Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[HASTETRÅD] Skjermkort kortslutter

Anbefalte innlegg

Imorgen skal jeg på lan med 5 andre venner. Og så klart klikker skjermkortet klokken 8 idag tidlig mens jeg spiller WOW! :blush:

Jeg spiller wow og skjermen blir svart, kommer tilbake til spillet, og spillet blir minimert. Jeg ser ATI har sendt en feilmelding og at jeg skal sende raport. Det står : "VPU RECOVER HAS RESET YOUR GRAPHICS ACCELLERATOR AS IT WAS NO LONGER RESPONDING TO GRAPHICS DRIVER COMMANDS"

Hva skal jeg gjøre? Vær så snill, jeg er desperat :ph34r:

PS: Jeg har prøvd å re-installe skjermkortdriveren, men det virket ikke. (Jeg er ingen PC-geni. Så kanskje jeg gjorde re-installasjonen feil.)

<3 For alle svar!

-Marex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overopphetes kortet? Hva slags kort har du?

Når du installerer driverne på nytt bør de gamle slettes først. Dette gjør du ved å avinstallere de gamle i Legg/Fjern. Se også at de er slettet i "Enhetsbehandleren". (Høyreklikk "Min Datamaskin" ->Egenskaper -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> Grafikkort). Slett evt. drivere for grafikkort.

Mulig du bør bruke "catalyst uninstaller" i tillegg. cat uninstall

Da bør de være borte!

Reboot. Installer nye.

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet, har spur her før, men uten hell. Har ikke det kommer kun når det kjøres spill :hmm: har selv Radeon X600PRO

7977474[/snapback]

Jo, bare når jeg kjører spill. Skal ned på databutikken å kjøpe ny vifte. Broren min er wizkid når det gjelder data og han fann det ut. Vettafaen hva spill gjør med viften elns. Det kunne også vøre all støvet. Det er tydelivis viktig å støvesuge 1 gang annen hver månde. o_O (inni pcen)

Takk for alle svar btw! <3

Lenke til kommentar

Mener å huske jeg hadde lignende problemer for en del måneder siden med WoW, husker jeg riktig gikk jeg inn i ATI Catalyst Control Center (Radeon driver) og slo av "Enable VPU Recover". Det fiksa problemet for meg. :) Håper dette kunne være til hjelp, og beklager om jeg virker litt forvirrende. :whistle:

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet, har spur her før, men uten hell. Har ikke det kommer kun når det kjøres spill :hmm: har selv Radeon X600PRO

7977474[/snapback]

Jo, bare når jeg kjører spill. Skal ned på databutikken å kjøpe ny vifte. Broren min er wizkid når det gjelder data og han fann det ut. Vettafaen hva spill gjør med viften elns. Det kunne også vøre all støvet. Det er tydelivis viktig å støvesuge 1 gang annen hver månde. o_O (inni pcen)

Takk for alle svar btw! <3

7981074[/snapback]

om ikke så ekstremt som 6ganger i året anbefaler ivertfall jeg at du fjærner støv 2 ganger.. en gang midt på sommern når du har fri og en gang når du sitter å venter på julematen.. så skulle du vere ganske sikker på at det ikke blir helt fult av støv.. (med mindre pc'n står i et rom der hybelkaninene hersker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...