Kuldesjokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei. Dette er da kommentartråden til "Fra bråkebøtte til stille kraftpakke" prosjektet. Ny prosjekt tittel tas gjerne imot Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Så planene dine er å flytte all hardwaren fra det gamle kabinetter til et nytt, og kansje montere noen vifter med lys? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Så planene dine er å flytte all hardwaren fra det gamle kabinetter til et nytt, og kansje montere noen vifter med lys? 7941796[/snapback] Det var ikke planen nei, montere over, men med skikkelige case mods.... Som gravering og sånne ting Men noen som har tips til hvordan unngå statisk elektrisitet, Aceton funker fint til rens av cpu og gpu sant? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har dette kabinettet, bare sølv - det som er litt lettere, pga. det er bare aluminium. Og må si deg en ting: DEN PUMPEN BRÅKER NOE HELT VANNVITTIG Vil anbefale å bytte den ut med en gang. Det skal jeg gjøre snart, men har ikke kommet så langt enda. Ellers kan jeg si at det er et veldig bra kabinett Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om det er en standat bigwaterpumpe, så bråker den ikke om du setter den på noe mykt, da viberasjonene ikke vil bli overført. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Jeg har dette kabinettet, bare sølv - det som er litt lettere, pga. det er bare aluminium. Og må si deg en ting: DEN PUMPEN BRÅKER NOE HELT VANNVITTIG Vil anbefale å bytte den ut med en gang. Det skal jeg gjøre snart, men har ikke kommet så langt enda. Ellers kan jeg si at det er et veldig bra kabinett 7945125[/snapback] Hmm. Får skaffe meg en ny pumpe etterhvert da, men sjekker det hellemyr sa først. Men er det gode muligheter for case mods med tanke på utseende og former? Du som har sett det i fysisk form... Mitt kommer ikke før i morgen eller fredag. Endret 14. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt. 7945324[/snapback] Den blir montert på fredagen uansett, ny pumpe er ikke første prioritet, det er case mod. Kan overleve litt støy. Har jo gjort det i 8 måneder alt.... Kan jo gi en tilbakemelding på om isolering fra kassa funker, kan vel være interessant for andre med Kandalf. Lenke til kommentar
Kanylen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt. 7945324[/snapback] Kjøre en pumpe uten vann er som å sakte men sikkert hive den i søppla. Tåler ikke slikt, pumper skal aldri kjøres uten vann. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt. 7945324[/snapback] Kjøre en pumpe uten vann er som å sakte men sikkert hive den i søppla. Tåler ikke slikt, pumper skal aldri kjøres uten vann. 7946264[/snapback] Godt jeg ikke hadde planer om å gjøre det Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal du ha noe lys i pcn? du kan jo prøve å få 2 lys i fronten ser det er en slaks plexi dør i fronten. hadde vært tøft med lys i den Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Kan være en ide å gjøre det som hellemyr snakker om, men jeg har prøvd å holde den litt i hånden, fra slangene, så gjør at jeg nesten ikke får vibrasjoner inn i meg, men den lager fortsatt mye lyd. Og du kan ikke sette vifteregulator på den av to grunner: Den bruker molex kontakt (kan sikkert moddes ja, men er stress) pluss at viftene er koblet til i samme kontakt (mener jeg, orker ikke sjekke atm) Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Skal du ha noe lys i pcn? du kan jo prøve å få 2 lys i fronten ser det er en slaks plexi dør i fronten. hadde vært tøft med lys i den 7947179[/snapback] Det framme er en netting grill med radiator bak, viften i midten framme er blått lys i. Har tenkt tanken med lys i alle tre viftene, men mods blir mer gravering og sånne litt større mods. Vifter og lys kommer når det kommer liksom Edit: Trenger fortsatt tips til mods, har forresten fått litt penger mellom henda så blir noen vifter og lys til uken mest sannsynlig... Endret 15. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Bra arbeid dette! Kult å vinne 2 år på rad da.. Men det er en ting jeg lurer på, åssen fikk du av viftebladet? Bare dro du det av, uten at noe ble ødelagt? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dette er feil kommentar tråd. Men man kan få av viftenbladet med å fjerne en låsepakning som er på akslingen til vifta. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Noen som kan si hva de synes om bildene? Vil vite om jeg kan fortsette sånn i morgen? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Vel som jeg har laget update på så gikk noe føyken, men jumpstarta psu så vannkjølinga ble klar til bruk. Pumpa lagde null støy hos meg... Mest bråkete nå er min 12-17 db psu... Regner med den bråker mer enn det Kommer update når feilsøkinga er ferdig... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 men kan du forklare mere hva som sjedde og hva da har montert? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) feilen din er at du har et hk med socket 939 og cpu som er AM2 sry så feil har pc en funket får? Endret 17. februar 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) feilen din er at du har et hk med socket 939 og cpu som er AM2 sry så feil har pc en funket får? 7964018[/snapback] Funket i 8 mnd, hvis du leser nøye så bytter jeg kabinett til et med vannkjøling + at jeg skal modde. Mer info om hva jeg hra gjort kommer når dataen er oppe å går (kan bare legge inn bilder på den pc'n) Edit: har støe egenskaper innenfor data, men ny på å montere/demontere hele systemer, bare rota med pci kort før... Endret 17. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå