Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei. Har nettopp mottat et display fra Microplex men får ikke til å vise noe på det. Har nyeste versjon av "LCD Smartie". Noen som har noen tips? Tusen takk for alle svar. mvh Anki Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har du satt opp innstillingene som de viser at du skal ha på microplex? (det bildet) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Har riktige innstilinger ja. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hmmm Slet litt med å få min til å fungere også, men så begynte den plutselig å fungere, vet ikke hvorfor Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Får ta å prøve litt til. Hva slags versjon av LCD Smartie bruker du? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Har fått liv i det nå, men det vises bare di to øverste linjene jeg skriver. Også driver det å kommer masse annet fra sidene... Hvordan får jeg fikse dette? mvh Anki Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 ER du sikker på at du har satt den på fire linjer, og ikke to? Hos meg funket det helt uten problemer med en gang (måtte bare stille inn etter det dei sa på Microplex på det bildet). Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 ER du sikker på at du har satt den på fire linjer, og ikke to? Hos meg funket det helt uten problemer med en gang (måtte bare stille inn etter det dei sa på Microplex på det bildet). Goscinny 8205978[/snapback] Hva slags versjon bruker du? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Sånn har jeg mine innstillinger: Endret 23. mars 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har du installert port95nt? Den trengs av LCDsmarte på LCD displayer med parallellport tilkobling. Når du skal sette opp LCDsmartie for første gang, får du spm om å instalere noe som trengs for displayet ditt. Her må du svare nei. Jeg har 20x4 display fra microplex som fungerer helt som det skal. Ps: linje 1 og linje 3 skal lyse under oppstart. Det er en slags test-skjerm. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har ikke installert port95nt. Dersom det følger med LCD-smartie og kommer som et valg under installasjonen, har jeg nok det, men hvis det må lastes ned manuelt, har jeg det ikke. Goscinny Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg har ikke installert port95nt. Dersom det følger med LCD-smartie og kommer som et valg under installasjonen, har jeg nok det, men hvis det må lastes ned manuelt, har jeg det ikke. Goscinny 8252990[/snapback] Det må lastes ned manuelt. Du finnes det helt nederst på downloads listen på LCDsmartie sine nettsider. edit: http://lcdsmartie.sourceforge.net/port95nt.exe Endret 29. mars 2007 av goli4th Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Du trenger jo drivere til displayet! Ikke bare programvare, det sier jo seg selv Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke installert port95nt. Dersom det følger med LCD-smartie og kommer som et valg under installasjonen, har jeg nok det, men hvis det må lastes ned manuelt, har jeg det ikke. Goscinny 8252990[/snapback] Det må lastes ned manuelt. Du finnes det helt nederst på downloads listen på LCDsmartie sine nettsider. edit: http://lcdsmartie.sourceforge.net/port95nt.exe 8264114[/snapback] trenger den jeg også. har akkurat samme problemet. men er det mulig i x64 windows?? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 noen som vet om det går an å få dette til å funke i x64? evt. noen andre programmer som lar meg bruke LCD skjermen i x64? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Du trenger jo drivere til displayet! Ikke bare programvare, det sier jo seg selv 8264476[/snapback] Jeg er 99 % sikker på at jeg KUN har LCDsmartie, og ikke denne driveren du snakker om. Goscinny Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg lastet ned bare LCDsmartie ihvertfall. Slet noe med innstilingene jeg også, selv om de var helt like som de på microplex, men så funket det plutselig, men husker ikke hva jeg stilte på :S Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har selv opplevd at man må velge "load fail-safe defaults" i BIOS for at windows skal finne LPT1 i det hele tatt Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg hjalp en venn med dette når han fikk en slik en selv. Det funket ikke med 5.4, men med 5.3 og port95nt funket det Vis du ser på microplex sine sider, så velger du det displayet du har så ligger det et bilde som microplex har lagt til med dems innstillinger, med disse så funket det *Fikk lyst på en selv* ^^ Håper du får det til, for resultatet er konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå