Gå til innhold

Fra bråkebøtte til stille kraftpakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så planene dine er å flytte all hardwaren fra det gamle kabinetter til et nytt, og kansje montere noen vifter med lys?

7941796[/snapback]

Det var ikke planen nei, montere over, men med skikkelige case mods.... Som gravering og sånne ting ;) Men noen som har tips til hvordan unngå statisk elektrisitet, Aceton funker fint til rens av cpu og gpu sant?

Lenke til kommentar

Jeg har dette kabinettet, bare sølv - det som er litt lettere, pga. det er bare aluminium. Og må si deg en ting: DEN PUMPEN BRÅKER NOE HELT VANNVITTIG Vil anbefale å bytte den ut med en gang. Det skal jeg gjøre snart, men har ikke kommet så langt enda. Ellers kan jeg si at det er et veldig bra kabinett ;)

Lenke til kommentar
Jeg har dette kabinettet, bare sølv - det som er litt lettere, pga. det er bare aluminium. Og må si deg en ting: DEN PUMPEN BRÅKER NOE HELT VANNVITTIG Vil anbefale å bytte den ut med en gang. Det skal jeg gjøre snart, men har ikke kommet så langt enda. Ellers kan jeg si at det er et veldig bra kabinett ;)

7945125[/snapback]

Hmm. Får skaffe meg en ny pumpe etterhvert da, men sjekker det hellemyr sa først. Men er det gode muligheter for case mods med tanke på utseende og former? Du som har sett det i fysisk form... Mitt kommer ikke før i morgen eller fredag.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt.

7945324[/snapback]

Den blir montert på fredagen uansett, ny pumpe er ikke første prioritet, det er case mod. Kan overleve litt støy. Har jo gjort det i 8 måneder alt....

Kan jo gi en tilbakemelding på om isolering fra kassa funker, kan vel være interessant for andre med Kandalf.

Lenke til kommentar
Om du skal teste om pumpa bråker, så test med vann, uten vann så skraller den noe helt sykt.

7945324[/snapback]

Kjøre en pumpe uten vann er som å sakte men sikkert hive den i søppla. Tåler ikke slikt, pumper skal aldri kjøres uten vann.

7946264[/snapback]

Godt jeg ikke hadde planer om å gjøre det :)

Lenke til kommentar

Kan være en ide å gjøre det som hellemyr snakker om, men jeg har prøvd å holde den litt i hånden, fra slangene, så gjør at jeg nesten ikke får vibrasjoner inn i meg, men den lager fortsatt mye lyd. Og du kan ikke sette vifteregulator på den av to grunner: Den bruker molex kontakt (kan sikkert moddes ja, men er stress) pluss at viftene er koblet til i samme kontakt (mener jeg, orker ikke sjekke atm)

Lenke til kommentar
Skal du ha noe lys i pcn? du kan jo prøve å få 2 lys i fronten ser det er en slaks plexi dør i fronten. hadde vært tøft med lys i den

7947179[/snapback]

Det framme er en netting grill med radiator bak, viften i midten framme er blått lys i. Har tenkt tanken med lys i alle tre viftene, men mods blir mer gravering og sånne litt større mods. Vifter og lys kommer når det kommer liksom :p

Edit: Trenger fortsatt tips til mods, har forresten fått litt penger mellom henda så blir noen vifter og lys til uken mest sannsynlig...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
feilen din er at du har et hk med socket 939 og cpu som er AM2 :nei:

sry så feil :blush:

har pc en funket får?

7964018[/snapback]

Funket i 8 mnd, hvis du leser nøye så bytter jeg kabinett til et med vannkjøling + at jeg skal modde. Mer info om hva jeg hra gjort kommer når dataen er oppe å går (kan bare legge inn bilder på den pc'n)

Edit: har støe egenskaper innenfor data, men ny på å montere/demontere hele systemer, bare rota med pci kort før...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...