robiwan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg husker ikke akkurat hva spesifikasjonene er, men jeg trur jeg har en AMD 1700+, 1 gig ram og med 2x 320GB(I raid0), 2x 250 GB og 2x 120 GB disker. 500W Mist PSU. 2 IDE slotter(plass til 4 hardisker) og 2 IDE RAID slotter onboard på hovedkortet. NEC DVD-brenner. I forbindelse med at jeg skal oppgradere litt og kjøpe HDTV regner jeg med at jeg trenger litt mer disk plass. Dette er en ypperlig mulighet til å rydde opp litt med filserveren. Siden jeg nylig hadde en harddisk-crash på disken hvor jeg hadde hele mp3 samlingen min, har jeg funnet ut at jeg ønsker redudant på løsningen min. Har derfor bestemt meg for å kjøre RAID5 eller RAID6. Siden jeg har begrenset plass til disker tenkte jeg skulle kjøpe in 3 disker a 320 GB. Tenkte at hvis jeg kjørte en 120 GB i Jbod med en 250 GB får de da 370GB til sammen. Hvis jeg gjør dette med begge parene av 120 og 250 GB kan jeg sette disse 370GB diskene i RAID5 med de to 320GB jeg har fra før av pluss de 3 nye. Vil dette fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå