Eayz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei. Har et Sapphire Radeon X850XT PE, fungert kjempefint så lenge jeg har hatt det. Så, i går slo på skjermen, fikk følgende "sykdomstegn": Disse 2 bildene er screenshots fra World of Warcraft, hvor dt praktisk talt ikke går an å se noe i det hele tatt. På bilde nr. 2 ser du såvidt en "Mount" til venstre og en "character" til høyre midt på bildet. Når du beveger kameraet, flakker alt, som om du hadde knust skjermen. Dette bildet er tatt fra deskop`en, der ting i utgangspungted ser bra ut. MEN, visst du ser mere nøye på Ventrilo-viduet, ser det ut som om du har "sølt" på vinduet Dette skjer bare visst du beveger ("rister) på vidue(ene)t. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Visst dette er noe jeg har mulighet for å fikse, hadde all hjelp blitt motatt med stor takk. Jeg frykter og nesten antar at dette er forårsaket av en eller annen intern enhet i selve skjermkortet har tatt kveld, men jeg håper på det beste. Visst noen har litt mere detalj-"viten" om skjermkort generelt, kan det hende dere vet hva som faktisk er gåent/ødelagt. Håper på svar. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 ser ut som om skjermkortet går varmt. sjekk kjøleren for støv. dersom det ikke hjelper så test det i en annen maskin. disse grafikk problema kan bety kaputt kort. spesielt da du får grafikk feil i windows uten at kortet blir pressa no spes. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 på de øverste bildene ser det ut som en minnefeil... akkurat det samme som skjer hvis du klokker minnet for langt... Kan være at en minnechip har tatt kvelden, noe som resulterer i et nytt kortkjøp i nær framtid av deg. Prøv nyeste drivere, hvis du ikke har de... gjelder garantien på det enda?? har det vært overklokket? Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 ser ut som om skjermkortet går varmt. sjekk kjøleren for støv. dersom det ikke hjelper så test det i en annen maskin. disse grafikk problema kan bety kaputt kort. spesielt da du får grafikk feil i windows uten at kortet blir pressa no spes. 7929118[/snapback] Varmt er dt ikke. Har bedre kjøler enn den orginale, gamle bråkte for mye. Temp i deskop ligger på 44-46 grader. Har ikke testet temp ved belastning. Ikke noe vesentlig med støv nei. Ja, veldig rart dt at jeg også får problem på vanlig windows deskop. Har ikke prøv kortet i annen pc enda. Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) på de øverste bildene ser det ut som en minnefeil... akkurat det samme som skjer hvis du klokker minnet for langt... Kan være at en minnechip har tatt kvelden, noe som resulterer i et nytt kortkjøp i nær framtid av deg. Prøv nyeste drivere, hvis du ikke har de... gjelder garantien på det enda?? har det vært overklokket? 7929141[/snapback] Hmm. Prøvd nyeste drivere, ja, ingen forandring. Kortet blei kjøpt 7 august -05, så jeg går ut ifra at garantien er utløpt. Som du ser på forige svar, er dt en uorginal vifte (som fungerer bra), av typen Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 som står i nå. Kortet har vert klokket til en viss grad, men ikke over dt som er tillatt med ATI`s Catalyst Center. Dette var rett etter kortet var kjøpt btw. Lenge siden nå. ----------------------------- Fins det programmer som kan kjøre "feilsøking" i på kortet? Endret 12. februar 2007 av Eayz Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Kan også legge til at FPS under spilling ikke er under normal. Det jeg har mest problemer med for øyeblikket er å eliminere bort evt. feil. Men jeg føler jeg ikke har noen faste holdepungt. Sånn som høy temperatur, lav fps og lignende. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 vel test kortet i en anne maskin du. jeg tror nemlig det er kaputt. Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Ja, har kommet til den konklusjonen selv også nå. Går for dette skjermkortet fra Sapphire Liker en stille løsning, men må antageligvis bytte strømforsyning også. Kommentar på skjermkortforslaget? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 på de øverste bildene ser det ut som en minnefeil... akkurat det samme som skjer hvis du klokker minnet for langt... Kan være at en minnechip har tatt kvelden, noe som resulterer i et nytt kortkjøp i nær framtid av deg. Prøv nyeste drivere, hvis du ikke har de... gjelder garantien på det enda?? har det vært overklokket? 7929141[/snapback] Hmm. Prøvd nyeste drivere, ja, ingen forandring. Kortet blei kjøpt 7 august -05, så jeg går ut ifra at garantien er utløpt. Som du ser på forige svar, er dt en uorginal vifte (som fungerer bra), av typen Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 som står i nå. Kortet har vert klokket til en viss grad, men ikke over dt som er tillatt med ATI`s Catalyst Center. Dette var rett etter kortet var kjøpt btw. Lenge siden nå. ----------------------------- Fins det programmer som kan kjøre "feilsøking" i på kortet? 7929309[/snapback] Regner med at de fleste skjermkort kjører 3 års garanti, dette kan du uansett sjekke ved å kontakte forhandler. Dersom garantien har utgått kan du prøve på reklamasjon, som er 5 år på produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett har du minimum 2 år på dette, etter min mening 5 år. Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Regner med at de fleste skjermkort kjører 3 års garanti, dette kan du uansett sjekke ved å kontakte forhandler. Dersom garantien har utgått kan du prøve på reklamasjon, som er 5 år på produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett har du minimum 2 år på dette, etter min mening 5 år. 7930859[/snapback] Tror du det er mulighet for å få reklamasjon på et produkt som har uorginal vifte? inbiller meg at en av plastikkpluggene røk da jeg demonterte gamlevifta nemlig. Og uansett, visst det er spor etter "fikling" (som de sikkert kaller det) er dt vel min skyld? Selv om jeg skifta vifte fordi den gamle var fulstendig ubrukbar selfølgelig.. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er nok verre... Men alltid lov å prøve... Så forresten ikke at du hadde skrevet noe om uorginal vifte eller overklokking o.l i første post Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Om butikken godkjenner reklamasjon på uorginal vifte kommer veldig ann på hvor kranglete butikken er. Er flere tråder som handler om dette, hvor det kom fram at noen butikker godkjente uorginale vifter så lenge den var montert korekt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ja, har kommet til den konklusjonen selv også nå.Går for dette skjermkortet fra Sapphire Liker en stille løsning, men må antageligvis bytte strømforsyning også. Kommentar på skjermkortforslaget? 7930707[/snapback] bortkasta penger. gå heller for et 8800gts 320. koster samme eller mindre, og yter nok en del bedre, samt at du har et skjermkort som støtter dx10 crysis Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ja, har kommet til den konklusjonen selv også nå.Går for dette skjermkortet fra Sapphire Liker en stille løsning, men må antageligvis bytte strømforsyning også. Kommentar på skjermkortforslaget? 7930707[/snapback] bortkasta penger. gå heller for et 8800gts 320. koster samme eller mindre, og yter nok en del bedre, samt at du har et skjermkort som støtter dx10 crysis 7935290[/snapback] Sant det 8800GTS - 640 eller 320 Mb yter faktsik myue bedre enn X1950XTX. Så kjøper du ati kortet har du nok gjort en liten tabbe, beklageligvis Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Sant det 8800GTS - 640 eller 320 Mb yter faktsik myue bedre enn X1950XTX. Så kjøper du ati kortet har du nok gjort en liten tabbe, beklageligvis 7936497[/snapback] Ikke kjøpt enda nei. Men jeg kan ikke si jeg har stor viten innen Geforce-kort. Alltid hatt et godt øye med Ati (radeon) kort. Har sett mye på tester frem og tilbake. Men det er vel tid for å "spille på det andre laget" :!: Først, hvilke "koder" er best? (for å si det elkelt) Er gts-brikkesettet det beste innen Geforce kort? Vil ikke gå på noen blemme ved å kjøpe et "family" kort eller noe sånt, visst dere skjønner. XT er (eller var ) min store kjærlighet liksom... Edit* Ok gjort litt mere research om "kodene". Men, hva med leverandøren? Gainward, Evga, Asus, Msi eller XFX? Noen induviduelle forskjeller å bite seg merke i? Endret 14. februar 2007 av Eayz Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 gainward og xfx pleier å ha kort som enten er klokka litt over orginalt og/eller klokker veidg bra. asus har vanligvis bra bundle, evga og msi er jeg mindre sikker på, men personlig har jeg vært fornøyd med xfx på de to siste korta mine, så jeg anbefaler det. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Et spm, dukket dette problemet opp etter 2.0 patchen til WoW? Jeg har opplevd noe lignende men ikke like ille som det der. Sjekker du de offisielle forumene til WoW (EU og US) finner du mange lange topics om folk som har lignende problemer etter 2.0. For meg er det "glitching" som er det verste, altså grafikken flakker og blinker. Har ikke funnet noen fix. En reinstall av hele spillet hjalp i noen dager men så dukket det opp igjen. Sjekket i andre spill merker ingenting. Hadde 0 problemer før 2.0, så plutselig gikk alt til h. Lenke til kommentar
Eayz Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Et spm, dukket dette problemet opp etter 2.0 patchen til WoW? Jeg har opplevd noe lignende men ikke like ille som det der. Sjekker du de offisielle forumene til WoW (EU og US) finner du mange lange topics om folk som har lignende problemer etter 2.0. For meg er det "glitching" som er det verste, altså grafikken flakker og blinker. Har ikke funnet noen fix. En reinstall av hele spillet hjalp i noen dager men så dukket det opp igjen. Sjekket i andre spill merker ingenting. Hadde 0 problemer før 2.0, så plutselig gikk alt til h. 7943114[/snapback] Har spilt en del både etter 2.0 & TBC, ingen indikasjoner der. Har jo tross alt store problemer utenfor WoW også. I dag utviklet ting seg til å bli værre, kan nå kjøre bare i sikker-modus. Etter windows-load screen er ferdig, får jeg et bilde med røde striper, resten svart. Etter en stund restarter maskinen seg. Noe fysisk som har tatt kveld i dette tilfellet tror jeg Endret 14. februar 2007 av Eayz Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ville ha prøvd et annet grafikkort om du har muligheten, bare for å fastslå at feilen ligger ved grafikkortet og kun det. Om ikke, så får du vel ta sjansen og bestille et nytt i så fall. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om feilen er i grafikkkortet så sender du det inn. Vil uansett ikke tro dette er din feil. Enten har viften sluttet å virke, og da er det følge feil, og du får nytt kort og vifte. Er det kortet som er skyld, ja da får du nytt kort. Hadde ikke hvert i tvil jeg, sendt inn igjen kortet. Hvor er det kjøpt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå