Gå til innhold

Prosjekt: Superrack for servere og nettverksutstyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg tenkte å ha "dører" for hver maskin, og en stor for racket, så de kan låses. Kjøling er jeg usikker på, som jeg skrev... Et par vifter et eller flere sted som gir sirkulasjon og kjøling inne på baksiden av racket er vel planen... Og så en air-conditionmaskin eller noe sånt enkelt clas ohlson greier i selve rommet.

Hvis noen har noen ideer til kjøling, materialer osv så skriv gjerne! Er takknemlig for alle ideer og forslag :)

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut! Det gir meg inspirasjon til det serverskapet jeg holder på å planlegge.

Til matriale vil jeg kanskje anbefale 12mm plater av plywood på sidene. Jeg kommer til å ha en plate av tre med sotet plexi som dør på det jeg planlegger.

Kanskje noen bjelker på 4x4cm til å bære alt, og til å ha hull til å feste switcher/maskiner i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Dette ser bra ut! Det gir meg inspirasjon til det serverskapet jeg holder på å planlegge.

Til matriale vil jeg kanskje anbefale 12mm plater av plywood på sidene. Jeg kommer til å ha en plate av tre med sotet plexi som dør på det jeg planlegger.

Kanskje noen bjelker på 4x4cm til å bære alt, og til å ha hull til å feste switcher/maskiner i.

8092402[/snapback]

Takk for svar! Bjelker ja.. Kanskje det bare skal vær i tre da? Hadde dog vært best, ikke minst lettere (som i fysisk lettere) med aluminiumsprofiler da... Men hvis jeg ikke får tak i dette så får jeg ta alt i tre da. Plexi-dører høres jo bra ut! Takk for tipset! Lykke til med serverskapet ditt :)

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Har godt å lekt meg med en syk ide til et server skap:

Ta et skap av ønsket størelse og lage racker ol inni.

Ha en bryter for hver PC (strøm) utenpå skapet (sett noe greier på biltema, men siden deres er nede for øyeblikket)

Som kjøling: to store vifter av den typen som man bruker f.eks. i data rom på skolen, (ikke slike man monterer i PC'en, men slike med en diameter på 30.40 cm) i bunnen som suger inn luft og to i toppen som blåser ut.

Jeg ser også for meg noen termometer av den typen som henger inne med en føler ute, på fremsiden av skapet, med "følere" plasert på strategiske plasser rundt om i skapet.

Når det gjelder skjerm, så tenker jeg slik som alekstef sin ide, bare med skjermene på utsiden.

Bare en av mine stormansgale ideér :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Har godt å lekt meg med en syk ide til et server skap:

Ta et skap av ønsket størelse og lage racker ol inni.

Ha en bryter for hver PC (strøm) utenpå skapet (sett noe greier på biltema, men siden deres er nede for øyeblikket)

Som kjøling: to store vifter av den typen som man bruker f.eks. i data rom på skolen, (ikke slike man monterer i PC'en, men slike med en diameter på 30.40 cm) i bunnen som suger inn luft og to i toppen som blåser ut.

Jeg ser også for meg noen termometer av den typen som henger inne med en føler ute, på fremsiden av skapet, med "følere" plasert på strategiske plasser rundt om i skapet.

Når det gjelder skjerm, så tenker jeg slik som alekstef sin ide, bare med skjermene på utsiden.

Bare en av mine stormansgale ideér :cool:

8098648[/snapback]

Den der var litt syk ass :dribble: God ide til kjøling, men vil ikke dette bli litt dyrt? Termometer må vi ha ja, kan sikkert bare kjøpe noe enkelt digitalt shitt på Clas Ohlson eller Biltema, og plassere dem rundt omkring. Jeg tenker å lage hele rackskapet fra scratch da. :)

Lenke til kommentar

Tror de har slike termometere på biltema for 30-40 kr stk.

Den vifte ideén min kan kanskje bli litt dyr, men den dagen jeg får mer penger enn jeg trenger, da skal jeg sette den ut i live :p

Ellers:

Når det gjelder konstuksjonen, så ville jeg ha skrudd fast 2"*4" bjelker i veggen hvis det er mulig, dette vil være det mest stødige.

Til vegger, kan du jo enten bruke finer plater eller slike "tilhenger plater" (de som blir brukt i tilhengere)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Tror de har slike termometere på biltema for 30-40 kr stk.

Den vifte ideén min kan kanskje bli litt dyr, men den dagen jeg får mer penger enn jeg trenger, da skal jeg sette den ut i live :p

Ellers:

Når det gjelder konstuksjonen, så ville jeg ha skrudd fast 2"*4" bjelker i veggen hvis det er mulig, dette vil være det mest stødige.

Til vegger, kan du jo enten bruke finer plater eller slike "tilhenger plater" (de som blir brukt i tilhengere)

8102750[/snapback]

Kan ikke skru noe inn i veggen, er betong. Har ikke mulighet for å borre :) Ja finer plater høres bra ut, bare male de svarte så kommer det til å se bra ut. Hvor har de sånt? Noen som vet hvor jeg kan få tak i aluminiumsprofiler?

Angående kjøling så burde det nesten vært noe temperaturstyrte greier? Må tåle å stå på hele tiden også, kan ikke ta sjangsen på at noe billig aircondition drit fra Clas Ohlson eller Biltema tar fyr og tar med seg alle serverne.

Skal komme med en update så snart jeg har fått tenkt litt mer, kan evnt ta bilde av serverrommet slik det er nå og et bilde når alt er ferdig, hvis noen er interessert i det. Kommer sikkert til å lage en innkjøpsliste snart.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...