imissu Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøpte nettopp nye pc-komponenter og satt dem sammen idag. Når jeg starter opp maskinen får jeg ingen bilde, verken på dataskjermen eller tv'en. Vet ikke helt hva som er feil, mener at alle delene sitter som de skal. Så jeg lurer på om dette oppsettet krever mer strøm enn de 400W som er på dette kabinettet. En annen ting er at lysene på hovedkortet, skjermkortet og kabinettet virker som normale under oppstart. Noen som har lignende problemer? Alle tips mottas med en stor takk! Maskinoppsett: X-Gear Z PreMod kabinett GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB SAPPHIRE Radeon X1900GT 256MB Intel C2D E6300 Boxed Western Digital Raptor 74 GB https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=42132 Lenke til kommentar
snarius Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 400 Watt burde vere nok til det oppsettet der. Men, eg trur ikkje kvaliteten på den PSUen som kjem med kabinettet er spesielt bra. 300 kr. for både kabinett og PSU. Det kan ikkje vere bra. Har hovudkortet innebygd grafikkbrikke? I så fall kan du sjekke i BIOS og slå den av, og skru på PCIex. Lenke til kommentar
imissu Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hovedkortet har ikke innebygd grafikkbrikke. Hadde jeg fått inn oppstartslogo osv. så hadde det vært enklere. Det er absolutt ingen kontakt mellom gpu'en og monitoren dvs. svartskjerm. Noen som vet om det er returrett på PSU'er slik at jeg kjøper en 500W++ og prøver for å sjekke om det går? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Sjekk om cpu sitter skikkelig nedi sokket. Sjekk med en og en minnebrikke Prøv annet power, event lån av en kompis Resett Cmos Formater og innstaller xp på nytt Lenke til kommentar
imissu Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 CPU'en sitter godt, har prøvd alle kombinasjonene med RAMene. Må sikkert bare kjøpe en høyere Watt's PSU og håper på at det går. Alle mine kompiser har kun bærbaremaskiner eller gamle desktoper. Kjipt Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 CPU'en sitter godt, har prøvd alle kombinasjonene med RAMene. Må sikkert bare kjøpe en høyere Watt's PSU og håper på at det går. Alle mine kompiser har kun bærbaremaskiner eller gamle desktoper. Kjipt 8062759[/snapback] Hvor bor du hen da? Har du en 350watt psu liggende noe sted? Eller noe annet for den saks skyld. Da kan disse kobles sammen. Lenke til kommentar
imissu Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg bor i Oslo. Jeg har en gammel kabinett, tror den har 250W. Jeg skal prøve å koble grafikkkortet til den og resten på den med 400W når jeg kommer hjem idag. Takk for tipset! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg bor i Oslo. Jeg har en gammel kabinett, tror den har 250W. Jeg skal prøve å koble grafikkkortet til den og resten på den med 400W når jeg kommer hjem idag. Takk for tipset! 8066956[/snapback] hmm. DU vet at du må bruke en kobling som fåes kjøpt på microplex? Eller så må du lodde en ledning fra den ene psu til den andre, slik at de starter likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå