Gå til innhold

Trenger hjelp til val av ny telefon

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg har for øyeblikket ein SE W900i, men eg er ute etter ein telefon med litt meir organiseringsfunksjoner. Kanskje ein smarttelefon.

Funksjonskrav:

• Ein veldig fleksibel og god kalender (mykje bedre enn den som er på W900i)
  • Helst todo-lister
  • Bedre alarmfunksjon (denne kunne godt blitt integrert i kalenderen)
  • Meir fleksibilitet generelt sett
  • Ikkje så alt for stor og tung
  • Hadde vore kjekt med innebygd GPS, men det er ikkje nødvendig.

Har dykk nokre forslag? :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke så mange oppratører i norge som støtter funksjonene til Blackberry?

7947402[/snapback]

Nei, det er akkurat det.

iPhone kan kanskje være aktuell, men eg er lite sugen på å kjøpe den første revisjonen. Barnesjukdommer er noko eg ikkje treng.

Windows Mobile hadde kanskje fungert, men eg er smått skeptisk. Overbevis meg. :)

Lenke til kommentar

Kjøp dg den nye htc p4350.. Med den har du mange muligheter når det gjelder organisering. Med fult tastatur og widescreen skjerm, er det mye bedre å bruke tlf til å skrive.. Jeg syns det er bedre å skrive bortover enn nedover som man gjør på "vanlige" telefoner.

Med stor skjerm surfer man også bedre. Og med wlan blir jo det en drøm:)

Størrelsen på selve telefonen er heller ikke så stor. Glir fint ned i lommen. Har man lyst er det også gps muligheter:)

anders

Lenke til kommentar

Du trenger nødvendigvis ikke Symbian eller Windowsmobiler for å få en god kalender. Nokia sin S40 3rd versjon, etter min mening er kalender på lik høyde med symbian kalendere. Eksempel på en telefon som jeg kommer i farta her er 6280 og 6288 og muligens 6233 hvis jeg ikke tar feil ;)

Lenke til kommentar
Eksempel på en telefon som jeg kommer i farta her er 6280 og 6288 og muligens 6233 hvis jeg ikke tar feil ;)

7947918[/snapback]

Eg kan egentlig gjerne tenkje meg å prøve noko som Symbian eller Windows Mobile. Dei telefonane du lista opp føler eg kanskje blir litt for begrensa. :)

Lenke til kommentar

Tror en Symbian telefon ville passet deg godt, da du på de telefonene kan installere mye forskjellig programvare som andre har laget, og du vil sikkert finne en god todo-liste, kalenderen som er integrert er god og enkel å synce.. Men du har jo mye å velge mellom! HTC TyTn er og å anbefale forøvrig.

Lenke til kommentar

har ikke tenkt på andre, men stiller meg bak tytn.

gå i butikken og se om kalenderen og alarmer og todo lister osv er forbedret siden på SE sine "vanlige" mobiler, mener w900i hadde todo lister, oppgaver? :hmm:

siden du ikke har satt krav til pris i innlegget ditt, har du vel kanskje råd til f.eks. Nokia E90 Communicator?

:D

sjekk en ny sony ericsson med uiq, en windows mobile tlf og en symbian tlf i butikken, og finn ut litt om den passer for deg, gir deg mye mer innsikt i hvor avansert/brukervennlig tlf er. ta deg god tid. :)

Lenke til kommentar

Meget bra - Symbian series60 versjon 3 (E-serien + visse N-terminaler som N80) har en ganske god kalender. Jeg har brukt Nokia E61 samt N80 og begge fungerte meget bra mot Exchange og kalenderefunksjonalitet (alt fra alarm, avtaler til generell synkronisering) er særdeles bra. :)

Men du kan dessverre ikke takke ja til møteinkallelser, en av hovedgrunnene til at jeg gikk over til Windows Mobile - men dette skal være fikset i bl.a. den nye Nokia E61i (som kommer i Q2, men dog..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...