlig om den i bilspill og skytespill.

Jeg liker plattformspill som Zelda og Mario, men skulle gjerne likt å sett disse i HD-format :(

:ph34r: ?

Lenke til kommentar
Tull. Det kommer massevis av spill fra tredjepartsutviklere. No More Heroes, Dewy's Adventure, Manhunt 2, FF:CC, DQ og MySims for å nevne noen. Og jeg er sikker på at Wii vil få enda bedre støtte i framtiden.

Dessuten, Nintendos egne spill er jo stort sett av god kvalitet hver gang så det er ingen grunn til å klage :)

For de som syns Mario og Pokemon er "kiddie" så holder Nintendo på med voldelige spill også. H.A.M.M.E.R og så er det vel ett til som jeg ikke husker.

Jeg syns du, emnestarter, burde kjøpe begge om du har penger til det. Begge har mye bra å tilby.

Selv vurderer jeg å kjøpe en 360 på grunn av onlinemulighetene, Achievements og Marketplace. Men så er spørs hvor JRPG den har da...

8205990[/snapback]

'Ikke ta meg feil jeg esker Mario, Zelda og andre Nintendo spill.

Mener å huske at de fleste gode Gamecube spillene var Nintendo produsert.

Lenke til kommentar
Wii får vel nesten bare Nintendo produserte spill.

8205582[/snapback]

Jeg har flere ganger lest at diverse spillutviklere har meldt en stor interesse for å utvikle spill på Wii, og da spesielt pga det unike kontrollsystemet.

Uansett selger jo Wii fortsatt voldsomt godt på verdensbasis (i følge diverse salgstall), og så langt ser det faktisk ut til at Wii kan komme til å utkonkurrere Xbox 360 på antall konsoller solgt i løpet av forholdsvis kort tid. Xbox 360 har blitt solgt i ca 10 millioner eksemplarer på ca 16 måneder (hvis jeg husker lanseringsdatoen nogenlunde korrekt), mens Wii har blitt solgt i ca 6 millioner eksemplarer på bare ca 4 måneder! Wii salget dermed virker sånn sett veldig lovende.

Med et såpass stort antall Wii-konsoller på markedet sier det seg selv at det lønner seg å produsere spill til Wii rent økonomisk, så spillutvalget vil nok bli meget bra på sikt både fra Nintendo og tredjeparts utviklere.

Jeg er en av de (få?) som ikke er tilhenger av Wii-controlleren og synes derfor at 360 er et bedre valg. Når jeg skal sette meg ned å game, liker jeg å ha full kontroll med styrespakene, og rumble funksjonen er et stort pluss.

8206158[/snapback]

Wii-kontrolleren har jo også rumble. Ut fra det du skriver kan det virke som om du mener den ikke har det? :) Forøvrig synes jeg Wii-kontrolleren gir bedre kontroll i f.eks. FPS-spill sammenliknet med styrespaker, men dette blir vel snakk om smak og behag uansett.

Per i dag har jeg Wii og Xbox (har tidligere også hatt PS og PS2). Jeg har også lyst på Xbox 360, men det har vært helt uaktuelt så langt pga støyproblemet. Jeg avventer derfor med et eventuelt kjøp av Xbox 360 til det kommer en mindre støyende utgave (og det går jo rykter om at en slik utgave er på vei :) ).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 360 etter at jeg rundet Zelda på Wii.. Og, har ikke angret på kjøpet overhodet! Men, 360 har blitt en konsoll jeg bruker når jeg skal slappe av, og bare være skikkelig slapp.. :p (dvs å ligge i senga og drikke cola og være veldig lat..) Wii derimot har blitt den konsollen jeg tar frem når venner er på besøk, eller jeg har lyst til å spille et litt mer intuitivt spill.. Noe jeg egentlig har ofte.. Der Guitar Hero til PS2 fortsatt er favoritten! :)

Jeg konkluderer med at for meg er det vanskelig å ta vekk noen nå, men Wii er nok mest rett for meg.. ;)

Lenke til kommentar
Ikke ta meg feil jeg esker Mario, Zelda og andre Nintendo spill.

Mener å huske at de fleste gode Gamecube spillene var Nintendo produsert.

8208767[/snapback]

Joda, men når du sier:

Wii får vel nesten bare Nintendo produserte spill.

Så snakker du om Wii, ikke NGC. NGC fikk veldig mange 1st party spill fordi den manglet godt støtte blant 3dje parts utviklere. Det er noe annet med Wii, som har fått godt støtte blant 3dje parts utviklere denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...