The_Lozer Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tenkte jeg skulle sette opp mail funksjonen på min web server, slik at jeg kan bruke funksjonen mail(), hva slaks programvare må instalere? Setter pris på å få litt hjelp Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du må ha PHP installert. Dette finner du her: http://www.php.net/download.php Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 jeg har php instalert, men på den linken du sendte, hvem av de linkene skal jeg trykke på for å få mail() funskjonen til å virke? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Dokumentasjonen har som alltid svaret. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 alt der stod allerede på det samme i php.ini og ja jeg har åpnet port 25. noen andre tips så jeg kan få det til å virke? og takker for at jeg fikk noen svar Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvilken feilmelding får du da? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 jeg får ingen feil melding, men når jeg nå har skrivd phpinfo(); og jeg redigerer noe i php.ini så er det ingenting i det dokumentet som jeg har skrevet phpinfo(); i som forandrer seg, må jeg restarte? Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 har nå prøvd å restarte og hele pakka, men det hjelper ikke, noen som har en eneste ide om hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Du kan prøve og poste scriptet ditt så vi kan se på det Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 hadde jo vært fint å vite hva slags os du bruker. Hvis du bruker linux så kan du skrive sudo apt-get install postfix i terminalen Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 bruker winXP og win2003 server. apache web server.. Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sikker på at du redigerer riktig php.ini fil? Husker første gangen jeg installerte PHP + MYSQL + Apache. Satt og redigerte feil fil. Se hvor php.ini ligger på phpinfo. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tenkte jeg skulle sette opp mail funksjonen på min web server, slik at jeg kan bruke funksjonen mail(), hva slaks programvare må instalere? Setter pris på å få litt hjelp Takker for alle svar. 8093215[/snapback] Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/ Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Sikker på at du redigerer riktig php.ini fil? Husker første gangen jeg installerte PHP + MYSQL + Apache. Satt og redigerte feil fil. Se hvor php.ini ligger på phpinfo. 8099927[/snapback] har garantert redigert riktig fil, redigerte to stk i php4 to stk i php5 og en i windows Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Tenkte jeg skulle sette opp mail funksjonen på min web server, slik at jeg kan bruke funksjonen mail(), hva slaks programvare må instalere? Setter pris på å få litt hjelp Takker for alle svar. 8093215[/snapback] Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/ 8099947[/snapback] hvem side måtte du spesifisere smtp port på? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/ 8099947[/snapback] hvem side måtte du spesifisere smtp port på? 8100165[/snapback] Jeg setter smtp enten i php.ini, da gjelder den for alle skript eller jeg bruker som regel ini_set("SMTP", "min.utgående.mailserver"); i filen som parser og sender epost. Og siden jeg har ngt som leverandør bruker jeg deres mailserver Endret 7. mars 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/ 8099947[/snapback] hvem side måtte du spesifisere smtp port på? 8100165[/snapback] Jeg setter smtp enten i php.ini, da gjelder den for alle skript eller jeg bruker som regel ini_set("SMTP", "min.utgående.mailserver"); i filen som parser og sender epost. Og siden jeg har ngt som leverandør bruker jeg deres mailserver 8100644[/snapback] skal jeg f. eks skrive ini_set("SMTP", "localhost"); ? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Når jeg skal sende mail fra min lokale maskin (windows) med php og apache må jeg spesifisere utgående smtp-forbindelse... På en annen side, hvis jeg ikke gjør det så får jeg en kraftig feilmelding, så kanskje ikke det er problemet ditt likevel :/ 8099947[/snapback] hvem side måtte du spesifisere smtp port på? 8100165[/snapback] Jeg setter smtp enten i php.ini, da gjelder den for alle skript eller jeg bruker som regel ini_set("SMTP", "min.utgående.mailserver"); i filen som parser og sender epost. Og siden jeg har ngt som leverandør bruker jeg deres mailserver 8100644[/snapback] skal jeg f. eks skrive ini_set("SMTP", "localhost"); ? 8100852[/snapback] Localhost er en webserver, ikke en mailserver. Har du ngt som leverandør bruker du mail.broadpark.no, har du telenor kanskje det er mail.online.no eller noe slikt. Jeg bruker mail.broadpark..no Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Smtp er ikke det samme som mail. Har samlet noen SMTP servere. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Syse Data: utpost.sysedata.noVentelo Bluecom: smtp.bluecom.no Ventelo Catch: smtp.catch.no Chello/UPC: smtp.chello.no Dataguard: smtp.dataguard.no FastCom: smtp.fastcom.no Mimer: smtp.mimer.no Netcom: smtp.netcom.no NextGenTel: smtp.broadpark.no / mail.broadpark.no (Ifølge cruella) Song Networks: smtp.songnetworks.no Start.no: smtp.start.no Telenor: smtp.online.no FriSurf: smtp.frisurf.no Tiscali: smtp.tiscali.no Trollnett : smtp.trollnett.no Endret 7. mars 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Smtp er ikke det samme som mail. Telenor: smtp.online.no NTG: smtp.broadpark.no Start: smtp.start.no ... 8100984[/snapback] Åja, men iallfall -mail.broadpark.no funker hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå