Dotten Skrevet 10. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg er smålig forvirret her. Rapporterten rundt Yssen-saken nevnte flengende kritikk av LO sine manglende rutiner for å ta seg av interne konflikter. Mest konkret var det ansatte som ikke brukte varslingsplikten. På nyhetene sa den nye LO lederen at man skulle sette seg ned og se på hvordan man kan forbedre de interne rutinene. Men. i dagens VG leser man følgende; - LO-sekretariatet har bestemt seg for ikke å behandle rapporten og at vi skal legge denne saken bak oss. Derfor vil jeg ikke bidra til at den åpnes igjen Har de ikke tenkt å se på kritikken allikevel? Vil de ikke prøve å bedre seg internt? Handler det her om å holde alt internt og ikke være åpen? Ender det hele med at ukulturen får fortsette, eneste forskjellen er at Valla er ute? Samtidig ser man den manglende åpenheten om rapporten. Bør ikke LO være opptatt av å ta tak i hele ukulturen, eller ofrer man her Valla for å redde seg selv? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156506 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2007 Det kan se ut som de ikke vil ta lærdom,denne rapporten sier vel klart at det Valla har gjordt er feil, men at også andre har gjordt feil. Altså Valla har kjørt en linje som har vært vanlig i Lo i mange mange år,forskjellen er vel at hun har kjørt den litt hårdere. Dette unnskylder imidlertid ikke de andre i LO`s ledelse som enten har bedrevet dette selv eller godtatt at det er slik. Vi har fått en rapport som fastslår at valla har gjordt feil,en rapport som smtidig setter henne sjakk matt der hun i realiteten ikke kan gjøre noe med dette, samtidig er resten av styret i Lo belønnet for de samme ulovlighetene,belønnet i den form at de sitter i sine stillinger,ja sogar har noen fått en bedre stilling Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 10. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2007 De får holde på og styre... Før eller senere forstår medlemsmassen deres at LO er et udemokratisk pampedømme og melder seg ut. Jeg kommer ikke til å gråte. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Nestlederen (som nå er leder) visste om mobbingen. Men LO nekter å be om unnskyldning. Valla får en kjempefallskjerm. LO virker som et skrekkeksempel på en bedrift som gjør som den vil, og som ikke trenger å ta konsekvensene. Hvordan skal man kunne ta LO seriøst når de bryter utallige regler for hvordan en arbeidsgiver skal opptre? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 LO virker som et skrekkeksempel på en bedrift som gjør som den vil, og som ikke trenger å ta konsekvensene. 8129493[/snapback] Det var jo nettopp det de gjorde ved å oppnevne en kommisjon. Og resultatet ble at Valla måtte gå av. Jeg har ved etpar tilfeller jobbet i privat sektor hvor arbeidsstokken har måttet kjempe mye hardere enn dette for å bli kvitt psykopatiske sjefer og arbeidsledere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Som jeg skrev: "Nestlederen (som nå er leder) visste om mobbingen. Men LO nekter å be om unnskyldning. Valla får en kjempefallskjerm." Hva som skjer i det private næringsliv er fullstendig irrelevant. Vi snakker her om en organisasjon som skal kjempe for arbeidernes rettigheter. Nå oppfører de seg som svin, og nekter tydeligvis å gjøre opp for seg og rydde opp i ukulturen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 Nå oppfører de seg som svin, og nekter tydeligvis å gjøre opp for seg og rydde opp i ukulturen. 8129831[/snapback] Det er vel for tidlig å trekke den konklusjon. Såvidt jeg har skjønt er det foreslått ekstraordinære landsmøte, Arbeidstilsynet skal i gang med granskning, diverse fagforbund er fortsatt misfornøyde, etc. Siste ord er neppe sagt, så kan godt hende det blir flere som kastes/må gå, enn Gerd Liv Valla. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Som jeg skrev: "Nestlederen (som nå er leder) visste om mobbingen. Men LO nekter å be om unnskyldning. Valla får en kjempefallskjerm." Hva som skjer i det private næringsliv er fullstendig irrelevant. Vi snakker her om en organisasjon som skal kjempe for arbeidernes rettigheter. Nå oppfører de seg som svin, og nekter tydeligvis å gjøre opp for seg og rydde opp i ukulturen. 8129831[/snapback] Javel så mobbing er greit i næringslivet,det virker iallefall som det er det du mener her. Blir meget bekymret av slike utsagn da alle har nøyaktig samme lov å forholde seg til som LO. Endret 11. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Nei, mobbing er ikke greit noe sted, men hva som enn skjer i næringslivet så er det ingen unnskyldning for ukulturen i LO. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 http://e24.no/boers-og-finans/article1684922.ece "Bjørndalen er nå mektig lei av at LO og Fagforbundet truer med å trekke partistøtten til Arbeiderpartiet (Ap) om de ikke har fått det slik de har villet. Dette er en kultur Bjørndalen nå vil ha slutt på, og han mener Valla var altfor tøff i forhold til Ap. - Ja, jeg synes det, når det gjelder de betingelsene som har vært reist om at hvis vi ikke får løst den og den saken, så trekkes støtten. Det har vært sagt. Det synes jeg har vært for sterkt. En kjøper seg ikke politiske vedtak her i landet, sier Bjørndalen til avisen." Er ikke dette korrupsjon? