Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen får blåskjerm i oppstarten!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en bærbar whitebox CL56 med windows xp.

En dag jeg skulle skrue på pcen ble det blåskjerm når den var på vei inn i windows (under bootscreen (når flagget visses og prikken går at og fram under)).

Jeg prøvde å trykke på sist fungerende konfigurasjon, men det ble ikke bedre.

Men jeg pleier å komme inn i sikkerhetsmodus (har fått blåskjerm noen ganger da også), det tar fra 5-15 minutt før jeg kommer inn, før tok det 1 minutt!

Jeg har kopiert alle filene mine til ekstern harddisk, og formaterte i går kveld. Virket som alt fungerte knirkefritt i går kveld, helt til jeg skrudde pcen i dag, da fikk jeg samme problemet... :cry:

Har ikke peiling hva som er problemet. Det skjedde helt plutselig, jeg skrudde bare på datamaskinen og vips.... :(

Hadde vært bra viss noen hadde svar på dette :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å formatere igjen, men når formateringa var stått på 0% en stund kom denne meldingen opp:

"Kan ikke formatere partisjon. Disken kan være skadet.

kontroller at stasjonen er slått på og riktig koblet til datamaskin. Hvis disken er en SCSI-disk, kontroller at SCSI-enhetene er riktig terminert. se datamaskinmanualen eller dokumentasjon for scsi-kortet for mer informasjon.

du må velge en anne partisjon for windows xp"

Men det er jo en bærbar pc med 1 harddisk (60gb) så jeg kan ikke velge en anne harddisk...

Men er det da harddisken som er ødelagt?

Endret av KlikkaMongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...