Leben Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Sitter og setter sammen en HTPC og ser for meg noe som dette. Kabinett og psu har jeg, det som er listet opp. Minnet som er listet opp er ikke det jeg skal ha, men fant ikke det jeg skal ha i pruduktguiden. Regner med at det blir Crucial PC5300. 2 gb holder, eller? I tillegg kommer X-box sin HD-DVD. Noe som bør byttes ut? Eller noe annet du mener om denne så skrik ut før det er for sent (for meg) Med vennlig hilsen Leben Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Hva med TV-kort da? 8168560[/snapback] Glemte vist å nevne det. Har et hauppage pvr-500. Men noen som kan si noe om det jeg har valgt? mvh Leben Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Du sier jo ikke noe om hva du skal bruke den til. Stue-pc er jo mye rart, men siden du skal ha TV-kort og HD-DVD så kan en kanskje gjette på at det er windows MCE i en eller annen variant. Kanskje til og med Vista? Dersom det er Vista du tenker på så hører jeg at en bør ha 2Gb, men ellers så høres det mye ut synes jeg. Skjermkortet virker overkill om det ikke er for å spille spill, men kanskje du skal det....eller kanskje ikke..... Harddisken er jo ikke stor, blir ikke så mye spill/film du får plass til på 80Gb, spesielt ikke etter at du f.eks. har lagt inn Vista på maskinen. Det skyldes kanskje at du vil ha en stille disk at du går for en liten stille 2.5", men da tenker jeg at du ikke har tenkt å spille på maskinen og da lurer jeg på om det virkelig er noe poeng med det skjermkortet? Hva med TV-kort da? 8168560[/snapback] Glemte vist å nevne det. Har et hauppage pvr-500. Men noen som kan si noe om det jeg har valgt? mvh Leben 8169802[/snapback] Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Du sier jo ikke noe om hva du skal bruke den til.] Den skal brukes med Vista MC ja. Grunnen til at jeg velger det skjermkortet er for å kunne dekode fra en HD-dvd uten at det lagger. Hørt at man bør ha et bra skjermkort for å få til dette på en god måte. Tar jeg feil der? Grunnen til at jeg har valgt en 2,5" disk er at den vel bråker mindre og utvikler mindre varme? Den skal kun kjøre OS og er ikke til lagring. Har trukket GB-lan fra filserver i kjelleren, så trenger ikke rare disken der. Regner med at det blir en flashdisk som kommer til å kjøre OS når det funker bra, men litt skeptisk til det enda. Flere som mener at skjermkortet er overkill? Hva med CPU, er den grei, eller? Mvh Leben Endret 16. mars 2007 av Leben Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Denne sida hos Cyberlink kan kanskje være til hjelp når det gjelder krav til hardware for avspilling av HD-DVD. Ville jo eventuelt spare mye på å gå for et 7600GT kort. F.eks. dette Obs har ingen praktisk erfaring med HD-DVD selv, ikke kommet så langt selv. Går bare selv og vurderer litt det samme. Ser at Dinside data gikk for et dyrt kort, uten at jeg kan se at de gav noen veldig god forklaring på hvorfor, bortsett fra at de ikke fikk tak i noe annet med HDCP. Den skal brukes med Vista MC ja. Grunnen til at jeg velger det skjermkortet er for å kunne dekode fra en HD-dvd uten at det lagger. Hørt at man bør ha et bra skjermkort for å få til dette på en god måte. Tar jeg feil der? 8170108[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå