Xanitra Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) (jeg sendte også denne til kundeservice hos hifi klubben. Artig å sammenligne deres "profesjonelle" svar, med svarene jeg får herfra.) Jeg vurderer å kjøpe B&W CM7 gulv høyttalere, til et vanlig stereo oppsett. Har Hifi Klubbens gamle modell av cervin vega sine '10 gulv høytalere. Disse er go de, men det er vel fordi jeg ikke har hørt noe annet. Jeg hører jeg på alle typer musikk, men for det meste klassisk og techno om hverandre. Hører for det meste musikk i moderat lydnivå, men det hender seg at det dukker opp en og annen heavy rock / techno låt, hvor jeg skrur opp volumet ganske kraftig. Å det er jo her cervin høytalerne kommer til sin rett. Men ellers lurer jeg vel kanskje på hva jeg går glipp av når jeg lytter til musikk på vanlige lyd nivåer. På lyd og bilde ( det siste nummeret.) ble B&W CM7 Høyttalerne anbefalt i en annen test av en høyttaler med piano finish. Så da lurer jeg på om dette kan være noe å invistere i, evt. komme å lytte til. Cervin høytalerne drives av en helt vanlig forsterker fra pioneer, og brokoblet effekt forserker kjøpt hos dere. Nad c272 effekt forsterkeren. Takk for hjelp og råd. Bor i Trondheim. Vennlig hilsen xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx edit: navn anonymisert på bakgrunn av regler hos diskusjon.no Endret 2. mars 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hvis du bytter til B&W vil du ha mye mer glede av musikken. Du vil nok ikke få så (overdrevent)mye bass, men du vil få en mellomtone som er mye bedre enn i CV høyttalerene, samme er det for diskanten. CV er for folk som er glad i høy lyd og er mest opptatt av (for)mye bass. Tror nok du kommer til å høre mere på musikk hvis du bytter ut høyttalerene. Jeg opplevde det da jeg byttet ut de høyttalerene jeg hadde før (Ultimate ett eller annet med 2x12") disse byttet jeg ut med PSB T45 med 2x5" basser, men syns bassen i T45 er mye bedre enn de som var i de gamle. Det er mange som lar seg lura av feks watt og ant " på elmentene. Det er klart det spiller en vis rolle, men det er ikke alt! Har lest litt om CM7 selv og har lyst til å ta en tur til hifiklubben å høre på de en dag. Å sammenligne CV mot B&W er i mine øyne å sammenligne en Toyota mot en BMW. Begge har gode modeller, men kvaliteten hos BMW er generelt sett mye bedre. Misforstå meg rett. Endret 2. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Enig med GnoMiz her, CV er for høyt volum og rokentroll. B&W gir ett mye penere lydbilde,tåler også å bli guffa på. Hvis man så fylle ut bassen litt så er jo en aktiv sub tingen. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) *****nettet tørna litt, ble dobbelpost****** Endret 2. mars 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fra Hifiklubben: CM7 er kanskje ikke den mest ideelle høyttaleren for ekstrem techno eller heavy metal, men sammen med en god forsterker leverer den hurtig og presis bass, og kan fylle selv større rom med en flott, dynamisk lyd. Ville mest anbefalt deg å kjøpre CM7 og så heller plusse på en subwoofer. Da har du nok av bass til låtene som trenger det og herlig lyd utenom. CM7 ser og mye bedre ut, spesielt i wenge fargen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Bor i Trondheim. 8059392[/snapback] Da bør du stikke innom HFK og få gjort deg opp en egen mening, jeg regner med at det i tillegg til HFK er brukbart utvalg av andre Hi-Fi-sjapper i Trondheim? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 I trondheim har du også Tonart som har veldig mange gode produkter Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Til dere som skulle lure på det, så glemte jeg å nevne: Bass elementene i CV høytalerne brukes ikke. Jeg har en to stykk subwoofere tilkoblet som jeg skrur på etter behov. En stykk svs sub http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=1432 og en stykk Cervin vega sub som jeg kun skrur på når jeg trenger ekstremt mye bass. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...woofer_Sort.htm så der har dere den også. edit: PS: har enda ikke fått noe svar fra hifi klubben. Endret 2. mars 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvorfor bruker du ikke bassene? Hvor høyt deler du subbene? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 hvor står det i retningslinjene at det ikke er love og poste sitt fulle navn her ? er jo greit og ville være anonym og sånt , men det er vell ikke noen regler om det Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Her er et knippe tråder fra AVforum som omhandler CM7: Hørte på B&W 705, Dali Mentor 2 og B&W CM7 igår.. B&W cm7 Småproblemer med B&W CM7 Med riktig utstyr ser det ut som CM7 er en veldig god høyttaler. Men som sagt, dra til Hifi-Klubben i Trondheim og se om du kan få høre de. Jeg mener de også har en ordning hvor man kan låne høyttalere med seg hjem. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 hørte på cm7 høytalerne i dag. For en lyd det var på de. Å for en forskjell det var på de, å de jeg har i dag! Jupp, en virkelig godlyd i disse ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå