Gå til innhold

adresselister i outlook


Joggi

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta vare på alle kontaktene i adresseboken i outlook.

Er det bare å eksportere til en backup.pst fil inkl alle undermapper? Kommer all mail inn og utgående mail samt adresselister inn her.

 

Det er viktige lister som jeg ikke kan miste da jeg skal reinstallere maskinen.

 

Må være sikker før jeg formatterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksporterer du alt ut i en pst fil, inkl. undermapper så er du trygg.

Da får du det tilbake slik det var før reinstall.

 

Eneste som kan bli forskjell er hvis du har bytter språk på outlooken etter reinstall. Inbox er ikke Innboks, derfor vil de ende opp i to forskjellige mapper. Mens det vil havne i samme mappe hvis du har samme språk før og etter.

Lenke til kommentar

Å eksportere eller importere en pst-fil anbefales aldri. Du mister en lang rekke informasjon og risikerer å ødelegge e-post-profilen. Ta heller backup av den nåværende pst-fila (den ligger som standard under C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook\Outlook.pst) og åpne denne fra Fil -> Åpne -> Outlook datafil når du har reinstallert Outlook. Deretter gjør du denne pst-fila til Standard datafil fra Verktøy -> Kontoinnstillinger (litt ulik fra versjon til versjon) og lukker den fila Outlook laget da du startet for første gang.

Lenke til kommentar

Mange er av den oppfatning og det hevdes til og med i en artikkel her på hw.no uten at det blir mer riktig av den grunn. Det har blitt påpekt flere ganger overfor hw.no men de har ikke giddet å rette det opp.

 

Du mister eller kan miste egendefinerte skjemaer, egendefinerte visninger, koblinger mellom kontakter og aktiviteter, mottaksdato på e-post, fødselsdatoer og jubileer i kalenderen, distribusjonslister, koblinger til logg-oppføringer.

 

I tillegg kan som sagt e-postprofilen bli ødelagt om du forsøker å importere og eksportere en komplett pst-fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...