Gå til innhold

James Montgomery Flagg - Hans kjente plakat

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jb_recon_flagg_1_e.jpg

Dette er da plakaten jeg snakker om, den ble tegnet av James M.F og trykket opp i rundt 4 mill plakater under krigen.

Det jeg da lurer på er om det idetheletatt er muligheter for å få tak i en orgnial plakat? (noe som det sikkert ikke er)

Ergo:

Er det noen som har sett disse plakatene til salgs på sider eller no? for jeg finnner dem bare i små formater ( ja jeg vil ha en svææær versjon av den).

Og da kommer vi inn på ting nr 3 som jeg lurer på, si at jeg feks sitter på noen ganske store(altså god kvalitet og stort) .jpg bilder (som jeg ikke har retigheter på), har jeg lov til å gjøre disse om til vektor bilder eller pdf elns og få et trykkeri til å mekke meg et par gigantiske plakater av de?

BTW bildene er WW2 plakater de også, elsker tegnemåten som blir brukt der.

EDIT :

Kommer til å få et trykkeri til å få blåst opp en plakat for meg med det bilde i spoilern ...

Men lurer fortsatt på om det er mulig å få tak i orginal plakter

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

http://www.posterplus.com/category.asp?catid=2094

Disse er orginale.

EDIT

http://vintageposterworks.com/cgi-bin/quikstore.cgi

Er ikke noe der nå, men sjekk litt innimellom.

Sett litt på priser og du må regne med å betale mellom 500-1000 dollar for ett bra eksemplar. Mulig du må gi enda mer også. Det er faktisk flere postere som har gått til 25-50.000 dollar (dette er annet motiv), men ser at det er endel som samler på slikt.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...