Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

blårøyk når bilen startes


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. når jeg akkurat har starta bilen så kommer det en liten sky med blå røyk fra eksos potta.

hva kan det være??

fikk beskjed om at det var ventilhettene i motoren som måtte byttes, så fikk en kamerat som er bilmekaniker til å bytte det. og da var det bra en stund.

men nå har jeg fått høre at det er stempelringer,oljeringer som må byttes.

 

Hva tror dere??

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig et sylindertettingsproblem, ja. Enten er ringer og/eller sylindre slitt ut og må byttes, eller ringene har koksa fast.

Du bør først prøve med en motorrens for å få vekk koksinga, kan ofte være en billig og enkel måte å fikse det på.

Om ikke det hjelper må ringene byttes. I såfall er det likegodt å overhale hele greia, å bytte bare ringene er en elendig nødløsning og er gjerne nesten like mye jobb som å ta ut motoren for full overhaling/bytte.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er littegrann er det kanskje ikke nødvendig å gjøre noe med, egentlig. Sierraen til pappa røyk alltid blått når vi kaldstartet den de siste 100.000 kilometerne mvi hadde den, uten at det gjorde noe skade. Carinaen min ryker skikkelig svart og fint når jeg starter opp i 15 kuldegrader og glemmer glødingen.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...