Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

2 forskjellige typer Intel s479? (pincomp?)

j--

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte et "MSI 945GT Speedster-A4R" og en "Intel Core 2 Duo T5500" (dette er prosessoren til venstre på bildet) for et par dager siden. Pcen nektet å komme lenger enn til starten av biosen før den restartet, og etter mye research fant jeg ut at c2d ikke ble støttet av hovedkortet før etter bios v. 1.2. (do'h, den ble sendt ut med v 1.0, selv om jeg bestilte prosessoren og hovedkortet på samme sted)

Ihvertfall, resultatet ble at jeg i all hast bestemte meg for å kjøpe den billigste s479 prosessoren jeg kom over som ikke var c2d, sånn at jeg fikk flashet biosen til versjon 1.2. (Intel Celeron M 380 var den billigste jeg fant brukt i farta)Dette gikk da ikke etter planen, selv om begge prosessorene er s479. De er fysisk forskjellige :dontgetit:

Her er et par bilder for å forklare problemet litt bedre:

IMG_0272.jpg

IMG_0276.jpg

IMG_0284.jpg

Noen som kunne forklart meg hva som har skjedd her, og kanskje hva jeg kan gjøre for å få flashet biosen så T5500'en vil fungere?

Setter virkelig pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har det travelt, ville jeg sendt en mail til nettbutikken og forklart situasjonen, og bedt om at de tok på seg å oppgradere biosen uten kostnader for deg. (De betaler frakt.) Dersom du har funnet hovedkortet/prosessoren under "tilbehør/ekstrautstyr til dette produktet" hos komplett eller andre, er det deres ansvar at biosen er oppdatert slik at de faktisk er kompatible.

Det beste er jo hvis du har en venn med kompatibel prosessor, som du kan få låne.

edit: men det har du sikkert ikke siden du kjøpte en...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Mail ble sendt til PSdata.no på fredag, så venter på svar nå. Håper dette ordner seg ganske kjapt :)

Men fortsatt lurer jeg på om noen har en forklarlig på de forskjellige pins'ene? Begynner å tro det kan være pga inkompatibilitet mellom Dothan og Merom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...