Howard Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 HD DVD skal få hardere konkurranse. Til sommeren lanserer Sony en frittstående Blu-ray-spiller med langt mer levelig pris. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Billigere enn svindyrt er ikke synonymt med billig Det må mer til en en halvering av prisen for å påvirke min kjøpelyst når det kommer til blåstråle. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Neida, men det skrives vel ikke at det blir billig?Selv kjøper jeg nok ikke noe blue ray før det koster mindre enn 1000kr,og jeg vil prøve å ikke støtte opp under DRM... så det blir vel ikke med det første =P Endret 5. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Neida, men det skrives vel ikke at det blir billig? Det var ikke ment som et kontrasvar til artikkelen. Det var ment som en tilleggsopplysning for leserne. Et lite spark som får i gang diskusjonen. Selv kjøper jeg nok ikke noe blue ray før det koster mindre enn 1000kr,og jeg vil prøve å ikke støtte opp under DRM... så det blir vel ikke med det første =P 8043455[/snapback] Jeg prøver å unngå både svinhøye priser, DRM og Sony, så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe blueray før 90% av ferdigPCer kommer med det, og det kan jo ta sin tid, om det skjer i det hele tatt. (Kanskje HD-DVD tar innersvingen på blueray etter hvert?) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 HD-DVD kommer nok til å selge i bøtter og spann før i det hele tatt Sony har lansert Blu-ray-spilleren som er nedi samme pris. Jeg har akkurat bestilt en Xbox 360 og kommer til å kjøpe HD-DVD-spilleren for å teste ut litt. Blu-ray har vel allerede innført region-soner, har de ikke? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 5000kr er alt for dyrt for meg Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Neida, men det skrives vel ikke at det blir billig? Det var ikke ment som et kontrasvar til artikkelen. Det var ment som en tilleggsopplysning for leserne. Et lite spark som får i gang diskusjonen. 8043488[/snapback] Godt tiltak, selv om det kanskje ikke får i gang diskusjonen. Alle er vel enige om akkurat dette. Oops, fikk jo i gang meg jo... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Man får jo en Xbox og HD-drev til prisen av en BR spiller, man får nesten en PS3 til prisen av en BR spiller. Evt de 1800 man må legge på bordet for et HD-drev til PC. Finnes det noen grunn til å kjøpe BR? Lenke til kommentar
Shetil Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) HD-DVD kommer nok til å selge i bøtter og spann før i det hele tatt Sony har lansert Blu-ray-spilleren som er nedi samme pris.Jeg har akkurat bestilt en Xbox 360 og kommer til å kjøpe HD-DVD-spilleren for å teste ut litt. Blu-ray har vel allerede innført region-soner, har de ikke? 8043507[/snapback] Blu-ray har allerede flere enheter ute i hjemmene til folk (på verdensbasis) en HD-DVD takket være PS3. Når PS3 kommer til Norge i mars så vil mange tusen hjem ha Blue-ray spillere etter kun kort tid, mens bare de spesielt interesserte har gått til anskaffelse av HD-DVD. Nå er det mye som kan sies om Blue-ray og HD-DVD og DRM, pris, kostnader, men når alt kommer til stykke så er det utbredelse som er det viktigste og der har Blue-ray et trumfkort i PS3. Endret 28. februar 2007 av Willow Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Willow: Det er klart, men den Blu-ray-spilleren som sitter i PS3 er vel heller ikke av den beste... akkurat som Samsung sin Blu-ray spiller har "elendig" lydkvalitet. HD-DVD tror jeg vil vinne på sikt pga. lavere priser. (og Sony tapte jo forrige gang ) EDIT: Finner det sider som tar for seg solgte spillere og filmer? Endret 28. februar 2007 av datating Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) En frittstående spiller koster jo langt på vei like mye som en PS3, som kan være en fin ting å ha uansett. Foreløpig selger visstnok BD mer en HD DVD. Edit: Det finnes en del sider som viser til at Nielsens tall holder BD som vinner: http://www.videostoremag.com/news/html/bre...rticle_id=10323 Endret 28. februar 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Finnes det noen grunn til å kjøpe BR? 8043651[/snapback] De fleste store hollywood-studioene støtter blu-ray, og det ser ut som majoriteten av utgivelser vil komme på dette formatet. Det er klart, men den Blu-ray-spilleren som sitter i PS3 er vel heller ikke av den beste... akkurat som Samsung sin Blu-ray spiller har "elendig" lydkvalitet. 8043671[/snapback] Tvert imot egentlig. PS3 har kommet svært godt ut i tester av blu-rayspilleren, selv hardbarkede videoentusiaster har tatt imot denne med åpne armer. Den er faktisk bedre enn de fleste standalone-spillerne som har kommet på markedet. PS3 har også alt annet enn dårlig lydkvalitet, det er vel en av de spillerne som støtter absolutt alt av lydformater, og gjør en god jobb med å formidle disse også. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det er klart, men den Blu-ray-spilleren som sitter i PS3 er vel heller ikke av den beste... akkurat som Samsung sin Blu-ray spiller har "elendig" lydkvalitet. 