doofhetz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei, Har et problem med VLC mediaplayer. Det fungerer ikke å spille av filmer/videoklipp etc. Skjermen er svart, men jeg hører lyden. Jeg bruker nyeste versjonen, og jeg har prøvd å avinstallere og laste ned på nytt fra annet nettsted. Vet ikke om problemet skyldes at VLC ikke fungerer med Vista. Noen som har opplevd samme problem eller har noe forslag til hvordan jeg kan fikse det? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg har forstått det slik at du må bytte til OpenGL output for at det skal fungere, hvis du bruker f.eks. Direct3D må du skru av Aero. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Bruker av og til VLC i Vista. Då blir Aero skrudd av automatisk men VLC køyrer. Ingen problem her. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 OpenGL blir emulert gjennom Direct3D i Vista, derfor trenger du ikke å skru av Aero da. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Okay, fint å vete Lenke til kommentar
doofhetz Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ok. snakket med en kompis av meg og han hadde akkurat samme problem. GeirGrusom: må ærlig si at jeg ikke har peiling på hvordan jeg gjør det. TheOneAsk: hvilken versjon av VLC bruker du? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Settings->Preferences Bla fram til Video->Output modules Skru på "Advanced options" (nederst i høyere gjørne) Velg "OpenGL video output" i comboboxen som dukker opp. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hmm, er ikkje på den pcen akkurat no. Men trur det er versjon 0.8.6. Men start opp VLC gå innpå settings - preferences - video - utdatamodueler - huk av for advanced options - skift video output module til openGL Edit: Litt for sein ja. Endret 18. februar 2007 av TheOneAsk Lenke til kommentar
doofhetz Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Herlig, det funket. Takker så mye for hjelpen begge to. Stemmer det at det går an å justere lyden i VLC, sånn hvis lyden og bildet ikke korresponderer..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå