Runar Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har skrevet en kode som søker i nyhetsteksten (fra en database) etter et ord, og legger til bakgrunnsfarge. Den funker perfekt, men problemet er at hvis man f.eks. vil highlighte "Lorem", og den finner "lorem", så blir små bokstaver byttet ut med store. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Bruke en annen funksjon enn eregi_replace? Koden: PHP <?php $var = @$_REQUEST['highlight'] ; $trimmed = trim( $var ); if( !isset( $_REQUEST['highlight'] ) || empty( $trimmed ) ) { $highlight = "<p>{$news['news_short_text']}</p> "; $highlight .= "<br/> "; $highlight .= "<p>{$news['news_text']}</p>"; } elseif( isset( $_REQUEST['highlight'] ) ) { $highlight = "<p>{$news['news_short_text']}</p> "; $highlight .= "<br/> "; $highlight .= "<p>{$news['news_text']}</p>"; $highlight = eregi_replace( $trimmed, "<span class="highlight">" . $trimmed . "</span>", $highlight ); } # koden for å vise nyheten kommer her ?> Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Prøvde å lage noe og feilet, men jeg fant denne. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Tusen takk! Nå funker den perfekt Jeg fant en lignende kode her, men den highlighta bare det siste ordet, ikke alle sammen. Edit: Er det mulig å få den til å ignorere HTML koder? Hvis jeg søker på "a", og teksten den søker gjennom inneholder en link (), så blir alt sammen feil. Endret 26. februar 2007 av Runar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå