Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortet tok kvelden?

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde spilt omtrent 10 minutt i går hørte jeg en ekkel lyd i høytalerne, sikkelig høy frekvent lyd. Skjermen ble mørk og en spillers værste mareritt hadde inntruffet.

Jeg har testa med en CRT skjerm og den vanlige LCD skjermen på både DVI porten og AGP porten, og begge gir ingen respons. Det merkelige er at jeg kan helt fint starte opp winamp (ved bruk av hotkeys) og høre på musikk når pcen er startet opp.. Jeg trodde windows ville komme med en slags feilmelding at skjermkort komponenten mangler eller noe lignende.

Skjermkortet er et slikt ATI X550/X600 (ja jeg vet, ikke noe å spare på). Mitt spørsmål er mer hvilket skjermkort burde jeg kjøpe som ligger i en budsjett prisklasse nå? Eller om det er mulig å ta noen andre tester for å finne ut om skjermkortet virkelig tok kvelden i går?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

reset skjermkortet (ta det ut, sett det tilbakè) reinstaller skjermkort driver og framework 1.1/2.0

sjekk at vifta på skjermkortet funker

det dere med at bare Winamp funker hadde jeg problem emd når jeg kjøpte AMD K7 slot CPU med GeForce 2 Ultra...noe som ikke var kompatibelt med verandre i starten, var på LAN og 10 mann stod 10 timer og kløde seg i hodet....

Lenke til kommentar

Jeg har dreve å testa litt nå med en kompis og vi kom fram til at vifta svirer inte. Vi ga den en "flying start" og da fungerte den faktisk, men ingen respons på skjerm både crt eller lcd. Er det mulig at kortet ble for varmt vifta stoppa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...