Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får en REKKE med blåskjermer.

Anbefalte innlegg

Hei Hei. jeg har i en lengre tid hatt store problemer med blåskjermer, ført var det HD'ene som tok kvelden (tikking fra de)

Har no byttet ut alle HD'ene samt sotte inn en HELT ny psu.

Trodde at jeg skulle slippe flere blåskjermer på en stund, men neida.

De kommer ALDRI når jeg spiller, men når pc'en ikke jobber, eller jeg ser på filmer eller simpsons.

siden jeg er på jobb husker jeg ikke alle blåskjermene, men den ene er noe med Kernel.

Jeg har godt med kjøling. alle HD'ene har vifte kjølere, 3 x 80mm som blåser inn og en som blåser ut i toppen.

RAM: 4 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB

MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer

PSU: MIST, 600W

har seffølgelig formatert og lakt inn windows på nytt (ca 10 ganger de siste 3 ukene).

Har kun must have program (ikke noe rort, liker å ha en "ren" pc)

jeg passer også på at alt av støv/hybel kaniner blir fjernet en gang i uken?!

kommer til å oppgradere denne posten når jeg har mer info om feil meldingene jeg får.

må til slutt tillføre at det er sikkert en del skrivefeil her. sitter på jobb med verdens elste tastatur som jeg må omtrendt slå på får å skrive og er relativt trøtt.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

well, you have taken all you can take:D

Det et godt mulig at dette er driver relatert, jeg har plages mye med det samme. Enten er det skjermkort driveren som synderen, eller så er det nforce driverene til hovedkortet.

Prøv med:

1. Windows debugger, da kan du lese minnedumpene å se hva som forårsaket BSOD'en (blue screen of death)

Windows debugging tool [WinDbg]

2.Du kan også prøve å google din BSOD(er), godt mulig du finner en løsning på problemet.

I mitt tilfelle var det:

nvata.sys - harddisk relatert, trøbbel mellom IDE sw 2 driveren til nforce (nvidia) og windows sin driver.

Fiksa dette problemet med å droppe å installere nvidia sin IDE sw driver.

Ang. ntoskrnl.ex_ som er Kernel relatert:

If the ntoskrnl.exe file is corrupt or missing this can also generate the error. To restore this file follow the below steps.

1. Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.

2. Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.

3. In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.

4. Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.

5. Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

6. You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.

7. Type exit to reboot the computer.

Dette fixa problemet med ntoskrnl.ex_

good luck ;)

Dette vart fikset med utallige timer googling, prøving å feiling å ikke minst irritasjon.

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar
snip

Fyrn har formatert 10 ganger i de siste 3 ukene, og såfremt han ikke har brukt samme drivere om og om igjen, så er det neppe drivere som er problemet.

Vedder en femmer på RAM feil.

8192871[/snapback]

har nokk brukt samme drivere. har alt av driver på en egen stasjon.

alt er lastet ned fra nettet og sjekker ofte ette oppgraderte drivers.

Hovedkortet mitt (MSI) kommer sjeldent med nye drivers, så hvordan kan jeg gå rundt det problemet vist det skulle være noe med drivers?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Gjør som de sier. Bruk ikke 4 brikker i ett system.

Min erfarig er at det skaper mye trøbbel, så eg bruker alltid max 2 brikker.

2x512, eller 2x1024. Alle mine hovedkort er msi.

8193675[/snapback]

Det var nå strengt talt å ta litt hardt i. Er generelt sett problemfritt i dag å kjøre med 4 brikker. Det KAN være problemer med å mikse og blande, men kjøper man sertifiserte dual-moduler skal dette gå smertefritt. Kan til opplysning fortelle at jeg har kjørt med 4 brikker (2x GEIL PC4000, 2X CORSAIR PC4000) og dette er helt problemfritt.

Lenke til kommentar

Før du tester noe annet så finn ut raskt om det er pga 4stk minnebrikker (joda, enkelte oppsett sliter med dette).

Gå i BIOS og sett ned hastigheten på minnet til 333MHz og se om blåskjemene gir seg..

Husk også å stille command rate til 2T (1T går ikke med mer enn 2stk minnebrikker).

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

fikk en "ny" blåskjerm i dag:

Stop: 0x000000F4 (0X00000003, 0X89672DA0, 0X89672F14, 0X805D115E)

Etter denne måtte jeg restarte pc, og da fikk jeg opp Nvidia Boot agent.

restarta igjen og gikk i biosen, der var det INGEN hardisker eller cd rom koblet til.

slo av pc'en, venta i en time og prøvde igjen en time seinere. da var HD'ene og cd rom tilbake på plass i biosen men pc'en låste seg når jeg kom inn i windows.

etter at jeg starta pc'en på nytt igjen 2 ganger kom jeg inn og fikk bruke pc'en, skal også sies at det tar UTROLIG lang tid å på kommet seg inn i windows.

kan dette være et problem med hovedkortet : :cry:

Lenke til kommentar
har lasta ned Win debugger tool no, men har ikke peil på hvordan jeg bruker det programmet:S

8197419[/snapback]

Du må åpne minidumpen i programmet, minnedumpene skal ligge i Windows-mappa.

under mappa minidump.

Du åpner windows debugging tool. Så går du på file og "open crashdump" , så leter du deg fram til der minidumpene ligger. når du har gjort det, så scroller du helt nederst av fila.

Å da skal det stå: probably caused by: og det som er feilen.

Lykke til.

Endret av REWZTAH
Lenke til kommentar
har lasta ned Win debugger tool no, men har ikke peil på hvordan jeg bruker det programmet:S

8197419[/snapback]

Du må åpne minidumpen i programmet, minnedumpene skal ligge i Windows-mappa.

under mappa minidump.

Du åpner windows debugging tool. Så går du på file og "open crashdump" , så leter du deg fram til der minidumpene ligger. når du har gjort det, så scroller du helt nederst av fila.

Å da skal det stå: probably caused by: og det som er feilen.

Lykke til.

8208817[/snapback]

takker for svar, men har ingen minidump mapper :/

post-32072-1174585120_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...