Gå til innhold

It-avisen tar kaka igjen,angående ps3 strømforbruk

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Var desverre innom itavisen, prøver å unngå de til enhver pris. Må bare få luftet dette sammen med dere, da FUD og dritt på nettet bør legges merke til, slik at flere klarer å se hva som er løgn og dritt, og hvilke sider man kan stole på.

- PS3 bruker for mye strøm

Av Trond Bie,

tor 15. mar 2007 kl. 11:28

Energilobbygruppe mener PS3 bruker for mye strøm. Vil ha merkesystem på elektronikk.

Europa gjør seg klare for PS3. 23 mars. Sony har fått kritikk på alt fra pris til tvungen Blu-Ray løsning. Strøminformasjonsselskapet sust-it jobber for å senke strømforbruket, spesielt innen elektronikk-produkter. De mener PS3 bruker for mye.

Dobbelt så mye som 360

Strømforsyningen til PS3 drar over dobbelt så mye som Microsofts Xbox 360 på 165 watt.

En PS3 sammen med en stor plasma-tv vil kunne bruke 1.4 kilowatt i timen. Dette tilsvarer 14 kroner for en femtimers spillsesjon omregnet fra engelske strømpriser.

Sammenligner med biler

- Når en ny bil lanserer regner vi med at den har bedre ytelse og bruker mindre bensin eller diesel, det er derfor skuffende at dette ikke gjelder for elektronikk. Er det ikke tid for å lage et merkesystem for merker forbrukerelektronikk, spør Ross Lammas i sust-it.

Link til artikkelen på itavisen

Kilden itavisen bruker

Det er jo greit nok at itavisen bruker vnunet som kilde, og de har faktisk klart å oversette teksten rett denne gangen. Men itavisen gjør faktisk ingenting annet enn klipp og lim. De driter i om den artikkelen de bruker som kilde er troverdig eller om det bare er FUD som vanlig.

Vunet har tydeligvis bare sett på specsen på strømforsyningen. Ja ps3 har en strømforsyning som klarer 380 watt peakpower. I pc'en min har jeg en strømforsyning som klarer 700 watt peakpower. Hva betyr det for strømforbruket? Ingenting, absolutt ingenting. Tallet er bare en indikasjon på hva strømforsyningen kan gi fra seg av strøm i ett lite øyeblikk.

Flere tester har vist at xbox 360 og ps3 bruker ca like mye strøm, ps3 bruker vel ca 15watt mer. Og strømforbruker til ps3 og xbox 360 er faktisk lavere enn en middels pc.

As fans prepare for the launch of Sony's PlayStation 3 in Europe, energy information website Sust-it has recommended that buyers prepare for some eye-watering electricity bills.

The site warns that the US version of the PlayStation 3 comes with a sizeable 380W power supply, which is over twice as big as its main competitor, Microsoft's Xbox 360 at 165W, and over seven times more power hungry than the PlayStation 2.

Er det mulig å være blåst? Helt utrolig hva det er mulig å spy ut av FUD og løgn.

test av strømforbruk på ps3, wii, xbox 360 og pc

Strømforbruket til ps3 og xbox 360 vil også gå ned når ms og sony begynner å putte de nye cpu'ene i konsollene sine.

Så vær så snill alle sammen, om dere er inne på itavisen.no så ta alt de sier som FUD til noe annet er bevist.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itavisen er like seriøs som www.sony.com :p

Neida forstår deg godt itavisen har gått fra å være en grei avis for MANGE år siden hvis jeg husker riktig til å bli ei møkka side som har minst 2 artikkler om en ipod killer i uka

At de enda får forsette eller ha lesere nok til det er uten min fatte evne :hmm:

Endret av disabled
Lenke til kommentar

Første mail til den på itavisen som laget denne artikkelen.

Les denne tråden er du snill!

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=185

Så svarte han:

Hei

Takk for link til diskusjonstråden. Har lest det som er skrevet i tråden.

Det er altså ikke ITavisen eller VNUnett som står bak tallene, men lobbyorganisasjonen sust-it. Dette står klart beskrevet i nyheten jeg skrev.

At maskinen kan klare 380 watt, men ikke alltid bruker dette er du som skriver helt rett. Det blir spennende å se hvor mye den kommer til å bruke på spill som virkelig bruker kraften PS3 har å by på.

Ha en fin dag!

Mvh

xxxxx

Svarte så tilbake:

Uansett hvem som har feil av dere, så har verken itavisen, vnunett eller sust-it rett. Det ligger flere tester på nettet som er godt dokumenterte som viser at både ps3 og xbox 360 ligger mellom 150-200 watt fra idle og opp til maks ytelse under spilling. Og dette er da ikke første gangen dere har artikler som er helt på tryne. Synes dere har blit utrolig slappe de siste 2 årene.

Mvh ****

Så fikk jeg svar tilbake:

Hei

Det er interessant å se at strømforbruket på forbrukerelektronikk øker og øker (ikke bare PS3). At dette kan bli et stort problem i fremtiden er definitivt aktuelt med dagens energiproblematikk.

Mvh

xxxxxx

Han er verre enn politikerene i å snakke seg bort :p

#EDIT av moderator - Legg helst ikke ut fullt navn på mailkontakter på forumet. Du har sensurert ditt eget navn, og det forventes at du gjør det samme for motparten. Jeg har nå gjort dette for deg#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Synes ikke noe om at du legger ut fulle mailmeldinger her på forumet.

Det var da artig å få et innsyn i hvordan pressfolket tenker. Som vil være noe al'a "Jo flere som leser, jo mer penger tjener vi på annonser"

Hvorvidt det stemmer driter vi i :p

Lenke til kommentar

Er jo sikkert mange som ønsker å vite hva itavisen sier om sine artikler. Ser ofte mail som blir limt inn her fra diverse nettbutikker etc etc, og har ikke hørt noen klager. Og disse mailene inneholder vel ikke noe av privat karakter. Men synes det er dårlig at ikke itavisen tar til seg noe av den kritikken de får på daglig basis. Itavisen er blitt en elendig avis. Skamme seg burde dem.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

ITavisen er driver mye slett journalistikk. Det virker som om journalistene sitter og surfer på nettet hele dagen og oversetter noen artikler og presenterer disse som nyheter. Og det verste er at nesten hver artikkel inneholder feiloversettelser, feiltolkninger etc.

Men det er artig å lese kommentarene under som påpeker alle feilene. Likevel er det ille. Man bruker ikke forumdeltakere som korrekturlesere. :nei:

edit: leif

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Enig i at konklusjonene de har tatt blir litt feil, hvertfall med tanke på faktisk strømforbruk. PS3 lå over X360, men ikke med det dobbelte.

Har også lagt merke til en nedgang i Itavisens kvalitet i det siste. Mer reklame (noen som faktisk dekker hele artikler, hvertfall i Opera) og generelt lavere kvalitet på både artikler og valg av nyheter. På tide å finne noen nye nyhetssider.

OffTopic: Moro at Wii bruker så lite strøm. *Fnis*

Edit: At han snakker seg bort er ikke så rent lite overraskende. Dårlig sjakktrekk å begynne å svare en leser med samme tone.

Endret av ivellios
Lenke til kommentar

Så hvis dere alle kunne velge mellom å beholde ITavisen eller å fjerne den så blir valget.......???...

Syns artiklene deres kan være underholdenene.

Greit, maaaaange skriveleifer, Men dette blir de jo uthengt for i forumet under hver artikkel, så der er vi jo skulls. :p

Lenke til kommentar
Så hvis dere alle kunne velge mellom å beholde ITavisen eller å fjerne den så blir valget.......?...

Syns artiklene deres kan være underholdenene.

Greit, maaaaange skriveleifer, Men dette blir de jo uthengt for i forumet under hver artikkel, så der er vi jo skulls. :p

8160592[/snapback]

Jeg stiller meg likegyldig til om Itavisen forblir eller fordufter. Blir de, så titter jeg innom. Forsvinner de så savner jeg dem nok ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...