8043671[/snapback] Tvert imot egentlig. PS3 har kommet svært godt ut i tester av blu-rayspilleren, selv hardbarkede videoentusiaster har tatt imot denne med åpne armer. Den er faktisk bedre enn de fleste standalone-spillerne som har kommet på markedet. PS3 har også alt annet enn dårlig lydkvalitet, det er vel en av de spillerne som støtter absolutt alt av lydformater, og gjør en god jobb med å formidle disse også. 8043704[/snapback] Ja, enda ja. Men om et år eller to er den utdatert akkurat som dagens spillere. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ja, enda ja. Men om et år eller to er den utdatert akkurat som dagens spillere. 8043714[/snapback] Forklar meg hvordan PS3 som blu-rayavspiller, som støtter det som finnes av standarder til blu-rayformatet, det være seg både på lydsiden, codec-siden og annen støtte, slik som java, i tillegg til å levere et svært godt bilde i høyeste oppløsning skal kunne bli utdatert i løpet av et år eller to? Hva nøyaktig er det som vil bli utdatert, og som en PS3 ikke vil kunne gjøre da? Endret 28. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ja, enda ja. Men om et år eller to er den utdatert akkurat som dagens spillere. 8043714[/snapback] Forklar meg hvordan PS3 som blu-rayavspiller, som støtter det som finnes av standarder til blu-rayformatet, det være seg både på lydsiden, codec-siden og annen støtte, slik som java, i tillegg til å levere et svært godt bilde i høyeste oppløsning skal kunne bli utdatert i løpet av et år eller to? Hva nøyaktig er det som vil bli utdatert, og som en PS3 ikke vil kunne gjøre da? 8043747[/snapback] Jeg snakker da om lyd & bildekvalitet. DVD-spilleren vi kjøpte for 7.000 kr. for 4 år siden blir banket av en Pioneer til under 2.000 kr. i dag, og en Denon dvd-spiller til 7.000 kr. i dag er mange ganger bedre enn Sony'en som vi kjøpte for 4 år siden var. Det blir jo videreutviklet hele tiden... Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg snakker da om lyd & bildekvalitet.DVD-spilleren vi kjøpte for 7.000 kr. for 4 år siden blir banket av en Pioneer til under 2.000 kr. i dag, og en Denon dvd-spiller til 7.000 kr. i dag er mange ganger bedre enn Sony'en som vi kjøpte for 4 år siden var. Det blir jo videreutviklet hele tiden... 8043754[/snapback] Javel, om 4 år til er det mulig du vil finne en standalone-spiller som vil levere et noe bedre bilde enn PS3, selv om PS3 nå ligger i toppsjiktet. Men om et år, eller to? Det spørs i grunnen. Uansett vil PS3 i hele dens levetid være en glimrende blu-rayspiller, den støtter alt av formater (noe mange av dagens standalone-spillere ikke gjør), den kjører ut absolutt alt av lydformater (i en kvalitet som lyd og bildeentusiaster er svært fornøyd med). Dette gjør at PS3 aldri kommer til å bli utdatert som blu-rayspiller, selv om man etter 4 år kanskje kan finne spille som kan gi marginalt bedre bilde eller lyd. På meg virker det som du rett og slett har bestemt deg for at PS3 sin blu-rayspiller ikke er noe å satse på, og du vil ikke innse at det faktisk er helt i toppsjiktet av avspillere. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg betalte ca. 6000 for den første DVD-spilleren jeg kjøpte, det var en forholdsvis rimelig modell fra Sony. Den som var litt mere påkostet (bl.a. bedre analog utgang, og med gullfarge) kostet ca. 10000. Det er vel minst 8-9 år siden. Ser klart parallellene til sånn det er nå med HD-DVD/Blue-Ray. Det koster å være tidlig ute... :-) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 På meg virker det som du rett og slett har bestemt deg for at PS3 sin blu-rayspiller ikke er noe å satse på, og du vil ikke innse at det faktisk er helt i toppsjiktet av avspillere. 8043784[/snapback] Nei nei, på ingen måte... det er jo bare positivt at spilleren leverer god lyd & bilde. Hvis jeg hadde vært mer spill-freak skulle jeg kjøpe PS3 med en gang og slått to fluer i en smekk, men da jeg ikke gjør det så venter jeg til bedre og billigere spillere kommer. Skal vi si at på denne tiden i 2008 får man tak i en kombispiller til 5.000 kr!? Er nok ikke så veldig usannsynlig. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Skal vi si at på denne tiden i 2008 får man tak i en kombispiller til 5.000 kr!? Er nok ikke så veldig usannsynlig. 8043801[/snapback] Der er vi enige, kombispillere er nok veien mange produsenter velger å gå, heldigvis for oss forbrukere. Når en skikkelig god kombispiller til en rimelig penge kommer i butikken vil denne garantert erstatte PS3'en min som filmavspiller. Jeg liker å få både i pose og sekk, og det irriterer meg grønn at man ikke klarte å bli enige om ett format før disse ble sluppet på markedet. Endret 28. februar 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal vi si at på denne tiden i 2008 får man tak i en kombispiller til 5.000 kr!? Er nok ikke så veldig usannsynlig. 8043801[/snapback] Der er vi enige, kombispillere er nok veien mange produsenter velger å gå, heldigvis for oss forbrukere. Når en skikkelig god kombispiller til en rimelig penge kommer i butikken vil denne garantert erstatte PS3'en min som filmavspiller. Jeg liker å få både i pose og sekk, og det irriterer meg grønn at man ikke klarte å bli enige om ett format før disse ble sluppet på markedet. 8043812[/snapback] Ja, helt enig, men dette har kanskje en fin side også... konkurransen kan bli hardere så prisene presses enda mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå