gard. Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hallo der. Er det noen som vet om et program eller noe som man kan skru opp lydenstyrken på mp3-filer. Vær så snill og ikke kom med svar som "skru opp voulmet på høytalerne da vel" o.l. Ville vært veldig takknemmelig om noen kom med en løsning til meg. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) nye høytallere kanskje og et nytt lydkort. :!: bra lyd på alle programmene jeg har brukt, bruker nå winamp. sjekk lydinstillingene kanskje Endret 24. februar 2007 av larshaugli18 Lenke til kommentar
gard. Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Nei, det er det at jeg har noen mp3-filer som ikke har like høyt volum som andre mp3-filer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 CoolEdit 2000 og bruk 'transform' + 'normalize' funksjonen på hver sang. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 CoolEdit 2000 og bruk 'transform' + 'normalize' funksjonen på hver sang. 8016408[/snapback] Det vil ikke hjelpe mye om låta har stor dynamikk. Kanskje man bare 'tjener' 2-3 dB på å normalisere. Man må da ty til dynamikkomprimering, som er en vitenskap i seg selv. Propellerheads har en veldig morsom, men godt forklarende, artikkel om dynamikkomprimering her. Forøvrig degraderes lyden ytterligere når man omenkoder eller transencoder lossy lydformater slik som mp3 er. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er det mange filer eller bare en? Du trenger en kompressor / limiter eller noe i den duren. Wavelab 6 har en loudness normalizer, men programmet koster 6000kr. Send en fil til meg på PM, så kan jeg vise deg et eksempel. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 http://radioassistant.com/industry/test_levelator.html Kanskje litt tungvint siden du først må konvertere filen til WAV og deretter det ferdige resultatet til MP3, men i alle fall gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå