Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et Club3 8800gts kort. Jeg har lyst til å overklokke dette kortet for å få mere glede av spill. Jeg kan ingenting om overklokking, trenger derfor informasjon og fremgansmåte på hvordan jeg gjør dette.

På forhånd takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har lyst til å overklocke jeg å.. men vet ikke om jeg tør..se mine pc spech i signaturen, eller på profilen for bedre info. Har en GTS som jeg har lyst til å overklocke, men vet ikke en dritt om hvor farlig det er(eller hvordan man gjør det). Er det veldig risikabelt?

EDIT: prøvde foresten rivatuner, men på det bilde antilope118 hadde på nr 3 kommer det ikke det samme på meg, men dette istedenfor:

post-106430-1176315268_thumb.jpg

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er bare å overklokke litt og litt. Ikke stress. Hvis du har overklokket for mye, vil du oppleve artifacts. Fargede flimrer, prikker etc etc.

Da er det bare å klokke ned. Det skal mye til for å ødelegge et skjermkort ved overklokking. Bare ta det rolig og følg med temperaturen så går det greit.

Lenke til kommentar
Det er bare å overklokke litt og litt. Ikke stress. Hvis du har overklokket for mye, vil du oppleve artifacts. Fargede flimrer, prikker etc etc.

Da er det bare å klokke ned. Det skal mye til for å ødelegge et skjermkort ved overklokking. Bare  ta  det rolig og følg med temperaturen så går det greit.

8361352[/snapback]

Okei, hva slags temp bør man helt ikke overstige da?

Lenke til kommentar

Ville sagt ikke over 80. Kortet blir ikke ødelagt over dette, men det er en fordel. Et eksempel. Mitt 8800GTX når jeg fikk det var på 84 grader maks load. Jeg satt en liten cpu vifte bak og kjørte vifta på kortet opp i 100%, nede på 62 grader max load. Eller mitt gode gamle 6600GT som kjørt 100 grader C max load. Det lever enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...