MysticoN Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Hei hei. Jeg SLITER kraftig med at pc'en min ødelegger hardisker:( no sliter HD nr 4 med tikking of death:( Så no lurer jeg på om det kan være PSU'en som sliter de ut. så no skal jeg ha en sikkerlig psu. Har denne no. tenker på noen av disse: Fortron/Source (hadde dette merket for lenge siden og likte den svært godt. Enermax bra merke, og avtagebare kabler. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 vil du ha en PSU som virkelig leverer, baade kraft og Stabilitet, gaa for mist! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Nei, gå for OCZ! Min har kjørt veldig stabilt i snart to år nå. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Nei, gå for OCZ! Min har kjørt veldig stabilt i snart to år nå. 8023580[/snapback] istedet for aa bestemme for han hvilken han skal ha, si heller at han skal vurdere OCZ.. svaret kan skape forvirring da folk kan tro at Mist er daarlig..... Mist har vunnet utallige priser, det har sikkert ocz oxo, (kjenner ikke til dem) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Mye "fanboism" ute og går her.. "Jeg har xxxx... Gå for den!" Ikke mye verdi i slike innlegg. Jeg har hatt Q-Tec's som ikke har drept så mye som en Ram-brikke..uten at jeg vil anbefale slike. Jeg tviler på at den MIST-kopien (BZerk) som tråstarter mistenker har noe skyld i at HD'er dør.. Heller noe tvilsom software som brukes.., men det er jo lett å sjekke.. Kjøp en rimelig FS 400w hos Microplex og se om HD'ene slutter å "dø" etter å ha byttet til denne.. Endret 26. februar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 vil du ha en PSU som virkelig leverer, baade kraft og Stabilitet, gaa for mist! 8023399[/snapback] Hadde en mist psu, men var uheldig med den.. kom på at jeg trenger en "spesiel" kabel til hovedkortet. skal finne ut hva den heter. men mist psu'en hadde ikke den. Takker for svar btw. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) kom på at jeg trenger en "spesiel" kabel til hovedkortet. skal finne ut hva den heter. men mist psu'en hadde ikke den. Spesiell kabel? hmm..hva slags kabel...?? Ja du har nok vært uheldig..Min mist har vært trofast i over 1 år nå.. stabil og stille PSU... Men den er bare på 500W så jeg tror jeg må ha meg en ny og kraftigere PSU siden jeg venter på 8800 GTX fra posten any time now:-) Endret 26. februar 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Tvlier på at det er psu som er skyld i harddiskenen alt for tidlige død, den psuen skal være basert på mist 500w. Og jeg vil tro komponentene innvendig er veldig like, om ikke identiske med mist 500w. Ville nok sett på om det er andre faktorer som har skyld i dette... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) tror det var denne jeg trenger. jeg tror at det må være PSU som skader HD'ene mine.. siden jeg er oppe i 4 disker no, disk 5 starta i dag og tikke også.... Endret 26. februar 2007 av MysticoN Lenke til kommentar
Changis Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvordan er det med kjoeling til harddiskene? 4 disker stablet oppaa hverandre uten gjennomlufting er tilnaermet panelovn varme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvordan er det med kjoeling til harddiskene? 4 disker stablet oppaa hverandre uten gjennomlufting er tilnaermet panelovn varme 8041305[/snapback] Du er nok inne på noe der Changis... Tror trådstarter skal slutte å mistenke PSU, men heller vurdere varme/programvare(belastning) på sin "download-park".. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 hvordan er det med kjoeling til harddiskene? 4 disker stablet oppaa hverandre uten gjennomlufting er tilnaermet panelovn varme 8041305[/snapback] ligger på 37-44 grader (full load) invisterte i sikkerlig HD kjøler ettet at de 2 første tok kvelden. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 hvordan er det med kjoeling til harddiskene? 4 disker stablet oppaa hverandre uten gjennomlufting er tilnaermet panelovn varme 8041305[/snapback] Du er nok inne på noe der Changis... Tror trådstarter skal slutte å mistenke PSU, men heller vurdere varme/programvare(belastning) på sin "download-park".. 8041873[/snapback] har testa med 2 forskjellige windows. og tror ikke at det kan være et programm som får en HD til å tikke. har også sjekket etter virus. (Brukte NOD32, Norton antivirus og housecall). heller ikke noe spy på pc'en. laster ikke ned så mye og det jeg laster ned er på en egen HD. no er ikke jeg noen HD ekspert, men kan VIRKELIG et program ødelegge en HD?! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Vel, ok. Jeg hadde et dårlig inlegg der. Poenget er at jeg har en OCZ 520W, som jeg erfarer som veldig stabil. Jeg har hatt den kjørende i omtrent 2-3 år og har aldri kommet borti at den leverer for lite/dårlig strøm. Jeg synes den har god kvalitet. Min datamaskin krever en del strøm. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Jeg har lagt ut en annonse med min PSU og fikk en av de berømte epostene man mottar når man ligger ut annonser..Annonsen min ligger faktisk her på bruktmarkedet... Dear seller, I am Mrs Joe,from United Kingdom.I'm interested to make an offer for your item.i want to buy 1 pics so send me the total cost of all.I'm buying it urgently for my son who was doing is project in west African(Nigeria).i will make the payment via (Travelex money deliver or money gram) so provide me your details name address city state country zip code and the total cost with the shipping Cost this info for immediate payment.while you also provide me the cost of the shipment through EMS SPEED POST or DHL Global.So you can mail back in English, directly to my email at [email protected] Awaiting for your swift responds. Thanks, Mrs joe En falskere epost skal man lete lenge etter. Og som dere ser så er den full av skrivefeil...Only an idiot would fall for this.hehe Endret 1. mars 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Vel, ok. Jeg hadde et dårlig inlegg der. Poenget er at jeg har en OCZ 520W, som jeg erfarer som veldig stabil. Jeg har hatt den kjørende i omtrent 2-3 år og har aldri kommet borti at den leverer for lite/dårlig strøm. Jeg synes den har god kvalitet. Min datamaskin krever en del strøm Jeg har også hatt OCZ 520W Modstream i over 2 år.Fungerer kjempefint,leverer blant annet strøm til 5 hardisker.Den er veldig stille. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Tror jeg kommer til å gå for MIST 600w når den kommer. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Har du ikke behov for tilgang til alle diskene hele tiden sett de i harddisk ramme, så setter du inn kun de du har behov for. Har selv 3 disker men normalt så bruker jeg kun 1 disk Endret 2. mars 2007 av Fumle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå