Gå til innhold

Valg av oppløsning til en Dell Precision M65

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bestille meg en Dell Precision M65 i morgen igjennom jobben, og sliter med å bestemme meg for hvilken oppløsning jeg skal velge (WSXGA 1680x1050 eller WUXGA 1920x1200). Jeg skal bruke maskinen til 3ds max og Photoshop, så plass er viktig, men er redd 1920x1200 på en 15,4" blir litt overkill... Noen erfaringer med denne maskinen og den oppløsningen?

Lurer også på om jeg skal velge 80gb 5400rpm eller 7200rpm disk...

Ellers andre erfaringer med akk. denne maskinen er velkommen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1920x1200 på 15,4" blir fort litt "myse-oppløsning". Altså at du må presse ansiktet opp i skjermen for å lese tekst. Det er ikke alltid ønskelig. Om du virkelig har dårlig plass på skjermen til 3ds osv..., ville jeg hatt en ekstern skjerm til akkurat det bruket, evt. brukt ekstern skjerm i tillegg.

Lenke til kommentar

Det tenker jeg også, at det blir kanskje litt for smått... Men har lest forskjellige plasser at 1920x1200 panelet som dell bruker er mye bedre enn 1680x1050 panelet, med tanke på belysning etc. Nå sitter jeg på min gamle stasjonære maskin, som da blir erstattet av M65'en, og til denne maskinen bruker jeg en Samsung 173T skjerm som jeg er veldig fornøyd med. Og bruker jeg den sammen med et 1680x1050 panel på Dell'en, så blir jo den vertikale oppløsningen ganske lik... Hmm..tror jeg går for 1680x1050 da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...