Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger øyeblikkelig hjelp! for mye volt?!

Anbefalte innlegg

Hei hei. har i en LENGRE tid hatt problemer med pc'en. har ikke hatt peiling på hva det kunne være, i dag instalerte jeg PC alert på pc'en (program som fulgte med hovedkortet)

og når pc'en starta å jobbe (flytte filer fra A til B) fikk jeg en alarm..

det var: Voltage +12

der blinket det rødt 5,33. hva betyr det, hva er galt og hvordan fixer jeg dette..

ver venlig å forklar nøye vist det er noe med bios. kan lite med den. har rota litt for mye der en gang før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

der blinket det rødt 5,33.

Prøver du å si at ved +12V "feltet" stod det 5,33V? (Har aldri eid et MSI hovedkort, så jeg har aldri vært borti PC Alert). I såfall høres det ut som det er noe rart med strømforsyningen din, at den "undervolter" på +12V-railen... :hmm:

Som nerf sier, mulig du overbelaster PSUen slik at 12V'en er for lav til å drive hovedkortet slik at du få blåskjermer i hytt og gevær.

Endret av Peat
Lenke til kommentar

der blinket det rødt 5,33.

Prøver du å si at ved +12V "feltet" stod det 5,33V? (Har aldri eid et MSI hovedkort, så jeg har aldri vært borti PC Alert). I såfall høres det ut som det er noe rart med strømforsyningen din, at den "undervolter" på +12V-railen... :hmm:

Som nerf sier, mulig du overbelaster PSUen slik at 12V'en er for lav til å drive hovedkortet slik at du få blåskjermer i hytt og gevær.

8201887[/snapback]

der kom bildet, så kan dere se selv, jeg har 3 HD, et møkka GPU og en normal menge vifter (4 stk)

mist 600w.

der ser man røde tall i 12v feltet, har nettop byttet psu, så tror ikke det kan være noe med den.

her er andre poster ang mine pc problemer i fortiden. (for de som vil grave litt mer i hva jeg sliter med)

får en rekke blåskjermer. (litt mer info on blåskjermene jeg får)

Trenger en stabil PSU. (her lurte jeg på om PSU ville hjelpe)

post-32072-1174495587_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

600W, ja... Da er det nok ingen overbelastning, hehe. Jeg vil tro programmet tuller veldig, for på bildet sier den at det ikke finnes noe 5V på maskina di. Hadde det vært sant hadde du nok ikke kunnet starte maskina ordentlig og tatt screenshot :)

Ser btw. du har en tråd gående på hovedkort-kategorien. Bra. Du får nok litt bedre og konkrete svar der ;)

Endret av Peat
Lenke til kommentar
600W, ja... Da er det nok ingen overbelastning, hehe. Jeg vil tro programmet tuller veldig, for på bildet sier den at det ikke finnes noe 5V på maskina di. Hadde det vært sant hadde du nok ikke kunnet starte maskina ordentlig og tatt screenshot :)

Ser btw. du har en tråd gående på hovedkort-kategorien. Bra. Du får nok litt bedre og konkrete svar der ;)

8208892[/snapback]

ja hadde litt mer flaks der^^ men takker for alle svar jeg får her også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...