Gå til innhold

Ka skjerm kort får man med i 9400?bra til spill?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp bestilt en Dell inspiron 9400 Fra dell via jobben....Jeg kunne derfor ikke velge Deler som var i den...og eg mener eg får et skjerm kort med navn

256MB ATI Mobility Radeon X1400.. prisen på bærbaren min er rundt 10 eller 15tusen...

Det som er rart er at i dei billigere pc`ne var virker det som det var bedre skjerm kort...for 256MB ATI Mobility Radeon X1400 skulle visst være Hypermemory som ikke var så bra..Men i dei billigere modellene var skjerm kortet

256MB nVidia GeForce 7300LE TurboCache som eg tror er mye bedre...Dette var litt rart.eller er det ikke ATI mobility Radeon som er orginal i 9400?

For alle dere som hadde 9400 modellen og har skrevet noe her har Geforce skjerm kort....Har alle dere oppgradert skjerm kortet...Eller er det Geforce i 9400modelenne orginalt?

ISÅFALL ...Er der noen der ute med 256MB ATI Mobility Radeon X1400 skjerm kort?

Lurer på om det funker bra til spill...for eg får snart en pc som eg tror det er dette kortet i... Og noen som vet Pris på det?

kor bra går det på Cs 1.6? Fps?

Kor bra går det på WoW ? fps? (Ctrl + r innpå wow får å see fps)

Du kan også svare til meg via mail /msn :[email protected]

Endret av simeon100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke hjlpe deg med fps i de spillene du spør om. Men jeg kan kanskje bidra med litt informasjon tilknyttet de ulike skjermkortene. ATI x1400 har 256 MB minne med hypermemory. Det vil si at kortet har 128 MB dedikert minne og låner de øvrige 128 MB fra systemminnet. nVidia 7300LE har også 256 MB minne med TurboCache hvilket er det samme som ATI's hypermemory. Kortene er således lik idet de begge bruker av systemminnet.

ATI x1400 er dog et bedre skjermkort en 7300LE (LE= Light Edition).

Om du får x1400 og ikke 7300LE, skal du være godt fornøyd.

nVidia 7900gs er et high-end skjermkort og gir mer enn dobbelt så høy score i 3dMark05. x1400 gir deg (avhenig av konfigurasjon) ca. 2270 marks i 3dMark05, mens 7900 gs gir ca. 6300.

Benchmark list

Lenke til kommentar

men en ting....Visst du sier at 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS ikke er bedre..eller ikke så veldig mye bedre...då lurer eg på hvorfor dell.no skal ha 1.668Kr mer for å ha det skjerm kortet isteden for 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 ....Visst du ser her:

256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 [inkludert i prisen]

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS [legg til 1,668.75 kr eller 61,-/måned1]

Lenke til kommentar

hmm oki...Er det noen her som kan fortelle /Finne ut kor mye 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 Koster? ligger den rundt sånn 1000kr? eller er den billig? og noen som vet om den vill klare WoW og cs 1.6?

Lenke til kommentar
Oki..Takk skal du ha...Håper 1400`n klarer å kjøre Cs 1.6 med grei nokk Grafikk med 100fps...:Håper også den klarer å gjøre WoW på passelig grafikk :)

8188833[/snapback]

Cs 1.6 kjører jeg på full pupp med 1680x1050 i oppløsnign og alt på high. Jeg har x1400.

Lenke til kommentar
og Pris på din pc? forresten...Vet du om pc`n talker WoW?

gå innpå http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest 

her kan du velge vilke spill du vil se om pc`n din klarer ;) kan du være snill å velge

World of Warcraft Burning crusade og fortelle meg ka dei sier om det til din pc?

8189527[/snapback]

Jeg kjører WoW på dama sin laptop av og til. Det funker iallefall:

AMD Turion™ 64 X2 1.6ghz

1GB DDR2 533 Mhz

NVIDIA® GeForce™ Go 6150 Opptil 128 MB delt videominne

Tror ikke akkurat at du kommer til å slite med få kjørt wow og cs på de maskinene som er nevnt.

Lenke til kommentar

Ati x1300 er dårligere enn Gforce7300, mens ati x1400 skal være bedre enn Gforce7300. Samtidig har jeg testa både 7300 og x1400, og 7300 kortet drar en del spill bedre enn x1400. Uansett skal du klare cs og css fint på disse korta. Går da strålende her :)

Lenke til kommentar
Laptop

Den gir mye for penga!

8189586[/snapback]

aiaiai! Lese tråden?

8189711[/snapback]

Altså... Virket for min del som om trådstarter var i tvil i sitt valg (han sier han nettopp har bestilt, noe som gjør at det fremdeles er rom for å snu), men spør likevel om andre maskiner og skjermkort, og derav linket jeg til noe som jeg mener er et bedre kjøp. Men for all del, kan hende jeg har misforstått situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bestilt en bærbar "Jobb-PC" for å spille med?

Og med en pris på 10? 15k? .. hvor det ikke er mulig å velge annen GPU (fra Dell).

Høres merkelig ut..

Har selv en laptop (*jobb-PC*) til under 8k med like dårlig skjermkort som X1400 som jeg overhodet ikke har tenkt hverken å benche med eller spille. (Geforce Go 7300/Quadro NVS110m)

Den brukes til *jobb*. :)

PS.

Ok da.. jeg har syndet.. dvs. benchet litt med den.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...