pessimisten Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hei... har fått tips om at det kansje er på tide å starte med en egen tråd for Vista dektopmodding, så her er den Her kan dere poste deres Vista skrivebord, tips til modding av skrivebordet og eventuelle spørsmål som måtte oppstå. Modding av skrivebordet foregår nesten på samme måte som med XP. Når det gjelder taskbaren kan man velge mellom mange forskjellige metoder, men de mest kjente er Uxtheme.dll patch og Windowsblinds. Når det gjelder skinning av taskbaren er jeg ikke så veldig kjent med Windowsblinds, men når det komemr til patchen kan man se på noe av det PsycoB har laget. Her er en del skins til Vista som brukes ved hjelp av Uxtheme Patch: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Basic Latoyce Ruler Blue Royal Inspirat SE LaTune Ruler Green Inspirat SE Aero X3remes Thin Aero Bister Mac :S Breeze VistaXT AeroX Woodwork - Download Plex - Download Oxigena - Download Blueprint Maxclear v3.1 Plex v2 Slate Vectrum Blue Eye Red Eye Tiberium Vista Remix Neon Nebular Aero Unified - Download Aero Unified with max TP - Download Leopard 0.5 (WIP) HilledSE Classic Taskbar NB!: Noen av disse vil ikke funke pga. oppdatering fra microsoft sin side. Man kan da selv fikse dette ved hjelp av denne guiden. Dock Ellers kan man bruke RocketDock eller Objectdock til å ha snarveier i. Det blir seendes slik ut: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor System Info Når det gjelder systeminfo så kan både Rainmeter/Rainlendar og Samurize være nyttige å ha. Du finner en guide til både Ranmeter/Rainlendar og samurize her. Her finner du også mye annet, men husk at det meste er beregnet for Windows XP. Screens: Rainlendar: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Rainmeter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Samurize: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Den nye funksjonen Dreamscenes gir også mulighet for å bruke video som bakgrunn. Det kommer da bare til Vista Ultimate. Det er nok ikke så utvidet enda, men Hvis oss gjerne nye måter å bruke det på Det finnes også en del guider hvor du selv kan endre på Visualstyles. Her er noen av dem: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Make a VS for VistaChanging font type Hex editing av VS StartPanel right pane margins StartPanel left pane margins Compact startmenu Max TP Og bare for å få det med: Jeg vil ikke holdes ansvarlig for noe av det dere gjør. Alt som blir gjort, gjøres på egen risiko. her er min desktop: Endret 2. august 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Et par ting jeg har gjort så langt: 1: Satt 'Border Padding' til 0. Unødvending med så mye tomt 'glass' rundt vinduene. 2: Satt skriften i Title bar til 'blank' (jeg vet da hva jeg driver med) 3: Fyrt opp 'Leftsider', så jeg får caption-knappa på (you guessed it) venstre side. Nå mangler jeg bare å få testa et par VS Pessimisten tipsa meg om, så skal det nok bli et skrinsjått herfra også. Endret 23. februar 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Hvordan ser det ut med title baren og border paddingen? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Omtrent sånn her: Fortsatt Stygt som fy, men så er det tross alt Vista da Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ja...det er ikke pent Du burde heller prøve bistra skinnet, det er penere, men har noen bug som sakt Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 jeg er litt uenig der, jeg synes Vista egenltig er ganske så pent jeg Men nok om det, vet noen om hvor man kan få tak i Aeroglass?(Det er de gjennomsiktige greiene?) Har googlet litt og gikk inn på en side som gjorde noe krøll med systemet, så fant egentlig ikke noe mer enn det:( Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Aero effekten kan du enable hvis du høyreklikker skriverbordet-> personalize-> Window and color apperence-> huk for "enable transeparency" Engelsken min suger, men du finner sikkert frem Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Aero effekten kan du enable hvis du høyreklikker skriverbordet-> personalize-> Window and color apperence-> huk for "enable transeparency" Engelsken min suger, men du finner sikkert frem 8013291[/snapback] Ops, glemte å si at det var på XP! Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Du vil Hit du Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du vil Hit du 8013419[/snapback] Har sett den tråden og jeg har lett rundt, men er det ingen her som vet om en link til ett fint aeroglass? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Google pleier alltid å funker Fant Y'z shadow, tror det er det du leter etter Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Google pleier alltid å funker Fant Y'z shadow, tror det er det du leter etter 8013494[/snapback] Tusen takk! Nå ble det sånn jeg hadde ønsket meg det Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Google pleier alltid å funker Fant Y'z shadow, tror det er det du leter etter 8013494[/snapback] Tusen takk! Nå ble det sånn jeg hadde ønsket meg det 8013632[/snapback] No problem:) Men spør i XP tråden nestegang:) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg trenger å patche min uxtheme.dll-fil, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 http://www.anti-tgtsoft.com/ Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 http://www.anti-tgtsoft.com/ 8021998[/snapback] Det er jo x64 Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 http://www.anti-tgtsoft.com/ 8021998[/snapback] Det er jo x64 8022020[/snapback] Den øverste Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Er det noen som vet om det finnes shell som bytter ut Explorer.exe? Som blackbox og Litestep. EDIT: Litestep fungerte, men ikke perfekt. Etter installasjon restartet jeg og fikk BSOD som ble etterfulgt av en uproblematisk reboot. Når jeg nå får starta Pc'en er den inkledd i litestep skin som erlitt vanskelig å skjønne seg på, men tenker som så det er vel bare noen man må lære seg å modde Når jeg nå høyreklikker et bilde for å sette som bakgrunn så klikker litestep helt, etter fulgt av meg som gir opp og nå går over til å teste BB Endret 27. februar 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Blackbox fungerte heller ikke som det skulle. Det virker verken litestep eller Blackbox er blitt utviklet godt nok enda til at de vil jobbe sammen med Vista Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hvitt inspirert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå