Gå til innhold

sette opp funksjonen mail()

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle sette opp mail funksjonen på min web server, slik at jeg kan bruke funksjonen mail(), hva slaks programvare må instalere?

Setter pris på å få litt hjelp :)

Takker for alle svar.

8093215[/snapback]

Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/

Lenke til kommentar
Sikker på at du redigerer riktig php.ini fil? Husker første gangen jeg installerte PHP + MYSQL + Apache. Satt og redigerte feil fil.

Se hvor php.ini ligger på phpinfo.

8099927[/snapback]

har garantert redigert riktig fil, redigerte to stk i php4 to stk i php5 og en i windows

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle sette opp mail funksjonen på min web server, slik at jeg kan bruke funksjonen mail(), hva slaks programvare må instalere?

Setter pris på å få litt hjelp :)

Takker for alle svar.

8093215[/snapback]

Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/

8099947[/snapback]

hvem side måtte du spesifisere smtp port på?

Lenke til kommentar

8099947[/snapback]

8100165[/snapback]

Jeg setter smtp enten i php.ini, da gjelder den for alle skript eller jeg bruker som regel ini_set("SMTP", "min.utgående.mailserver"); i filen som parser og sender epost.

Og siden jeg har ngt som leverandør bruker jeg deres mailserver

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar

8099947[/snapback]

8100165[/snapback]

Jeg setter smtp enten i php.ini, da gjelder den for alle skript eller jeg bruker som regel ini_set("SMTP", "min.utgående.mailserver"); i filen som parser og sender epost.

8100644[/snapback]

skal jeg f. eks skrive ini_set("SMTP", "localhost"); ?

Lenke til kommentar

8099947[/snapback]

8100165[/snapback]

8100644[/snapback]

skal jeg f. eks skrive ini_set("SMTP", "localhost"); ?

8100852[/snapback]

Localhost er en webserver, ikke en mailserver. Har du ngt som leverandør bruker du mail.broadpark.no, har du telenor kanskje det er mail.online.no eller noe slikt. Jeg bruker mail.broadpark..no

Lenke til kommentar

Smtp er ikke det samme som mail.

Har samlet noen SMTP servere.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Syse Data: utpost.sysedata.no

Ventelo Bluecom: smtp.bluecom.no

Ventelo Catch: smtp.catch.no

Chello/UPC: smtp.chello.no

Dataguard: smtp.dataguard.no

FastCom: smtp.fastcom.no

Mimer: smtp.mimer.no

Netcom: smtp.netcom.no

NextGenTel: smtp.broadpark.no / mail.broadpark.no (Ifølge cruella)

Song Networks: smtp.songnetworks.no

Start.no: smtp.start.no

Telenor: smtp.online.no

FriSurf: smtp.frisurf.no

Tiscali: smtp.tiscali.no

Trollnett : smtp.trollnett.no

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...