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 http://e24.no/boers-og-finans/article1684922.ece "Bjørndalen er nå mektig lei av at LO og Fagforbundet truer med å trekke partistøtten til Arbeiderpartiet (Ap) om de ikke har fått det slik de har villet. Dette er en kultur Bjørndalen nå vil ha slutt på, og han mener Valla var altfor tøff i forhold til Ap. - Ja, jeg synes det, når det gjelder de betingelsene som har vært reist om at hvis vi ikke får løst den og den saken, så trekkes støtten. Det har vært sagt. Det synes jeg har vært for sterkt. En kjøper seg ikke politiske vedtak her i landet, sier Bjørndalen til avisen." Er ikke dette korrupsjon? 8134307[/snapback] Er det ikke slik partiene på begge sider driver det daglig, hører jo ikke annet enn at får ikke vi det trkker vi støttet til regeringen,dette har vært en kjent taktikk i årevis . Skal vi da si at alle parter er korrupte? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Er det ikke slik partiene på begge sider driver det daglig, hører jo ikke annet enn at får ikke vi det trkker vi støttet til regeringen,dette har vært en kjent taktikk i årevis .Skal vi da si at alle parter er korrupte? 8135362[/snapback] Vet ikke hva du egentlig prøver å si her. Det som jeg refererte til, var at LO gir penger til Arbeiderpartiet, og sier at de må gjøre slik og slik for å få pengene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 LO og pengestøtte kan diskuteres her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730886 Ellers, når det kommer til denne trådens tema så har det vært en del splid angående om LO skal gi Yssen tilgivelse eller ikke. Det virker som om mange er ekstremt opptatt av å gi inntrykk av at LO skal ha orden i eget hjem, noe som virker positivt. Jeg tror man må ha ekstra godt fokus på egne ansatte innad i LO nå, men om det skal oppstå en maktkamp så vil det fort kunne surne miljøet ytterligere. Jeg tror LO gjør klokt i å få litt ro nå og slikke sine sår. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Selvsagt viktig å få ro,men jeg mener de burde tatt en nytt valg nå. Blir lite troverdig når Valla må gå menst resten av gjengen får opprykk,altså belønnes for å ha bedrevet det samma som det Valla fordømmes for . Flåthen fortsetter Fagforbundet og Jan Davisen får ikke den ekstraordinære LO-kongressen de ønsket seg. Det betyr at Roar Flåthen fortsetter som LO-leder fram til kongressen i 2009. I dag besluttet LO-sekretariatet at de ikke vil ha en ekstraordinær LO-kongress. LO-sekretariatet var enstemmig, det betyr at fagforbundets to medlemmer, Jan Davidsen og Gerd Kristiansen ga seg i løpet av diskusjonen. Bare èn nestleder Samtidig vedtok sekretariatet at det ikke er nødvendig å velge en ny person for å beholde en ledelse på åtte. Det betyr at Geir Mosti blir organisasjonens eneste nestleder. Fram til fredag var han 2. nestleder, mens Flåthen var 1. nesteleder. Samtidig rykker 1. sekretær Ellen Stensrud opp som fast medlem i sekretariatet, det betyr at hun får stemmerett. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1685486.ece Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 Da skal de vistnok nedsette en egen kommisjon, ledet av Flåthen, til å gå gjennom punktene fra rapporten som går på LO og påstander om manglende system til å fange opp konflikter. Hva denne interne granskingen kommer frem til vil ikke bli offentligjort. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Jeg lurer på når Ysten kan forvente seg erstatning og en unnskyldning fra LO. Brutalisering av arbeidslivet? ;-) Endret 12. mars 2007 av robertaas Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2007 «I 16 sitater gjengitt fra ulike personer, kommer det blant annet fram at folk er redde for å uttale seg i frykt for sanksjoner, at lederne heller er politikere enn profesjonelle ledere, og at det spilles på frykt og at du må vite hvem du kan snakke med.» Ser ut som om LO selv nærmest er selve definisjonen på brutalt arbeidsliv. Med (forhåpentligvis) den mest brutale av dem alle som leder på topp. «Hun er ikke enkel å ta opp vanskelige ting med, og er ifølge utvalget «meget kontrollerende.» Det trekkes også frem eksempler på dette, blant annet hvordan hun har kalt inn til møter uten å fortelle hva det dreier seg om, og at hun på grunn av sin intensitet skaper en følelse av frykt, maktesløshet og hjelpeløshet og virker lammende.» Det utrolig er at akkurat slik som hun beskrives har jeg opplevd henne selv. Og det i situasjoner som over radio når hun uttaler seg om saker hun jobber for. Jeg kan ikke en gang tenke meg hvordan det er å være i konflikt med henne ansikt til ansikt. Ikke rart ellers sterke mennesker begynner å grine. Ref: http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/...l=article_title http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/13/494817.html Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2007 Da skal de vistnok nedsette en egen kommisjon, ledet av Flåthen, til å gå gjennom punktene fra rapporten som går på LO og påstander om manglende system til å fange opp konflikter. Hva denne interne granskingen kommer frem til vil ikke bli offentligjort. 8140675[/snapback] Var det den raporten som nå er lekket til DN du snakker om, eller er det en annen rapport? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mars 2007 Den rapporten som er lekket ja. Men hva Flåthen og co. kommer frem til vil heller ikke bli offentligjort. Ifølge det som kom frem på nyhetene (har ikke selv lest dette noe sted). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2007 Atter en lekkasje, det viser vel bare hva jeg har sagt tidligere. LO er gjennomsyret av utro tjenere som kun er ute etter makt. Valla ble fjærnet men resten av ukulturen er der,ja enkelte er jo forfremmet. Det er også skremmende å se at alt i denne saken har lekket fra en side, dette viser klart at de er minst like ille som valla . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå